X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
יום העצמאות היוצא אכן ייזכר כיום העצמאות של איציק, יום עצמאות שמסמל בדמותה את הבינוניות, את המילים הנמלצות שלא תמיד יש מאחוריהן ממש, את המלל שגובר אצלנו על המעש, ומה שמדאיג יותר מכל - את דלות המנהיגות באלה הימים
▪  ▪  ▪

יום העצמאות ה-59 - מאחורינו. המדינה נכנסה לשנתה ה-60. ללא ספק ארוע-השיא של שני ימים אלה, יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל העצוב ויום העצמאות מרומם-הלב, היה הטקס על הר הרצל, שהבדיל בין עצב לחג, בין אבל לשמחה, ונהפך כבר למסורת. ההפקה הפעם התעלתה על עצמה, העניקה לקהל ולצופים בבית חוויה ישראלית של ממש.
אם ייזכר במשהו יום העצמאות היוצא, אם נקשר אותו עם דמות כלשהי, הרי הבחירה לא תהיה קשה. זה לא גאידמק עם החגיגה הפומפוזית שלו בפארק הירקון ולא הרמטכ"ל החדש שכל הופעתו ואיפוקו דוקא מבשרים על דבר חיובי שקורה בצבא. זה לא ראש הממשלה ולא שר הביטחון שזמנם בתפקידיהם כנראה קצוב, קרב ומגיע רגע הפרידה שלהם מכסאותיהם.
זוהי כבוד ממלאת-מקום נשיא המדינה ויושבת ראש הכנסת - הגברת דליה איציק.
ייאמר מיד: גב' איציק היתה ביומיים הללו ממלכתית מאוד, מקרינה כבוד והדורה בלבושה. היא נעה מטקס לטקס בלי לוותר על אף ארוע, היא קראה אין-ספור נאומים שנכתבו לה, היא נראתה במרכז השורה הראשונה בכל מעמד ובכל ארוע, הן ביום הזיכרון והן בחג העצמאות.
ללא ספק, היא התעלתה על עצמה. היה בה משהו כובש, שכמו רצה לסמן לכל: התפקידים הללו מוצאים מאוד חן בעיני, ראו איך אני ממלאת אותם, באיזו חדווה בלתי מוסתרת, באיזה אושר וגאווה, שממלאים את כל תוכי. היא עשתה הכל כדי לשוות להופעותיה גוון נשיאותי-מלוכני, כשפניה קדימה אל הבחירות לנשיאות, בהן תתמודד מול שמעון פרס וראובן ריבלין.
היה זה הקריקטוריסט המנוח דוש, שיצר במשיכת מכחול גאונית את "שרוליק" שלו, המסמל מאז ועד היום בקו חסכוני את הישראלי האולטימטיווי עם הכובע טמבל שכמעט פס כבר מנוף חיינו. דומה כי ביום העצמאות הנוכחי, את שרוליק החליפה איציק, את הנער בציור החליפה הנערה בחליפה מחוייטת, שקפצה מארוע לארוע, החליפה בגדים בקצב בל ישוער, כמעט נפלה מן הרגליים מרוב טקסים ורישמיות, ולפלא היה הדבר בעיני שלא התבלבלו לה דפי הנאומים הרבים שנשאה.
דליה איציק אכן עשתה את שלה. היא מיצתה מבחינתה מהיומיים הלאומיים הללו את המירב האישי לקראת המשך הגשמת שאיפותיה הפוליטיות, שעדיין לא הצהירה עליהן בקול וברשמיות. כל הופעתה, כל תיפקודה, הן כממלאת-מקום הנשיא הנבצר, שמביתו ראה את הטקסים ועיניו כלות, והן כיושבת ראש הכנסת, אמרו: ראו, זו אני דליה המוכרת לכם כפוליטיקאית אפרורית, אבל לא דליה שאתם רגילים אליה ביומיום, כי אם דליה ה"נשיאותית", דליה שעשתה לכם, בצעידתה על השטיחים, בנוכחותה במרכזו של כל "פריים" צילומי, בקריאתה המאומנת, הקצובה והמתורגלת של שלל הנאומים והברכות, את יום העצמאות ה-59.
יום העצמאות היוצא אכן ייזכר כיום העצמאות של איציק, יום עצמאות שמסמל בדמותה את הבינוניות, את המילים הנמלצות שלא תמיד יש מאחוריהן ממש, את המלל שגובר אצלנו על המעש, ומה שמדאיג יותר מכל - את דלות המנהיגות באלה הימים.
