X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אולמרט מפקיד את אמנון ליפקין-שחק למצוא את הדרכים ליישם את דוח הביניים של ועדת וינוגרד - האיש הנכון במקום המתאים ביותר לבצע את זממו של אולמרט, לקבור קבורת חמור את ועדת הבדיקה, שהוא התעקש למנותה - עוד בטרם הגישה את הדוח הסופי שלה
▪  ▪  ▪

אהוד אולמרט שבר לאורך יותר מארבעים שנות הקריירה שלו כמעט כל שיא אפשרי של ציניות ועוד ידו נטויה. בצעדו האחרון הוא התעלה, לדעתי, על עצמו, ושבר את כל שיאיו: הוא החליט למנות את רב-אלוף (בדימ.) אמנון ליפקין-שחק לראש צוות מיוחד, שמתפקידו יהיה ליישם את דוח הביניים של ועדת וינוגרד.
המהלך הציני של אולמרט הינו זריית חול בעיני הציבור. אולמרט הציע לממשלה "לאמץ את עיקרי דוח וינוגרד" ולפעול ליישום ההמלצות. מעל הצוות של ליפקין-שחק - שימו לב היטב - תפעל "ועדת שרים מיוחדת בראשות אולמרט ובהשתתפות השרים ציפי לבני, שמעון פרס, עמיר פרץ, שאול מופז, אלי ישי ואביגדור ליברמן. ועדת השרים תלווה את יישום ההמלצות ותאשר את תוכניות הצוות המקצועי" - דווח בעיתונות.
נא להכיר: אמינון
אמנון ליפקין-שחק היה פעם רמטכ"ל. רבים - גם בצבא - רוצים לשכוח זאת. הוא נציג השיטה שכשלה בגדול בצבאנו. עם שחרורו משירות פעיל, הפך לבדיחה הפוליטית של המדינה ב"מפלגת המרכז" הזכורה למשל ולשנינה. הדבר היחיד, שמחזיק אותו על המפה, הם תפקידים ממלכתיים, שנושרים לחיקו מפעם לפעם [תודה לזאב גלילי על הרעיון].
ליפקין-שחק היה סגן-מפקד חטיבת הצנחנים, שהוליכה את גדוד 890 לשחיטתו הגדולה ב"טרטור" 42 במלחמת יום הכיפורים. הכברתי מלים רבות על כך, ומי שאינם מכירים היטב את חלקו בשערורייה - מוזמנים לקרוא על כך במחיצה המתאימה באתר הזה [תודתי לעמיתיי בפורום לאזרוח תחקירי מלחמה ולקחי קרבות על המידע ועל התובנות בקשר לקרב הזה]. ליפקין-שחק - כמו המח"ט עוזי יאירי - לא עשו דבר למנוע את האסון, שהיה צפוי מראש, ולתקן את המעוות בשעת מעשה. כשני עשורים אחר כך הוא נהיה לרמטכ"ל - לבלר די אפור בכומתה אדומה ועם שני עיטורי העוז - שרצונו העז היה לסיים את כהונתו בשלום. נס לא קרה לנו ולו.
הישגי ליפקין-שחק במערכה בדרום לבנון היו כה דלים, והכשירו את הקרקע למנוסה המבוהלת של צה"ל מהאזור תחת ראש הממשלה אהוד ברק. לפי דוח וינוגרד, הנסיגה היתה אבן-פינה באי-מוכנות צה"ל לקראת האסון בקיץ האחרון.
בדבר אחד הצטיינה כהונת ליפקין-שחק כרמטכ"ל: בכסת"ח. בזמנו התרבו התקריות של ירי של כוחותינו על עצמם ("דו-צדדי", בסלנג הצבאי). במרבית האירועים הללו הזדרז הצבא של ליפקין-שחק להאשים את החיילים הפשוטים - קרבנות האירועים - באחריות לירי, עוד לפני שתחקרו את האירועים.
עכשיו נותנים לליפקין-שחק למצוא את הדרכים ליישם את דוח הביניים של ועדת וינוגרד. אמינון[1] הוא האיש הנכון במקום המתאים ביותר לבצע את זממו של אולמרט לקבור קבורת חמור את ועדת הבדיקה, שהוא התעקש למנותה - עוד בטרם הגישה את דוחה הסופי.
ועוד שתי הארות ביוגרפיות, הנוגעות לדברי:
  • במהלך מלחמת לבנון השנייה שימש ליפקין-שחק יועץ חיצוני לשר הביטחון (יחד עם עוד קבוצה של גנרלים בדימ.). כלומר, הוא חלק מהכישלון (פרט לנזק השיורי של כהונתו כרמטכ"ל).
  • באוגוסט 2006, הודיע שר הביטחון פרץ, כי ליפקין-שחק, יעמוד בראש ועדת הבדיקה לבחינת התנהלות צה"ל במלחמת לבנון השנייה. הוועדה התפזרה עוד בטרם החלה לעבוד, ולבזבז את כספנו.
----------------------------------------------------
1. שמואל ב' י"ג, כ'.

תאריך:  04/05/2007   |   עודכן:  04/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא ייאמן - אֲמינוֹן?
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
צודק בשני דברים.א. ששחק הוא
אזרח מן השורה  |  4/05/07 11:47
2
ועדת ליפקין- שחק
ds  |  4/05/07 12:14
3
לא יאומן כי יסופר
yalla39  |  4/05/07 21:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בנימין נתניהו
מדינת ישראל עומדת היום בפני אתגרים עצומים והחלטות קשות, כאלה שיקבעו את גורלנו. נדרשת היום רוח חדשה שממנה תבוא תקווה לעם ישראל    הנוסח המלא של נאום יו"ר הליכוד
איילת פישביין
נעמה מליס, היועצת לענייני גשרים של הוועדה לתשתיות לאומיות, מקדמת הקמת גשר שתכננה לתועלת הדנקנרים בעתלית
ד"ר רון בריימן
דבריו של ה"לא-פוליטיקאי" מאיר שלו, שלא כבש את יצרו, פגמו במסר המשותף של משתתפי ההפגנה וגרמו לרבים וטובים לנטוש את הכיכר
ד"ר צ'לו רוזנברג
"DUCIS IN CONSILIO POSITA VIRTUS MILITUM" היינו "בעצת המצביא - גבורת החיילים"
ראובן שילת
אנחנו עם שעצר והתבלבל. אנחנו עם מבולבל שבחר במנהיגים מבולבלים. אין לתמוה ולשאול עצמנו איך יצאו מאיתנו מנהיגים מבולבלים שלא יודעים מימינם ומשמאלם? זה לא הם, זה אנחנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il