X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כאן למטה אנו יושבים, הפעילים באוהלי המחאה, במעגלי הדיון ומנסים להבין איך אפשר להשפיע על מציאות שבעת מאבקים חברתיים ומלאת פערים, מציאות בה הכל נמדד בשקלים, במושגים של כלכלה, בה אושר, יצירתיות, תרבות, אמנות וחיים אינם שווים דבר ללא הצדקה כלכלית למכונת השטרות הגדולה אשר אנו רק השמן בה, אפילו לא הברגים הקטנים
▪  ▪  ▪

הם מנסים לשבור אותנו, קודם כל על-ידי איומים, אחר כך מנסים לעשות הפרד ומשול, לקחת הצידה את האוניברסיטאות וללחוש להן הצעות מפתות באוזן, כאלו אטרקטיביות שידאגו להן בלבד ולא למאבק הרחב אשר לפני רגע היו חלק ממנו.
שלום לכם חברי ועד ראשי האוניברסיטאות, ועד היושב במגדל שן אי שם בחדרי ישיבות ממוזגים עם כורסאות עור ומיני-בר, מסכי פלזמה ומשכורת חודשים שתספיק למס' סטודנטים לשלם על התואר שלהם, רדו למטה מהמשרד המרווח, כאן למטה אנו יושבים, הפעילים באוהלי המחאה, במעגלי הדיון ומנסים להבין איך אפשר להשפיע על מציאות שבעת מאבקים חברתיים ומלאת פערים, מציאות בה הכל נמדד בשקלים, במושגים של כלכלה, בה אושר, יצירתיות, תרבות, אמנות וחיים אינם שווים דבר ללא הצדקה כלכלית למכונת השטרות הגדולה אשר אנו רק השמן בה, אפילו לא הברגים הקטנים.
גם את, יולי, הביטי למטה מהסולם הגבוה אליו טיפסת. כל כך שמחנו כשמינו אשת חינוך כדי להיות שרת חינוך וראו איזה פלא, דווקא אצל שרה כזו ממונה ועדה של כלכלנים כדי לבחון את החינוך וההשכלה בארץ, לא סיפרו לך שזו שפה אחרת לגמרי הכלכלה? או שאולי קיבלת גם את מכת קור מהמזגן של הלשכה שלך, כי זה מה שאת משדרת לנו הסטודנטים, כבוד השרה, קור.
אנחנו קוראים בעיתון שנעלבת שלא באנו לקראתך עם ההסכם ההוא, זה כמובן שום דבר אישי (למרות שמתחיל להתפתח פה משהו) את פשוט לא קוראת את הקלפים נכון, אנחנו לא מדברים בכלל על שכר הלימוד שלנו, אותו את מציעה להפחית במס' אחוזים, אלא מדברים על ביטול ועדת שוחט אשר מנסה להפריט עוד יותר את החינוך, מה זה יעזור אם יפחיתו עכשיו ב-3-4 אחוזים ואחרי שאנחנו, שעושים לך קצת כאב-ראש עכשיו, נסיים ללמוד תפריטו לחלוטין את המערכת-ושכר לימוד יהיה גבוה יותר, שכר דיפרנציאלי שינציח את הבדלי המעמדות ויקבע את מעמד המורה מתחת לבלטות.
היום, בבית הספר ע"ש קורצ'אק בשכונת ג'סי כהן, העברנו אני וחבריי שיעור בנושא השביתה, ואחד התלמידים אמר לנו שאנחנו צריכים לדאוג לתחת שלנו, כי הוא היה דואג לעצמו ולא לנו, עוד לפני שהספקנו לענות כבר ענו לו התלמידים האחרים בצעקות: "אבל הם נלחמים גם בשבילנו... אסור להם...".
מה שהבינו הילדים גם אנחנו מבינים. למרות חילוקי הדעות לגבי דרכי המאבק, למרות הקושי העצום שבהפסקת הלימודים (ואנחנו באמת רוצים לחזור ללמוד), למרות הגועל שבהתעסקות בפוליטיקה.
לא תשברו אותנו, אתם יכולים לשבור את ראשי האוניברסיטאות, את הפוליטיקאים, את התקשורת ואפילו את השביתה, אבל המאבק הזה הוא כדור שלג, אותו יהיה מאוד קשה לעצור, הכדור כבר לא אצל ראשי המאבק אלא אצל הסטודנטים בשטח, שאם בהתחלה הם היו בבתי הקפה או בים, עכשיו, אחרי האיומים וההסכמים המגוחכים, הם איתנו כאן ועכשיו גם הם מודעים לניסיונות הטפלים שלכם, גופים במדינה דמוקרטית, לשבור אותנו בדרכים לא דמוקרטיות.
יולי, את סוגרת עכשיו שנה במשרד החינוך, תשתדלי לא לסגור את החינוך עצמו תוך כדי, תפתחי את העיניים ותשימי את האגו בצד, הילחמי איתנו נגד פקידי האוצר ולא נגדנו, כך גם ראשי האוניברסיטאות, המרצים ואנשי הסגל באוניברסיטאות ובמכללות השונות, זהו מאבק אחד של כולנו על סדרי עדיפויות, על זכויות בסיסיות. מורים בבתי הספר, הורים ואנשים יקרים- זהו מאבק של כולנו. לא ניתן להם לשבור את החינוך, לא ניתן להם להסתכל גם עלינו דרך עדשת הרווח.

הכותב הוא סטודנט בחממה ליזמות חינוכית סביבתית בסמינר הקיבוצים, מורה ומדריך בתנועת נוער.
תאריך:  08/05/2007   |   עודכן:  08/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דרך עדשת הרווח
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אל תיתלה ביולי תמיר
חום יולי  |  8/05/07 10:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרופ' משה שרון
לא שלום, לא תוכניות שלום ולא "מחיר השלום"    משא-ומתן בבזאר של המזרח התיכון - מורה דרך
ד"ר יובל ברנדשטטר
לא ברור מדוע פרץ באוצר הוא הימור טוב יותר מפרץ בביטחון
ד"ר יוחאי סלע
לאחרונה התבשרנו כי ארגון עדאלה החליט להגיש מסמך ובו עיקרי "החוקה הדמוקרטית" במטרה לשנות את אופיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית. לכאורה, המסמך אינו מדבר על ביטול אופיה היהודי של מדינת ישראל, אלא, "מנסה" להציב אתגר - מתוך כוונת מכוון - בעזרת הטענה כי מדינת-ישראל אינה דמוקרטית מספיק, לטעמו של הציבור הערבי
גל סער
לא הרבה אנשים בארה"ב העזו לערער על כך שנשיא מושחת מקומו לא בבית הלבן יהיו מוצלחים הישגיו אשר יהיו. ואילו פה בארץ, חוץ מהשחיתויות וניגודי האינטרסים שאולמרט ספוג בהם מכף רגל ועד ראש, קיבלנו גם כמנה עיקרית את דוח וינוגרד בכדי להוסיף הרבה שמן למדורה
עידן יוסף
המהומות באצטדיון טדי סוקרו גם בעיתונות החרדית, אבל אחרת    למה לא אומרים שם ספורט ומה יחס החרדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il