X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בידכם מוטלת האחריות ליציבות השלטון לאמינותו ולהמשך קיומה של מפלגתכם
▪  ▪  ▪
אולמרט נכשל, אך כופה עצמו

דוח וינוגרד והתנהגותה של הנהגת מפלגתכם העמידו אתכם במרכזו של פרדוכס. בידכם, חברי הכנסת מן השורה, מוטלת האחריות ליציבות השלטון לאמינותו ולהמשך קיומה של מפלגתכם. בידכם היכולת לקדם שלטון אמין ויציב. בידכם היכולת למוטטו.
הנהגת מפלגתכם המציאה קוד אתי חדש, לפיו מי שפישל, הוא המועמד הטוב ביותר לתיקון. מעולם לא הוצג טיעון כזה במערכת הפוליטית ישראלית. מאז ומעולם נבנתה המערכת הפוליטית הדמוקרטית על הנחת האחריות האישית ועל הקביעה שבדמוקרטיה, הדרך הנכונה לתיקון מחדלים היא בהחלפת ההנהגה.
מזה זמן רב האמנו כולנו שחשיפת מחדל היא הדרך היעילה ביותר להבטחת טוהר מידות ואמינות. קיבלנו טענה זו ולא טרחנו לשאול את עצמנו: איך? היה מובן לכולנו, אף מבלי ששאלנו, שמנהיג אחראי "יבין את הרמז" ויפנה את כיסאו. לעתים נזקקנו ל"רמז" נוסף או שניים, לעתים התגלגל נושא לפתחו של בג"צ. מעולם לא העלה אף מנהיג מכהן את הטענה, שלמרות שכשל, הוא למד את הלקח ולא יחזור על התנהגותו הקלוקלת (כשהבטיח חיים רמון לבית המשפט ששוב לא יראו אותו שם, היה להבטחה זו, אולי, כיסוי. ראש הממשלה, לעומת זאת, הוא מקרה שונה לחלוטין).
כולנו קראנו את הדוח החלקי של ועדת וינוגרד. הקטע הבא מציג חלק מהביקורת שהופנתה כלפי אהוד אולמרט (ציטוט):
... אנו מוצאים את ראש הממשלה אחראי לעובדה שההחלטה על היציאה למערכה ב-12 ביולי, וההחלטות האחרות במהלך התגבשותה, התקבלו במהירות וללא בחינה עמוקה של זירת המערכה ושל טעמי מדיניות ההכלה. הוא אחראי לכך שהוחלט לצאת לפעולה ללא תוכנית מעובדת היטב וללא מתווה אסטרטגי ברור. הוא אחראי לכך שמטרות המערכה לא נקבעו בבהירות ובזהירות, וכי לא נבחן, בצורה מסודרת, היחס בין יעדי המערכה והדרכים שננקטו להשגתם. הוא גם אחראי לכך שהיציאה למערכה כה מורכבת נעשתה ללא שווידא את רמת המוכנות הצבאית, מבלי שבוצעה ההיערכות הנדרשת בעורף, ומבלי שבוצע תיאום הדוק עם משרד החוץ. כל אלה מצטרפים יחד לכשל חמור הנוגע להפעלת שיקול דעת, אחריות וזהירות" (סעיף 135).
טענות אלה מצביעות על דרך מחשבה, על דפוס התנהגות. שטחיות, קלות ראש, ראייה לטווח קצר, הן תכונות מושרשות. קשה לאדם להפוך את עורו וליהפך פתאום למעמיק, רציני ובעל ראייה למרחוק. לכן, סירובו של אולמרט להסיק את המסקנות ולהתפטר היא סכנה לכולנו ואיום מיידי לכם, חברי הכנסת מן השורה של קדימה.
היום קיימת עוד אפשרות להסתפק בחילופי אישים. יריביכם הפוליטיים מעוניינים אומנם בבחירות, אך הציבור אינו שש לכך. לכן, החלפת ראש הממשלה באחד מחברי קדימה היא עדיין אפשרות ריאלית ולהערכתי, כמעט כל אחד מחברי הסיעה הוא מועמד אפשרי טוב יותר לראשות הממשלה מזה המכהן כיום. מחר עלול להיות מאוחר מדי. הקואליציה עומדת על קרעי תרנגולת. למרות שאולמרט מוכן לשלם כל מחיר בכדי לשמור על שלטונו, מדובר בניסיון נואש להרוויח זמן. ההסכם עם יהדות התורה מעיד בבהירות על עלותו של ניסיון זה לציבור בכלל ולציבור תומכי קדימה בפרט. מחר, כשישתכנע מישהו, חבר כנסת זה או אחר, שותף קואליציוני זה או אחר, שעדיף נטוש את העגלה השוקעת, תתקיימנה בחירות וקדימה תימחה מעל הבמה הפוליטית או שהיא תצטמק לסיעה קטנטונת וחסרת חשיבות. האם לתוצאה זו תייחל?
