X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
העיר הזו שסבא שלי היה נותן כל הון שבעולם לראותה בחייו. העיר הזו שבחורבנה נראתה שלמה ובנויה בחלומותיהם של אלפי יהודים, מתקבלת כמובן מאליו ובמשיכת כתף אצלנו ואצל ילדינו
▪  ▪  ▪

יום ירושלים יחול השבוע. הוא לא יעורר התרגשות גדולה מדי, אולי הסקטור הדתי לאומי קצת יתרגש, יחבוש כיפה לבנה ואיתם עוד כמה מזקני ירושלים אשר יעלו זיכרונות שאף אחד כבר לא ירצה לשמוע. העיר הזו שסבא שלי היה נותן כל הון שבעולם לראותה בחייו. העיר הזו שבחורבנה נראתה שלמה ובנויה בחלומותיהם של אלפי יהודים, מתקבלת כמובן מאליו ובמשיכת כתף אצלנו ואצל ילדינו.
עלעלתי בעלון שבת שכבר עבר מן העולם אך לא פג טעמו, 'ערכים במבחן הזמן'. מובא בו סיפור שעזר לי לראות את יום איחודה הארבעים של ירושלים בזוית ובפרופורציה קצת אחרים.
פוגרום תרפ"ט עמד בסימן המאבק על זכות היהודים להתפלל בכותל המערבי ללא הפרעה. חודש וחצי אחר כך, בערב ראש השנה, עדיין לא העזו יהודים רבים לבוא אל המקום, בודדים עשו זאת בסכנת נפשות.
פגישה נדירה התרחשה אותו יום ברחבת הכותל. מנחם אוסישקין ז"ל, בא לתפילת מנחה. הדרך מלאה שוטרים ערביים, יהודים בל יראה. הוא נפגש עם רבם של חרדי ירושלים, רבי יוסף חיים זוננפלד זצ"ל. וכך מתאר אוסישקין אותה פגישה:
"והנה אני עומד לפני הכותל, הפעם נסערה רוחי בקרבי עוד יותר למראה עיני, ורק שני יהודים עמדו לפניו: השמש ואנוכי, כל הרחבה לפני הכותל מלאה שוטרים בריטיים. דומם עומד אני בצערי וחושב על ימים שעברו. היום החשיך ואפילה שררה בכל הרחבה שלפני הכותל. הפנסים שהתחילו מהבהבים מסביב, כאן אסור היה להדליקם. מן הסמטה האפילה נכנס אל הרחבה יהודי זקן, בעל קומה והדרת פנים, מלובש בבגדי החג המסורתיים, ואחריו עוד שני יהודים ממלוויו. כפוף ראש ניגש אל הכותל, ובהתלהבות קדושה התחיל מנשק את אבניו. הכרתיו: זה היה רבי חיים זוננפלד ז"ל. לא רציתי להפריע את חרדת הקודש. אנחה כבדה פרצה מתוך לבו, הוא הרים את ראשו, נשק נשיקת פרידה לאבני הכותל ורצה ללכת, והנה הרגיש בי וניגש אלי:
"אל נא ייפול רוחך עליך, גם זה יעבור, "עם וועט זיי ניט העלפן"! (זה לא יעזור להם!), אנחנו נשיג את מטרתנו, לא בסמטאות צרות ולא כפופי ראש נכנס אל המקום הקדוש שלנו, כי אם בדרך המלך ובקומה זקופה. בקרוב בימינו נזכה לראות את הגאולה האמיתית".
דבריו של הזקן הנפלא, ברגע זה ובמקום זה, עשו עלי רושם בל-ימחה, שלא אשכחהו לעולם".
מי שיודע לחלום, לבכות ולהתפלל יזכה לראות את ירושלים האחרת.

אדמונד חסין הוא מנהל מכללת רוברט ברן, בית מורשה בירושלים.
תאריך:  10/05/2007   |   עודכן:  10/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב לוין
שלשום פרסם ארגון "הצילו את הילדים" - "Save the Children" - דוח מפורט, העוסק במצבן של אמהות וילדיהן בעולם. המציאות המוצגת במסמך זה קשה, והתמונה העולה ממנה קשה עד מבהילה עד מאוד
דוד זינגר
אלימות, ירידה בתוצאות המבחנים במדע או במתמטיקה, הבנת הנקרא הירודה ועוד כל אלא אינם רק תוצאה של חוסר תפקוד נכון של בתי הספר, אלא דווקא תוצאה של תרבות והווי החיים שהתפתחו בשנים האחרונות
נעם בדין
גזר דין מוות לאחוז גבוה מילדי שדרות, אשר לא יהיו מסוגלים להגיע בזמן ל"מרחבים הממוגנים", במקרה של פגיעת טיל עזתי בבית הספר
שושנה ויג
עם תלמידים כאלה, מי צריך מורים בכלל? ראיון עם התלמידה שרה דואק מבית הספר הדמוקרטי בחדרה
מנחם ברוד
נהרות אדם שטפו את הדרכים המובילות לכותל המערבי, למערת המכפלה ולקבר רחל. זו היתה ההתרגשות הטבעית של בנים השבים לארצם, "ושבו בנים לגבולם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il