X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מלחמת לבנון השנייה היא סתם חלום רע שחלמו כמה אנשים בעת ובעונה אחת, והעיתונות השמאלנית הפיצה כאילו מדובר באמת לאמיתה. להלן הסיפור המקורי כפי שייכתב בספרי ההיסטוריה
▪  ▪  ▪

12 ביולי 2006 סיור של צה"ל נתקל במארב של חיזבאללה על גבול לבנון, שני חיילים נחטפים, אחרים נפגעים, טנק של צה"ל פותח במרדף אחרי החוטפים, מקבל פגיעה ישירה ושמונה חיילים נהרגים.
ממשלת ישראל מתכנסת, הרמטכ"ל ואלופי צה"ל מגיעים לישיבת הממשלה, כעבור שעה יוצא ראש הממשלה לעיתונות: "לא עוד. אנחנו נחזיר את החטופים בכוח, תנו לצה"ל 4 שעות והחטופים חזרה בידינו."
מטוסי חיל האוויר מפציצים את נמלי הים והאוויר של לבנון, עמדות התצפית של החיזבאללה באזור הגבול מושמדות, חולפות 4 השעות - והחיילים עדיין לא כאן.
חברת הכנסת נאווה חלמון מסיעת אֶרֵס פונה לראש הממשלה בכתב, "אנא הסבר לי אדוני מדוע אינך מקיים הבטחתך לשחרר את החטופים בתוך 4 שעות", ראש הממשלה מרים לה טלפון ואומר לה "ח"כ חלמון, את יודעת, אני לא פרג', יש מציאות ובמציאות יש אילוצים, ואני צריך הרי להיזהר שלא להידרדר למערכה כוללת, בייחוד כשאני כזה טירון בתפקיד, ושר הביטחון שלי גם, והרמטכ"ל בכלל בא מחיל האוויר".
כל העיתונים צועקים, "להחזיר ת'חטופים בכוח, לשבור להם את העצמות" - כל הפוליטיקאים גם כן, משמאל ומימין.
ופתאום נכנסת היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה למשרדו ואומרת לו, "חלמון הגישה בג"צ ובג"צ מבקש שנבוא ונסביר מדוע לא עמדנו בהתחייבות לשחרר את החטופים בתוך 4 שעות, ומתי בכוונתנו לעשות כן".
"מה, הם נפלו על השכל הבג"צ הזה?", שואל ראש הממשלה, "אני לא יכול לנהל מדינה ומלחמה שאת שלביה הטקטיים והאסטרטגיים מנהל הבג"צ מעלי, שלחי את הפרקליטות לבג"צ ושיוציאו אותנו מהבוץ הזה".
בדיון מודיעה הפרקליטות בשם ראש הממשלה כי ראש הממשלה סובר שהבג"צ התחלק על השכל, שהוא (ראש הממשלה) לא מוכן לרקוד לפי החליל שלהם, וכי בג"צ הכניס את המדינה לבוץ. לגופו של עניין מודיעה הפרקליטות לבית המשפט כי ראש הממשלה לא נסוג בו מהחלטתו, אך יש לו קשיים למלאה והוא יעשה את כל המאמצים בדרג הצבאי והמדיני לשחרר את החטופים בהקדם.
בית המשפט מתפוצץ על הפרקליטות, "אנחנו רוצים תאריך עכשיו, זהו ביזיון של בית המשפט, אנחנו נפעיל סמכותנו שלא יהיה עוד כדבר בישראל, ראש הממשלה לא יזלזל כך בבית המשפט, NEVER AGAIN".
ראש הממשלה, איש ישר וחכם מעין כמוהו, מבין שייצוגו על-ידי הפרקליטות אפעֶס לא נראה רציני, בינתיים הוא חוקר גם את קציני הצבא, ומבין שאין כל אפשרות להחזיר את החטופים בכוח הזרוע, הוא מבין שצה"ל לא ערוך למלחמה הזו, וכי נדרש ניעור רציני של אבק וחלודה טרם מסלימים את המהלך.
הוא יוצר קשר דרך התיווך הגרמני עם גורמים באירופה הקרובים לחיזבאללה, ונוקב את שעת נצירת האש, ה-13.7 בחצות. בדיוק בשעה הזו מפסיקה האש משני צדי הגבול.
העיתונות מבקרת, החברים לשלטון מעקמים פרצוף, המדינה נכנסת למהלך מאוד מאוד רציני וחשאי של היערכות להשמדת החיזבאללה ככוח צבאי, תוך פקיחת עיין משמעתית על הקורה בגבול הסורי, ובייחוד מערך הטילים ארוכי הטווח של סוריה.