לאחרונה בקרתי בבית יגאל אלון וצפיתי בסרט על האש. בסרט זה הוצג ראיון שקיים יגאל אלון עם כתב טלוויזיה אחרי שהחליט להציב עצמו כמועמד לראשות הממשלה. בתשובה לשאלה אם בחירתו לתפקיד ראש הממשלה היא מימוש של חלום השיב יגאל אלון: מעולם לא חלמתי להיות ראש ממשלה, אך ישנם כמה חלומות שאוכל להגשים אם אבחר לראש ממשלה. גם אתם, חברי הכנסת של קדימה, הצטרפתם, כך אני מקווה, כדי לקדם חלומות. אל תתנו לאהוד אולמרט ולטקטיקות ההישרדות שלו למוטט את סיכויכם לממש חלומות. דאגו נא להחלפתו המיידית.

1) מסמך זה נשלח ישירות לכל חברי הכנסת של קדימה (למעט השרים). למרות שרק אחד מהמכותבים השיב לפנייתי, תוך הבעת הסכמה לעמדתי, אני עדיין מקווה שיקחו פנייה זו בכל הרצינות הראוייה.
2) לעמדה המבוטאת במסמך המצורך אין כל קשר למוסד בו עבדתי (אוניברסיטת בן-גוריון)
פרופסור חבר (בגמלאות), אוניברסיטת בן-גוריון בנגב.
תאריך:  11/05/2007   |   עודכן:  11/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכתב לחכי"ם מסיעת קדימה
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
נוח איש צדיק תמים היה בדורותיו
כבוד הרב  |  11/05/07 21:22
2
למי אתה פונה?
שלמה אידן  |  11/05/07 22:52
3
דין הבוחר
ליכודניק אורגינלי  |  11/05/07 23:04
4
ממשלה גוססת. כנסת רופסת.
דורי  |  11/05/07 23:49
5
טיול שנתי בלבנון עם ילדים בגן
משה 22  |  12/05/07 00:19
6
מילים כדורבנות ל"ת
אזרח מודאג  |  12/05/07 00:21
7
אתה מדבר כמו בן תשחורת טיפש.
זקן השבט  |  12/05/07 01:54
8
אולמרט צל ענק מהתל - סיוט !
אלישבע 2222  |  12/05/07 12:33
9
אולמרט סכנה לדמוקרטיה ל"ת
אזרח  |  12/05/07 13:52
10
ערב רב של כְּלוּמְנִיקִים
דורי  |  12/05/07 16:19
11
הוּא פָּשוּט כְּלוּמִיאֵל....
אלכסנדר  |  12/05/07 17:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
שלוש הערות על דוח "בצלם" האחרון מגלות סתירות ומעלות שאלות לגבי חד-צדדיותו של הארגון ומידת אמינותו
רונן ליבוביץ
הכנסת חזרה מהפגרה באווירה מוזרה במקצת    היומיים הראשונים לפעילותה, שני ושלישי, התנהלו בעצלתיים    אך ביום רביעי, אולי בהשפעת מזג האוויר, הכנסת חזרה לחיים    נציגת האגודת לזכויות האזרח הואשמה בוועדת הפנים על-ידי חברי הכנסת באמירת שקר ודרשה להגן על כבודה    המירוץ לנשיאות בסימן התחממות ועל יישומו של איזה חוק מבקשים לעקוב חברי כנסת    המאה ועשרים
אברהם (פריצי) פריד
זו רק שאלה של זמן עד שכל הסטודנטים יצטרפו להפגנה    מי בגלל לבנון ווינוגרד ומי בגלל השחיתות ולינדנשטראוס    אבל האנשים יבואו. יכול להיות שתפסידו סמסטר, אבל תרוויחו מדינה
איילת פישביין
ועד דיירי "אחוזת ראשונים" בראשון לציון רוצים לדעת מה עשתה חברת "אחוזות רובינשטיין" בכספי פקדונותיהם
צביקה רון
הכל כתוב והתוכניות במגירה. רק צריך ליישמן. יתכן וצריך למצוא את המפתח למגירה זו עמוסת התוכניות, שאבד אי שם במשרדי ההתאחדות לכדורגל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il