X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם ניתן לתת שירות העומד באמירה: "אני איתך בכל מצב - גם אם אני לא בהכרח מסכים איתך"?
▪  ▪  ▪

האם אכן קיימים לקוחות לא פשוטים? התשובה לכך, כמו במקרים רבים אחרים, תלויה באדם העונה לשאלה זו: הלקוח לא יגדיר את עצמו לעולם כ"קשה" ("בעייתי" או "מסובך"), היות וכל רצונו הוא לקבל שירות - טוב, מלא ומהיר. לעומת זאת, מבחינת נותן השירות, לקוחות הופכים במקרים רבים לגורם לא נעים ומקשים על נותן השירות מסיבות שונות.
נותן השירות אינו יכול לדעת מדוע הלקוח אינו שבע-רצון, חסר סבלנות או כועס. אחת הדרכים היעילות ביותר לנטרל את כעסי הלקוח ולהובילו לפתרון ולשביעות הרצון, היא השימוש בכלי האמפתיה. "אמפתיה" היא ביטוי למצב הרגשי ולראייה הסובייקטיבית, המורכבת לעתים, של הלקוח, המבוטאת על-ידי נותן השירות באופן שבו הלקוח מרגיש כי הובן. הדרכים לביטוי אמפתיה כוללות, בין היתר: הפגנת רצון להבין את הלקוח, דיון בנושאים החשובים ללקוח ושימוש בתגובות המתייחסות לרגשות הלקוח.
השלב הראשון בהתמודדות עם לקוחות המביעים סימני כעס או מצוקה, היא לתת לגיטימציה למצב שבו הם נמצאים. לגיטימציה יכולה להינתן על-ידי שורה של משפטים המרמזים על נכונות נותן השירות לעמוד לרשות מבקש השירות, תהא הבעיה אשר תהא. בין המשפטים אפשר למנות משפטים כגון: "אני מבין למה אתה כועס", "אני מתאר לעצמי שאם הייתי במקומך, הייתי מגיב אותו הדבר", "אני מתאר לעצמי עד כמה זה לא נעים", "אני חייב להגיד לך שאתה צודק" (אם מבקש השירות אכן צודק בפנייתו). תגובות כאלה ודומות להן עוזרות לנטרל את כעסי הלקוח, וליצור בסיס לשיחה שתאפשר לנותן השירות לדובב את הלקוח ולשמוע את תלונותיו השונות.
בשלב השני, לאחר המיפוי המדויק של תלונות הלקוח וסיבותיהן, ייקל על נותן השירות לתמוך בלקוח, להשיב לשאלות, להסביר ולהוביל את הלקוח לפתרון מלא ומשביע רצון. אחד ממרכיבי התמיכה החשובים ביותר במתן השרות הוא מרכיב ההקשבה ללקוח. הלקוח חייב להרגיש - בכל פגישה ובכל שיחת טלפון - כי הגיע למקום הנכון וכי יש אוזן קשבת (תרתי משמע) לתלונותיו. ברוח זו, נותן השירות יצליח לטפל בלקוח "מוקשב" טוב יותר ובקלות רבה יותר, היות והלקוח פתוח יותר לשיתוף פעולה, לתקשורת בונה ולהתמקדות בפתרון הבעיה. בין הטכניקות המשמשות להקשבה וליצירת תקשורת בונה עם הלקוח, ניתן למנות את טכניקת שיקוף הרגשות של הלקוח, את השימוש בשאלות הבהרה ואת טכניקת ה"מיסגור מחדש" (Reframing) הלקוחה מעולם הגישור, המשמשת לבניית הסכמות עם הלקוח.
לכל אורך השיחה חשוב לדבר עם הלקוח בשפה מובנת, לנסח את התשובות בנוסח ישיר וישר, להתנסח בצורה חיובית ולהתמקד בתחומים שבהם אפשר לסייע ללקוח, וכן לתת לו הרגשה כי מבינים אותו ויורדים לסוף דעתו.
הערה חשובה: תשובות כגון: "אין מה לעשות", "תתקשר מאוחר יותר (או תבוא שוב)", "היית צריך להיזכר בזה קודם..." ונוספות - הן תשובות נלוזות, לחלוטין לא קבילות ואין להשתמש בהן בשום סיטואציה!!!

מכללת סקיליקס מבית מטריקס מעבירה קורסים בנושא "שירות צומח", המלמדים כיצד נותנים שירות מצוין ללקוח, מבלי "לפשוט את הרגל" תוך כדי.
הכותב הוא מנהל מקצועי במכללת סקיליקס – בית ההדרכה לתחומי הניהול, המכירות והשירות מבית מטריקס.
תאריך:  03/05/2007   |   עודכן:  03/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב לוין
אתמול פרסם טומי לפיד מאמר, שמטרתו להמשיך את מדיניותו של עיתון מעריב ועורכו דנקנר, בשמירה על אולמרט והניסיון להצילו מחבל התלייה של דוחות וינוגרד ומבקר המדינה. לה פן הישראלי מכה שנית
אהרון רול
הנתק בין השלטון, הממשלה והכנסת לבין העם הינו גדול מדי. עלינו להיפטר מרובם של חברי הכנסת המכהנים כיום וזאת ניתן לעשות, בתנאים החוקתיים השוררים בישראל, אך ורק בבחירות חדשות ועכשיו
יוסי שחר
אולמרטיזם: אופן התנהלות של מנהל או הנהלה נבחרים בארגונים חברתיים פוליטיים גדולים, אבל לא רק בהם. התנהלות המאופיינת במאבק עקשני על שמירת המשרה ועל שרידות פוליטית גם בניגוד לרצון הבוחרים וגם בהטיה צינית של כוונותיהם
נרי אבנרי
אולמרט יודע: התפטרות תגדיל את הסיכוי לכתב אישום פלילי - מה שעלול להסתיים בבית הסוהר. האיש הנהנתן הזה מתעורר בלילה כשהוא מכוסה זיעה קרה. בסיוטיו, הוא עושה טיול בוקר בחצר הכלא, כשעבריינים עם אוריינטציה ימנית מקניטים אותו. הסיוטים האלה הם הסיבה שהוא לא מתפטר. לשכתו, היא המצדה שלו
יוסף דוריאל
השעיר לעזאזל היה תיש ששולח למדבר, ועליו עוונות ישראל. כך קיוו להשאיר את בעלי העוונות האמיתיים נקיים מאשמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il