X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מרכז עדיף על פריימריז כמה מונים. אולי רק מנהיגי המפלגות הגדולות צריכים להיבחר בפריימריז. כל השאר - בשיטה הישנה והרעה, אך הלא נוראה. למה? כי שחיתות עדיפה על פופוליזם
▪  ▪  ▪

ריח בחירות עולה באוויר. עוד לפני דוח וינוגרד, כשבכירי השלטון החלו לנהור לחדרי החקירות, ובמפלגת העבודה התכוננו לבחירת יו"ר, אפשר היה כבר להרגיש בעורף את העקצוץ המעצבן של הבחירות הקרבות. דוח וינוגרד כבר הפך את העקצוץ לפריחה; הבחירות בדרך.
מאחורי הקלעים, ולעתים גם לפניהם, מתחיל כבר להתנהל ויכוח נוקב: פריימריז או מרכז? אחרי שקדימה הפכה את מרכז הליכוד לסמל השחיתות הבינלאומי, המטוטלת נוטה יותר ויותר לפריימריז.
ואני דווקא חושב: מרכז עדיף על פריימריז כמה מונים. אולי רק מנהיגי המפלגות הגדולות צריכים להיבחר בפריימריז. כל השאר - בשיטה הישנה והרעה, אך הלא נוראה. למה? כי שחיתות עדיפה על פופוליזם. הנזקים של השחיתות הם מוגבלים, מחמת פחד התקשורת ודעת הקהל. יש כלים שיכולים לצמצם את השחיתות. אבל נגד פופוליזם אין מה לעשות. כדי להיבחר בפריימריז צריך להיות עשיר; חשבו כמה עולה מכתב אחד לכל המתפקדים. אך מעבר לזה, כדי להיבחר בפריימריז צריך להיות מוּכּר.
אשתי עבדה תקופה קצרה כעורכת דין בשירות המדינה. במסגרת תפקידה, נאלצה לשבת מדי פעם בוועדות הכנסת. היא היתה חוזרת הביתה מזועזעת מהתנהגותם של כמה ח"כים מפורסמים, מכל המפלגות ומכל המחנות, שנוכחות עיתונאי בסביבה העבירה אותם על דעתם. חלק מהם עשו עבודה רצינית עד שנדלקו המצלמות; חלק אחר לא טרחו בכלל להגיע עד שהעיתונאים התדפקו על הדלת. כל עובדי המדינה יודעים: בדיון שיש בו עיתונאים, לא תהיה שום עבודה רצינית; רק צעקות והתלהמות.
חברי מרכז הם בכל זאת אנשים שמגלים עניין מעל הממוצע בפוליטיקה. הם מסתובבים בכנסת, הם מתעניינים בהליכי החקיקה, הם קוראים חומרי הסברה. הם יודעים להעריך - במידה מוגבלת - את עבודתם של חברי הכנסת השקטים והיעילים, שמדברים מעט ועושים הרבה. מאה אלף מתפקדים לא יודעים אפילו את שמם של הח"כים הללו. פריימריז הם מתכון לכנסת צעקנית ומשותקת.

הבלוג של הרב חיים נבון
גרסה ראשונה של המאמר התפרסמה בגיליון 300 של "נקודה".
תאריך:  06/05/2007   |   עודכן:  06/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גרשון אקשטיין
הציבור קורא לו ללכת הביתה. אבל רק אולמרט, כדמות שנכוותה אישית משגיאותיו בזמן המלחמה, כמי שמכיר את שהתרחש 'מבפנים' ומוכן באמת ובתמים לתקנן, יוכל להבריא לתקן את הליקויים שנתגלו על-ידי ועדת וינוגרד. עריפת הראשים והסחרור הפוליטי משחקים לידי אויבינו ומה האלטרנטיבה? אין לשפוך את המים אם התינוק. 12 סיבות מדוע אולמרט לא צריך להתפטר כעת
נרי אבנרי
במילים פשוטות, ראש השב"כ לשעבר מודה: ידעתי שכתב האישום נגד מרגלית הר-שפי, כולו עלילה. והמסכנה, בגין העלילה הזו, נכלאה, ונחשפה לנחשול שנאה על לא עוול בלשונה. במדינה מתוקנת, הגילוי של איילון היה צריך להרעיד את אמות הסיפים. בישראל הבולשביקית - נאדה!
גלעד קדומים
אז מה? משחק אחד לא הצלחנו להבקיע גול? משחק אחד מול החיזבאללה נגמר בתיקו? בגלל זה צריך לשרוף את המועדון? בגלל זה צריך לזרוק אבנים על השחקנים ועל המאמן? (ועוד בשבת???) אז נוצחנו. אז מה? אתם רציתם את המשחק הזה. כולכם!
מערכת PCאון
הדס מלניק, מנכ"לית משותפת לחברת האינטרנט למותגים "סדנא", חושבת שנגמר עידן "הכל דומה" באתרי האינטרנט
עו"ד חיים קליר
ראו כמה מהמורות צריך מבוטח בישראל לעבור, בדרך החתחתים שהתווה עבורו בית המשפט העליון, בדרכו למימוש זכויות, אותן רכש במיטב כספו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il