על הבוקר נמצאת שמחה חלמון שוב בבג"צ וטוענת, שראש הממשלה עבד על הבג"צ לכל אורך הדרך, מכר לוקשים. הוא הבטיח לבית המשפט קודם ארבע שעות, אחרי זה קיבל עוד כמה שעות ועכשיו הוא בכלל עצר את האש.
בית המשפט מאבד את עשתונותיו, "זוהי חוסר עקביות, הוא משטה בבית המשפט, הבטיח להחזיר אותם בתוך 4 שעות, אחרי זה 8 שעות, ועכשיו נעצרה האש לחלוטין", חוזר בית המשפט על טענותיה של חלמון.
ראש הממשלה, אשר ניסה מראש להימנע מכך שנציגי הפרקליטות ידבררו אותו בדיון, פירט בתצהיר את כל המניעים שהביאו אותו לשינוי מדיניותו, ובכללם הסביר כי נקט בהליך הפשוט של איזון אינטרסים, פריסת השיקולים ומתן משקל לכל שיקול, הוא אמר כי אחרי שחקר את הצבא הבין שמדובר בחודש וחצי מלחמה עם כמה מאות הרוגים, עם נזק אדיר לצפון ועם נזק אדיר לכוח ההרתעה של ישראל, וכאשר הסיכוי להחזיר את החטופים, כאשר חלפו 4 השעות הראשונות - הוא אפסי.
רק לאחר שהרכב הבג"צ עלה ל-81 שופטים (העלו אפילו כמה שופטים באוב על-מנת להשלים את ההרכב חסר התקדים הזה) קיבל בית המשפט החלטה שצידדה בעמדתו של ראש הממשלה, ובית המשפט אישר את הפסקת האש, תוך שהוא יורה חיצים מחודדים לכיוונו של ראש הממשלה, על כי הוא מזלזל במערכות השלטון ובבית המשפט, על כי הוא מתחייב בפני בית המשפט ולא מקיים.
זהו הסיפור האמיתי של מלחמת לבנון השנייה, מלחמה אשר הסתיימה 36 שעות אחרי שפרצה, עם נזקים מזעריים, אך עם כוונה ברורה, למנוע מהצד השני את ההזדמנות הבאה, על-ידי היערכות מקיפה למתקפה משולבת על החיזבאללה, והשמדתו ככוח לוחם.
ומי זה בכלל וינוגרד, זה לא איזה רוטב ששמים על סלט חסה?

תאריך:  23/04/2007   |   עודכן:  23/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המלחמה שלא היתה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מה שנלקח בכוח יוחזר בכוח
ניסו דהן  |  26/06/07 09:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
החלטת בג"צ, בראשות הנשיאה ביניש - היא פשרה, הגמשה, אך בעיקר חזרה לשפיות ולתפקיד הטבעי, כשומרי שלטון החוק ומגינו. גם ועדת וינוגרד, תרמה את חלקה למאבק המיותר והמתוקשר שלא היה לתפארת המערכת המשפטית
רס"ב יובל אראל
מבנה מטה משטרת מחוז תל אביב ומרחב יפתח בקרן הרחובות דרך שלמה ורחוב אמץ. המבנה החדיש הוקם במתחם בו ניצב בעבר המטה הארצי של משטרת ישראל, מבנה היסטורי שהיה אף מושא לסרטי קולנוע
עו"ד רז מסורי
מעסיקים רבים עלולים ליפול קורבן לתביעות של עובדיהם, מאחר שעברו מדעת או שלא מדעת על חוקי העבודה של מדינת ישראל. עו"ד רז מסורי המתמחה בדיני עבודה, מתאר מספר הסדרים לא חוקיים אך נפוצים בין עובד למעביד, העלולים לסבך בעלי עסקים רבים בתביעות זדוניות
יונה סוקולובסקי
שרידי תרבות קדומה עלומה נתגלו לפני למעלה מארבעים שנה במדבר יהודה. הדברים הנפלאים הללו שהתגלו ונחשפו כאילו מצפים מאתנו להניח הכל ולהתעסק בהם
אלכס לוין
כל הסיפורים הקצרים המסופרים כאן בתמצית גמורה קרו במדינת ישראל במשך השבוע האחרון. זה מקבץ קטן. לא מלא ולא ממצה אך נותן תחושות עגומות על ההתנהלות שלנו במדינת ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il