ישראל בת ה-59 אכן משוועת למנהיגות ראויה, שתנהיגה בתעוזה ובאחריות בסבך הקשיים שמחכים לנו כבר בימים הראשונים של שנת העצמאות ה-60. דליה איציק איננה הגרועה שבין ממלאי התפקידים בהנהגה הנוכחית. היא משתדלת להתעלות על עצמה. היא נעזרת ביועצים מעולים. אבל לתת בידה את ההגה רק משום שהיתה כל כך מוקפדת בלבושה ובדיבורה?...
לעומתה, רב-אלוף אשכנזי בצניעותו ומופנמותו הוא בבחינת מנהיגות צבאית שיש בה הבטחה ותקווה אמיתית לצבא מאומן, יעיל ותקיף יותר מול הטרור, שגם ביום העצמאות לא חדל מניסיונותיו הנפשעים.
בכל יתר הדרגיים המנהיגותיים, ישראל צועדת כשהיא מונהגת על-ידי אישים "נבצרים", אישים "חשודים", אישים שלאו דוקא אותם היינו רוצים לראות בראש רשויות המדינה, לא היום ולא בכל עת אחרת. מי יודע, אולי הימים הקרובים יביאו גם לחילופי גברא כראוי לעם הזה, ועמם ליכולת מנהיגותית להתמודד טוב עם האיומים הביטחוניים, הלחצים המדיניים והפערים הפנימיים בחברה הישראלית - עדי יום העצמאות ה-60.

תאריך:  25/04/2007   |   עודכן:  25/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איציק במקום שרוליק
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
זאת ועוד - איציק לא נקלעה למצב
עין צופיה  |  25/04/07 10:56
2
מאמר לא נכון וגם לא יפה
טעות  |  25/04/07 11:03
3
בוחן כליות ולב-נאה אמרת ל"ת
א מ רול  |  25/04/07 11:34
4
שמפלגה מעלה לכס הנשיאות את
מיכל מירושלים  |  25/04/07 11:59
5
פני הדור כפני דליה איציק
בורגיל  |  25/04/07 12:05
6
דליה איציק לא שירתה בצבא בושה
המציאותי  |  25/04/07 12:52
7
דליה איציק יותר מראויה!!!
איזי  |  25/04/07 13:14
8
dalia...shame,shame,shame ל"ת
charles  |  25/04/07 15:23
9
דליה איציק-ישר כח!
אזרחית  |  25/04/07 15:27
10
הגננת דליה לתפארת רמת הגן ל"ת
גועל  |  25/04/07 15:45
11
הכל מתוכנן ומחושב אצלה לנשיאות ל"ת
דוידי  |  25/04/07 15:48
12
קריקטורה עלובה
יהודי אחד  |  25/04/07 16:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
כתב לי ידיד - בוגר קרבות הצליחה במלחמת יום הכיפורים, "מוכן לחתום ראשון על עצומה, הקוראת לפוליטיקאים לנצור לשונם ביום הזיכרון לחללי מערכות הביטחון. אין דבר שיקדש יותר את היום הזה מדומיית הפוליטיקאים"    ניתוח של נאומי יום הזיכרון
ד"ר צ'לו רוזנברג
ניתן היה להמשיך ולהביא דוגמאות אין ספור לכשלים בים של התקשורת בתקופת מלחמת לבנון השנייה. המקום אינו מאפשר זאת. על התקשורת ללמוד את הלקחים. טוב יותר להודות בטעויות ולתקן אותן
יהונתן דחוח-הלוי
לו היה קם לובי למען שחרורם של פדופילים מהכלא תוך זמן קצר היו גם החברים בו מוצאים דרכם לספסלי הנאשמים בבית המשפט על הטפה לניצול מיני של ילדים    אותו הדין צריך להיות מוחל גם כלפי כל לובי, שיקרא לשחרור כולל וללא תנאי של רוצחים ורוצחים סדרתיים מהכלא
רותי אברהם
ברגע האחרון נערכו שינויים בנוסח מגילת העצמאות    המשפטנים נאלצו לוותר על מקצת מהניסוחים המשפטיים, כדי להקנות למסמך אופי עממי והסטורי
בנימין נתניהו, ח"כ
דברים ליום העצמאות    "אני מאמין בכוח החיות שבנו, ביכולתנו לעמוד במבחנים נוקבים וביכולתנו לצאת מהם מחוזקים ומנצחים. אני משוכנע שאנחנו יכולים לתקן את הדרוש תיקון"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il