X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ברק יצר בדרום לבנון מצב נפיץ שאכן התפוצץ - מלחמת לבנון השנייה. הנסיגה החד-צדדית מלבנון הביאה את ערפאת לחשוב כי טרור הוא נשק מנצח, ובשנת 2000 הוא הורה לפתוח במלחמת טרור, מלחמה הנמשכת עד היום!
▪  ▪  ▪

אחד הדברים המדהימים הוא העדר דיון ציבורי של ממש במועמדותו של אהוד ברק לראשות מפלגת העבודה. זה איננו עניין רק לחברי מפלגת העבודה. מדובר בעצם בהתמודדות על תפקיד ראש ממשלה או שר ביטחון.
ברק כבר כיהן בתפקידים האלה. השאלה היא איזו תעודה יכול ברק הפוליטיקאי להציג לעם בישראל? ברק שהיה כנראה מפקד טוב של סיירת מטכ"ל, לפני 34 שנים, נכשל בתפקידיו כראש ממשלה וכשר ביטחון.
ברק הוכיח כי הוא נטול השקפת עולם של ממש, נטול אידיאולוגיה, הפכפך, ולהבטחותיו אין שום ערך.
במערכת הבחירות של 1999 הוא הניף את דגל אחדות ירושלים כדגל המרכזי שלו. כך, בקווי היסוד של ממשלתו בהם כתוב כי "ירושלים השלמה, בירת ישראל לנצח, תשאר מאוחדת ושלמה בריבונות ישראל" (סעיף 3.1).
בנאום הצגת ממשלתו בכנסת, ב-6.7.99, הוא אמר: "היעד של הממשלה יהיה לפעול בעת ובעונה אחת כדי לקרב את השלום בכל החזיתות, אך בלי להתפשר על צורכי הביטחון והאינטרסים החיוניים ביותר של ישראל, ובראשם ירושלים המאוחדת בריבונותנו, בירת ישראל לנצח". בדבריו בגבעת התחמושת, ביום השנה ה-33 לאיחוד ירושלים.
זמן קצר לפני שנסע למו"מ בקמפ דיויד, הוא אמר כראש ממשלה את הדברים הבאים: "רק מי שאינו מבין את עומקו של הקשר הנפשי הטוטלי של העם היהודי לירושלים", ו"רק מי שתלוש לחלוטין מכל זיקה למורשת ההיסטורית ומנוכר לחזון העם, לשירת חייו ולתקוות חייו, מסוגל בכלל להעלות על דעתו ויתור של מדינת ישראל על חלק מירושלים".
ואולם בקמפ דיויד וטאבה, הוא עשה את ההפך. הוא הציע, על דעת עצמו, לחלק את ירושלים, עד קירבת רחוב יפו, כולל מסירת חלקה הגדול של העיר העתיקה והר הבית לאש"פ. לא יאמן. אהוד ברק, כראש ממשלה, ירשם בהיסטוריה כמי שפגע פגיעה חסרת תקדים במעמדה של ירושלים.
ברק כשר ביטחון: האם הוא השכיל לעצב דוקטרינה ביטחונית? לשפר את מצב הביטחון? ברק שדיבר בכנסת, ב-7.12.97, נגד נסיגה חד-צדדית מלבנון, הורה לצה"ל בשנת 2000 לסגת/לברוח מלבנון, באופן חד-צדדי לגמרי. מה היה כאן? התגלות של חכמה אסטרטגית או היגררות אחרי "ארבע אמהות"?
באותה תקופה צה"ל החזיק ברצועת הביטחון כוח קטן בהקף של גדוד אחד, והיה לנו בעל ברית שנקרא צבא דרום לבנון, בעל ברית שברק בגד בו.
התוצאה: הפקרת דרום לבנון לידי החיזבללה, אשר אנשיו התמקמו על גדר הגבול, הפכו את רצועת הביטחון לאזור מבוצר וחמוש באלפי רקטות. ברק הצהיר שכל פגיעה בישראל תגרור תגובה חסרת תקדים, הצהרה שהתגלתה כריקה מתוכן כאשר נחטפו חיילנו בהר דוב בשנת 2000.
ברק יצר בדרום לבנון מצב נפיץ שאכן התפוצץ - מלחמת לבנון השנייה. הנסיגה החד-צדדית מלבנון הביאה את ערפאת לחשוב כי טרור הוא נשק מנצח, ובשנת 2000 הוא הורה לפתוח במלחמת טרור, מלחמה הנמשכת עד היום!
ברק נכשל בניהול המלחמה הנ"ל. הוא לא ידע אפילו כיצד להפסיק את ירי המקלעים מבית ג'אלה על ירושלים אשר נמשך חודשים!! ה"פתרון" של ברק היה לחלק לתושבים חלונות מיגון...
כאשר מג"ד צנחנים נקט יוזמה עצמאית ונכנס לבית ג'אלה, בתקופת ממשלת שרון, הוא השתלט עליה בתוך 4 שעות, ומאז אין ירי על ירושלים. ברק גם לא ידע להפסיק את הפגזות הקאסמים הנמשכות עד היום!
לאור העובדות הנ"ל, השאלה היא, למה ברק ראוי לאמון?

