X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כל מי שגידל בחייו בעל חיים מבין את מהות הקשר הרגשי העמוק שנוצר עם חיית המחמד. לעיתים, עם הגיעם לגיל זקנה ואף קודם לכן, צצות בעיות רפואיות ואז קרוב לוודאי שהווטרינר שלכם ימליץ לבצע המתת חסד ולהיפרד ממנו תוך הקטנת הסבל. ד"ר טליה מור מסבירה על התהליך הרגיש של המתת החסד, ובאלו מקרים ספציפיים מומלץ לבצעו
▪  ▪  ▪

כל מי שגידל בחייו בעל חיים מבין את מהות הקשר הרגשי העמוק שנוצר עם חיית המחמד. הקשר שבד"כ נוצר מרגע שהכלב או החתול גורים, עד הגיעם לשיבה טובה, הוא קשר מיוחד במינו. במהלך הזמן בע"ח הופך לחלק בלתי נפרד מן המשפחה ובן בית לכל דבר.
לעיתים, עם הגיעם לגיל זקנה ואף קודם לכן, צצות בעיות רפואיות: חיות המחמד עלולות לסבול מבעיה חשוכת מרפא, מכאב וירידה משמעותית באיכות החיים, חוסר שליטה בצרכים, איבוד היכולת לאכול ולשתות בנחת ואיבוד עניין בסביבה. במקרים אלו, בהם בעלי החיים סובלים ומתייסרים, קרוב לוודאי שהווטרינר שלכם ימליץ לבצע המתת חסד ולהיפרד ממנו תוך הקטנת הסבל.
המתת חסד הינה נושא כאוב ורגיש כאחד ויש להשקיע בו מחשבה. הנושא לעולם אינו קל גם כאשר הכלב מגיע לשיבה טובה, המאפשרת לבעלים להתכונן לקבלת ההחלטה, להבדיל ממקרים בהם ההחלטה צריכה להתקבל בפתאומיות עקב מחלה.
המתת חסד ובשמה הלועזי "אותנזיה" הינה מילה הלקוחה מן המונח היווני ופירושה "מיתה יפה". המתת חסד מתייחסת, במקרה שלנו, להמתת בעל החיים ללא כאב, באווירה רגועה ושלווה במטרה מוצהרת להיטיב עמו, להקל על סבלו ולגאול אותו מכאב או ייסורים בהם הוא נתון. המתת חסד מיושמת במקרים בהם סיכויי ההחלמה או הריפוי אפסיים:
  • כאשר בעל החיים סובל ממחלה כרונית וסופנית שאינה ניתנת לטיפול וגורמת סבל.
  • במצבי זקנה, המלווים בירידה משמעותית ברמה ובאיכות החיים.
  • אצל כלבים הסובלים מבעיות התנהגות קשות.
לדברי הווטרינרית, ד"ר טליה מור מהמרפאה לחיות בית בכפר סבא, ישנם מצבים בהם המתת החסד אינה מוצדקת: "לצערי המתת החסד מבוצעת לא אחת כאשר בעלים מואסים ונוטשים את חיית המחמד שלהם ובמקרים בהם הטיפולים הרפואיים יקרים עבורם". ד"ר מור מוסיפה כי יש מקרים שבהם יש צורך ואף רצוי לבצע המתת חסד.
תהליך המתת החסד
השיטה המקובלת הינה בעזרת הזרקת חומר הרדמה במינון גבוה הגורם לאיבוד הכרה מהיר ובהמשך לדיכוי הנשימה, פעילות הלב והפעילות המוטורית. חשוב לציין כי בעל החיים לא חש דבר שכן, לפני שמתחיל תהליך דיכוי פעילות הגוף הפיזיולוגי, בע"ח מאבד את הכרתו. עובדה זו מבטיחה כי ההמתה תעשה כאשר חיית המחמד אינה מודעת לסובב אותה ואינה שרויה בפחד, חרדה או סובלת מכאב. ההליך נעשה בנוכחות הבעלים או שלא - בהתאם לרצונם, ואורך מספר שניות מרגע הזרקת החומר.
לדברי ד"ר מור, המתת חסד הינה החלטה משותפת של הווטרינר והבעלים, הווטרינר הוא המייעץ והמבצע ועליו לשקול כל מקרה לגופו, אך ההחלטה הסופית הינה של הבעלים. "חשוב להתכונן למאורע, להכין את בני הבית הבוגרים והקטינים כאחד ולחשוב על מקום קבורה או דרך פינוי הולמת ליקירינו. עלינו לזכור שבמצב בו בעל החיים סובל מכאבים למרות שטופל בכל דרך אפשרית ללא הועיל, ראוי להיטיב עמו, אין עלינו לחכות למצב בלתי נסבל אלא להקדים אותו, ומחובתנו לתת ליקירנו לסיים את חייו בכבוד ולהעניק לו את המגיע לו".

תאריך:  08/05/2007   |   עודכן:  08/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד שרון, הורנשטיין
אחת השאלות המעניינות היא האם תיקון שומות מיסוי מקרקעין יכול להיעשות גם לאחר חלוף 4 השנים המנויות בסעיף 85 לחוק. בנושא קיימת פסיקה סותרת, הנותנת משקל שונה לאינטרסים של יציבות מחד-גיסא ומס אמת מאידך-גיסא
גיא רוה
אני רוצה להוביל מהלך ולהוכיח ללא כחל וסרק שיש אבות אשר ראויים להיות אבות משמורנים ולטפל בילדים שלהם בדיוק כמו האמהות. לצערי, חובת ההוכחה מוטלת עלינו
הרצל חקק
ראיון עם אסתר זילבר-ויתקון על ספרה "חוצה שומרון", הוצאת דורות, 186 עמ'
אביתר בן-צדף
קשה להסביר את הרוח הרעה, הנופלת מדי פעם על הסופר א"ב יהושע, ומתבטאת בפרצי הגות מבעיתה, המעידה על בורותו
אריק בר-נס
כאן למטה אנו יושבים, הפעילים באוהלי המחאה, במעגלי הדיון ומנסים להבין איך אפשר להשפיע על מציאות שבעת מאבקים חברתיים ומלאת פערים, מציאות בה הכל נמדד בשקלים, במושגים של כלכלה, בה אושר, יצירתיות, תרבות, אמנות וחיים אינם שווים דבר ללא הצדקה כלכלית למכונת השטרות הגדולה אשר אנו רק השמן בה, אפילו לא הברגים הקטנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il