X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ניצולי השואה, כמו הסטודנטים, מאמינים שמי שמנהל את העניינים בפועל זה ה"אוצר". אך בשני ההקשרים ה"אוצר" או "נערי האוצר" אינם קובעים באמת מדיניות ואינם מקצים תקציבים ומונעים תקציבים. הם בסופו של דבר משרתיהם הנאמנים של בעלי ההון, ממליכי ראשי המדינה, וחבים להם את מעמדם
▪  ▪  ▪
הפגנת סטודנטים

מה הקשר בין שביתת הסטודנטים התובעים מהמדינה להחזיר מיליארד שקל למערכת החינוך, להכיר בהחלטות ועדת וינוגרד ולהוזיל את עלויות ההשכלה הגבוהה בישראל, לבין מחאתם השותקת של שורדי השואה, התובעים את קבלת הפיצויים העומדים לזכותם ללא השפלה מתמשכת?
לכאורה שתי קבוצות ושתי תביעות כל-כך שונות ואף מנוגדות, אלו מתחילים את חייהם הבוגרים והמקצועיים, עתידם לפניהם והם מייצגים את פניה של ישראל המתפתחת ואלו לקראת סיום חייהם עם היסטוריה של סבל וחורבן אישי ומשפחתי. אלו תובעים סיוע כדי להבטיח את הצלחתם האישית העתידית ואלו את היחס המכבד ואת הכסף שהוא כספם, כדי שיחיו את שארית חייהם באופן יותר נסבל.
ובכל זאת, יש דבר אחד מרכזי שמחבר בין שתי המחאות הנשמעות בימים אלו: היחס הצבוע אל שתיהן. בשני ההקשרים מדברים ראשי המדינה בפאתוס עצום על היחס החם והמכבד של החברה אל הקבוצות האלו וכלפי מה שהן מייצגות.
הסטודנטים הנושאים עיניהם אל ההשכלה הגבוהה מכירים היטב את השיח המתיפייף ביחס למחויבות המדינה להשקיע ב"מוחות הצעירים" שיכו שורשים בישראל ויסייעו להתפתחות הכלכלית, טכנולוגית, תרבותית וחברתית של החברה כולה. הם בוודאי שבעו מלשמוע על חשיבות ההשכלה הגבוהה לפרט ולכלל.
כך גם שורדי השואה, הזוכים לעדנה ולהאזנה מרובה בכל כלי התקשורת בדיוק שבוע בשנה, זה שמקדים את יום השואה. סיפוריהם מבוקשים אז בכל תחנה, אולפן ועיתון כאייטמים נחשקים. הם מכירים בוודאי בעל פה את כל הלהג על "מוראות השואה", ה"אודים המוצלים", וכמה המדינה מנציחה את המתים ומוקירה את הניצולים.
השורדים, כוכבי התקשורת לשבוע, יודעים היטב שההתעניינות בהם היא נבובה וכי בפנייתם הבאה לוועדות הפיצויים למיניהן שוב יזכו למנת השפלה מוכרת, מבית מדרשם של "פקידי האוצר" ונציגיהם, רופאים פסיכיאטרים וכיוב'. שהרי את האוצר שומרים היטב לבעלי הון, מקורבי שלטון, ודואגים בינתיים שה"נודניקים" מהשואה ימותו מהר ככל האפשר (כך על-פי עדותה של ח"כ קולט אביטל).
גם הסטודנטים, המספקים את הסחורה לתקשורת, בזכות הפגנות המצטלמות טוב ודוברים/ות רהוטים, יודעים ששוחט ומרידור יחסלו סופית את התקווה להפוך את ההשכלה לנגישה ואפשרית לכל. הם מכירים היטב את חלקי הלשון בתקשורת, מייחצני האוצר והממשלה, המציעים להם להיאבק למען נושאים חברתיים ולא רק למען עצמם או להיאבק בצורה שונה (למשל על הלוואות שיש להחזיר עם סיום הלימודים) מזו שהם נוקטים בה. הם יודעים היטב שיולי תמיר מתכוונת לטובה, ממש כל שרי החינוך לפניה, שבשעת האמת העדיפו את הכיסא ולכן השלימו עם הפגיעה המתמשכת במורים, בחינוך ובהשכלה הגבוהה. הם יודעים שאין לתמיר כל משקל בהחלטות הרות גורל על תקציבי עתק, המיועדים, כך כולנו יודעים, לא להם.
השורדים, כמו הסטודנטים, מאמינים שמי שמנהל את העניינים בפועל זה ה"אוצר". אך בשני ההקשרים ה"אוצר" או "נערי האוצר" אינם קובעים באמת מדיניות ואינם מקצים תקציבים ומונעים תקציבים. הם בסופו של דבר משרתיהם הנאמנים של בעלי ההון, ממליכי ראשי המדינה, וחבים להם את מעמדם.
מחר יעזבו נערי האוצר את הכיסאות המרופדים באוצר ויוכלו לבנות את חייהם במשרה טובה עם שכר בשמיים. הפוליטיקאים, הממונים עליהם, משרתי בעלי ההון, צריכים להבטיח את קרבתם למכרה הזהב של המדינה ושל רכוש וכספי השורדים וכן את בחירתם מחדש. מבחינת הפקידים והפוליטיקאים - החינוך יכול לרדת לטמיון, שורדי השואה רצוי שימהרו למות והסטודנטים שיסתדרו על חשבון ההורים (למי שיש). העיקר שהכוח יישאר בידיהם.

ד"ר אסתר הרצוג הינה המייסדת והעומדת בראש פרלמנט נשים.
תאריך:  07/05/2007   |   עודכן:  07/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל סער
מינויו של פרץ לשר ביטחון, מעבר לשיקול הדעת הלקוי שלו ושל מי שמינה אותו לתפקיד, מצביע על כשל חמור מאד בשיטת המשטר בארץ בכלל וברשות המבצעת בפרט. מקרה זה הוא רק דוגמא לעשרות מינויים כושלים של שרים אשר נעשו מתוך שיקולים קואליציוניים גרידא, בצורה צינית ולא עניינית, כאשר במקרים רבים נודף מהם ריח חריף של צחנה ציבורית שמקורה באתנן פוליטי או אישי
משה ניסנבוים
דורות רבים כמהו אל המקום הזה ועתה כשהוא בידינו רבים מאיתנו כלל לא מבקרים בו. הכותל מת. כן, הכותל מת תודעתית. גם אחרי שאנו נמצאים בו, במקום הכי קדוש, הנתונים מראים כי אנשים לא מרבים לבקר בו. הם לא חפצים לראותו    במלאות 40 שנה לאיחוד ירושלים
יואב לוין
הבסיס שעליו נשען הרעיון של שוויון כלכלי וצדק חברתי הוא האיגוד המקצועי. רק איגוד מקצועי דמוקרטי, מהווה בסיס איתן לבניית כוח ממשי של עובדים, המסוגלים להיאבק ולנצח במלחמה לשינוי פני החברה בישראל
דני רשף
כל הלקחים ה"מערכתיים" של ועדת וינוגרד כבר נלמדו בעבר בין ועדת אגרנט לוועדת אור. ועדת וינוגרד לא מחדשת בהם דבר. עצם העובדה שנכתבו פעם נוספת מעידה על משמעותם השולית
עו"ד דורון ברזילי
סיימתם שלוש וחצי שנות לימודים, 12 חודשי התמחות, 3 חודשים של לימודים מפרכים לבחינות הלשכה וכמובן המבחן הגדול. עכשיו הגיע רגע האמת לעשות צעדים ראשונים לכניסה למעגל העבודה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il