אילו היית בעל חנות פירות וירקות - האם היית משאיר את חלון הראווה של חנותך קבוע ובלתי משתנה? האם היית משאיר פירות וירקות שאינם פירות העונה או פרי ישן? אילו היית בעל חנות בגדים האם היית מעלה על דעתך להשאיר את קולקציית הקיץ תלויה גם בחורף ולהפך?
אם על שתי שאלות האלה ענית (כמו רובנו) בשלילה, אז מדוע אתר האינטרנט שלך (כמו של רובנו) לא משתנה. בעלי עסקים רבים חושבים כי השקעה חד פעמית באינטרנט היא בניית אתר ואח"כ הלקוחות כבר יגיעו לבד.
הם אינם מעדכנים את האתר, אינם נותנים בו תועלות ממשיות לציבור והציבור אינו נוהר בהמוניו והאכזבה על ההשקעה של אלפי דולרים באתר גדולה.
אתר האינטרנט הוא חלון הראווה של החברה. לרוב, נחשפים אליו הרבה יותר לקוחת פוטנציאליים מאשר לקוחות שמגיעים למשרד. אז אם כך מדוע במשרד משקים את העציצים, מטפחים ומנקים, ואילו תחזוק האתר באינטרנט נמצא בעדיפות אחרונה? האם פלא שלקוחות אינם מגיעים?
אתר האינטרנט, ממש כמו כל פרסום אחר, חייב להיות מעודכן, דינמי ונותן תועלות ללקוח. חלפו הימים בהם ברכת המנכ"ל ומבצע (משנת 1990 ...) מספקים. אתר כיום צריך להיות ממש כמו חלון הראווה: אטרקטיבי, מושך ,דינמי וצבעוני, כזה שיגרום ללקוחות לחזור פעם ועוד פעם, לראות מה חדש, האם יש מבצע שמעניין אותו ולראות שהוא מתאים לעונה ולמצב.
חברות רבות נעזרות ביחסי ציבור: זה כיף לשמוע ולקרוא על חברתך בכלי המדיה השונים, לעיתים זה מביא לקוחות ובוודאי שזה בונה תדמית. רוב העסקים גם מפרסמים בעיתונות כתובה, ברדיו, ואפילו בברושורים המחולקים בתיבות דואר, אך מדוע לא להעלות את הפרסומת גם לאתר האינטרנט - זאת הבמה שממילא כבר שילמת עליה.
מדוע לא לעדכן את ההודעות של הדובר באתר של החברה? הרי האתר הוא כלי התקשורת היחידי שבו יש לך שליטה מלאה על הפרסום. משרדי פרסום ויחסי ציבור רבים פשוט לא גילו את הקשר בין השניים. מסיבות לא ברורות הם מתעלמים ממדיום זה ופוסחים על האתר וכך נשאר האתר שבו הושקעו אלפי דולרים ישן ומעודכן... לסוף שנות ה-90 (של המאה הקודמת) וממילא לא מביא תועלות.
מאידך, אתר מושקע ודינמי מזמין אליו את המתעניינים לשוב ולבקר, לשוב וללמוד ולשוב ולראות מה חדש. והעלות זניחה. משרדי יחסי ציבור ופרסום חייבים לזכור כי האתר הוא חלון הראווה שלך - הם מעולם לא המליצו ולא ימליצו לך לא לנקות אותו מדי פעם - דרוש שהם יטפלו גם באתר האינטרנט שלך.