תאריך:  03/05/2007   |   עודכן:  03/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אהוד ברק ראש ממשלה?
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
אמת דיברת,...
יהודי גאה,  |  3/05/07 12:07
 
- אתה מול ברק
סתם מהרהר  |  3/05/07 19:53
 
- תמשיך להרהר
אריה1  |  3/05/07 22:01
 
- הגיון עקום - ונפוץ...
humanape  |  4/05/07 10:04
2
אהוד ברק מסוכן לחברה הישראלית
אילן הוכוולד  |  3/05/07 12:32
3
יש קשר. שתי המלים מתחילות באלף
אחריות לגורלו  |  3/05/07 12:38
4
ברק - ר"מ כושל, וידידם הטוב של ל"ת
בעלי ההון  |  3/05/07 12:44
5
מכתב שכתבתי לברק שימו לב לתארי
רמי נ  |  3/05/07 16:25
 
- ברק אחראי להתחלת האינתפאדה
שוש....  |  3/05/07 20:48
6
אהוד ברק ראש ממשלה
גימלאי גאה  |  3/05/07 16:30
7
הסיבה להנהגה הגרועה והבינונית
שמעון אמסלם  |  3/05/07 22:47
8
ואני מהרהרת על השתיקה בעמותות.
רמת אפעל.  |  4/05/07 06:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסי דר
לבני ממלמלת לנו שהחליטה להישאר בממשלה כדי לוודא שמתקנים את הליקויים. פתפותי ביצים. היא החליטה להישאר על הגלגל, כי היא יודעת - היא ידעה מראש - שאין לה לגיונות
יגאל כנען
המציאות הישראלית ההולכת ומחריפה מציבה את השמאל הישראלי בפני דילמה חריפה: הבנה כי העמדה היהודית, העצמית היא הצודקת, או, שמירת הקליפה הליברלית-מערבית, גם במחיר עצמאות, גם במחיר חיסול הדמוקרטיה. רוב השמאל בחר באופציה השנייה. ולכן הוא מטפח את "כוהני" הדמוקרטיה (בג"צ, תקשורת) ומבטל את מהות הדמוקרטיה (העם)
עו"ד מלי פולישוק-בלוך
חייבים להחליף את השלטון אך לא למחזר את טעויות העבר. יש לבחור מנהיגות חדשה לישראל. לציבור הישראלי יש תפקיד חשוב, אם רוצה הוא להמשיך ולשרוד בארץ האחת והיחידה שיש לעם היהודי. תפקידו של הציבור הוא לקחת אחריות אישית
מנחם ברוד
אם בימים שעברו היו סיבות לחשוש מלימוד תורת הנסתר, הרי בימינו נסללו דרכים ללימודה בלי כל חשש. תורת החסידות היא השער לפנימיות התורה
ניר בן לביא
האם ניתן לתת שירות העומד באמירה: "אני איתך בכל מצב - גם אם אני לא בהכרח מסכים איתך"?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il