X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עזבו אתכם מכנסים, ממועדוני בריאות, מטרקליני כיבוד חופשי ומאולמות קולנוע פרטיים. אין זמן "להפוגה, למחשבה ולעיון". תנו לנו ראש לשכה רועד וכועס, עכשיו ומיד שיתחיל לצעוק, להשתולל ולבעוט
▪  ▪  ▪

קיבלתי, ביחד עם עוד כמה עשרות אלפי עורכי דין, חוברת צבעונית המזמינה אותי, כ"חבר/ה יקר/ה", להשתתף בכנס השנתי של לשכת עורכי הדין בישראל שיערך בקרוב באילת. סליחה שנגעלתי, תיכף תבינו למה. בדברי הפתיחה מבטיח ראש לשכת עורכי הדין (שבקרוב מסיים את הקדנציה שלו, המועמדים להחליפו מצטלמים ומשכנעים) "אירועים חברתיים ותרבותיים מרהיבים, ומעל לכל בילוי משותף עם עמיתנו וחברינו באווירה ידידותית ונעימה".
אני מעיין ב"תוכן העניינים" של החוברת ומתחיל להתייאש. בעמ' 18 "ארוחות חגיגיות וקבלת פנים חגיגית", בעמ' 22 "בתי מלון (תאור ופרוט חדרים)" ובעמ' 28 "מחירי בתי המלון" - איזה מחירים, כנראה שאני באמת חבר יקר... עוד קצת? בבקשה. בעמ' 30 תוכלו לקרוא על "טיסות והסעות", בעמ' 31 "בוקר פעילות משפחתית באטרקציות של אילת" ויש גם "פעילויות לנלווים".
נכון, יש גם תוכנית מקצועית, משתתפים חשובים ואורחים מחו"ל. אבל קודם יש קרנבל, משתה וחגיגה. הידעתם כי חדר ה"רויאל" הינו חדר מרווח עם חדר אמבטיה גדול מאוד ועם ג'קוזי? וכי החדר הנשיאותי מציע שירותי VIP? עם צאתכם משדה התעופה תאסוף אתכם הסעה פרטית היישר למלון, הידד! פרטים מלאים בעמ' 22. ויש גם פרסומות למכונית יוקרה ("אוטומטית כזו עו"ד לא ראית" -חה, חה, חה).
רגע לפני שהמטוס ממריא נבקש מראש הלשכה ומהמקורבים שסביבו לשחרר קצת את העניבות, להניח את כוסות היין בצד ולהיזכר בעורכי הדין הרבים שעוזבים את המקצוע בגלל שהתייאשו מלהתמודד עם הצפוי להם מדי יום בבתי המשפט (אנחנו יודעים איך מתבררים סכסוכים במדינת ישראל, גם הם יודעים) ובאלה שעוד לא עזבו, רובם שכירים שבקושי גומרים את החודש וחלקם עצמאים שמחוסר ברירה, נאלצים לשלוף את כרטיס הביקור תוך כדי ריצה אחרי האמבולנס.
אל דאגה, הם לא מתכוונים להגיע ולקלקל את ההנאה מהכנס. אבל נעזוב בצד את עורכי הדין, לא נהיה אינטרסנטים עכשיו כשעשרות אלפי ניצולי שואה חיים בארץ בעוני ובתנאים מחפירים, כשנבחרי ציבור רבים, רבים מדי, נחקרים, נחשדים, ומואשמים בשחיתות ובפלילים וכשבמדינת ישראל מתחוללת עכשיו רעידת אדמה.
הם, שם למעלה בצמרת הלשכה, אולי שמעו, אבל לא ממש הקשיבו ובוודאי שלא עשו משהו משמעותי עם הצבא הגדול והחשוב הזה, לובשי המדים בשחור-לבן, שדומם עכשיו, כשיש מי שמתלבט בין סוויטת סופרייר ובין חדר דה לוקס. אז עזבו אתכם מכנסים, ממועדוני בריאות, מטרקליני כיבוד חופשי ומאולמות קולנוע פרטיים. אין זמן "להפוגה, למחשבה ולעיון". תנו לנו ראש לשכה רועד וכועס, עכשיו ומיד שיתחיל לצעוק, להשתולל ולבעוט.
רק חמוצי הנפש חושבים שאין מה לעשות וש"ככה זה". רוצים לשכת עורכי דין נשכנית וצודקת, מתערבת, נאבקת ומשפיעה שתוביל מאבקים חברתיים, כלכליים ומדיניים עם נוכחות בכל דיון ציבורי, בכל תוכנית טלוויזיה חשובה, באתרי האינטרנט המובילים. מה לנו ולחלוק רחצה? מה נעשה עם פריטי אמבטיה מיוחדים?
אני מצטער שעצבנתי אותם. הגיוני שמתחשק להם כבר להגיע למלון, כל החדרים משקיפים לים. בכל זאת, שידחו קצת את הקרנבל המיותר הזה. ההר האדום והים הכחול, לא יברחו. הכיכר כן.

אתר האינטרנט של לשכת עורכי הדין
הכותב הוא עורך דין ובוגר החוג למדע המדינה באוניברסיטת תל אביב.
תאריך:  09/05/2007   |   עודכן:  09/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העתק: ראש לשכת עוה"ד
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
שלמה כהן וחבריו
עוד עו"ד   |  9/05/07 17:21
2
המטרה שלך שגויה
משה, עורך-דין  |  9/05/07 21:55
3
הבעיה היא בעודף עורכי הדין!
דו"ע  |  10/05/07 06:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל סער
הרבה חברי כנסת זכו במקומם לא בזכות פעילות ציבורית מבורכת או הישגים ורעיונות מצוינים או יוצאי דופן, אלא עקב כך שנצמדו לאדם הנכון בזמן הנכון או ניצלו דילים ועסקות, לעיתים אפלות, שבינן לבין כישורים ויכולות אמיתיות אין ולא כלום. אז מה הפלא שהבינוניות חוגגת ופעמים אנחנו מתוודעים לראשונה לשמו של חבר כנסת כאשר הוא גונב ציוד ממחסן הכנסת, או משתכר בפאב או מציג(ה) תעודות אקדמיות מצוצות מהאצבע?
ד"ר יוחאי סלע
ההתמכרות הישראלית לרכילות פוליטית, צבאית וכלכלית מזמינה דיונים עקרים, שטחיים ובלתי-מספקים, ואף גורמת לרדיפה אובססיבית אחרי כותרות המחזיקות מעמד זמן קצר בלבד. אנחנו עסוקים (ועוסקים) בדימויים, ופחות בתוכן אמיתי. גישה זו עברה מהשפה התקשורתית לשפה הפוליטית, וממנה לשפה הצבאית, כפי שראינו בעוצמה לא קטנה במהלך המלחמה האחרונה
ראובן לייב
עולם הבובות של רופאת הנשים
בעז שחם
להלן כללי התנהגות נאותים להימנעות ממפגש עם נחשים, למקרה שנפגשים ולמקרה שחס וחלילה נפגעים מהכשת נחש ארסי
גדי גולן
כשאנו באים היום או בכל תקופה אחרת לבנות צבא ולהכינו למלחמה. מן הראוי שנביט קודם כל אל צה"ל של ששת הימים, כדוגמה וכסמל כיצד מכינים ובונים צבא למלחמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il