X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עדותו של דן חלוץ בפני ועדת וינוגרד חושפת את אחד הכשלים החמורים ביותר בפוליטיקה הישראלית. הכובע הכפול והמשולש אותו חובשים מנהיגי המפלגות המרכיבות את הקואליציה
▪  ▪  ▪

ציטוטים מעדות הרמטכ"ל (לשעבר) רא"ל דן חלוץ בפני ועדת וינוגרד: "אני אגיד שהבדל המהותי בין שר הביטחון לבין קודמו, הוא בעניין היות שר הביטחון גם ראש מפלגה, זה לוקח הרבה זמן, זה לוקח הרבה קשב, אני לא אומר שזה חס ושלום דבר פסול נהפוך הוא אבל זה לוקח זמן, זה לוקח קשב. הייתי אומר שבסה"כ מצאתי שר שקצת פחות קשוב לבעיות שלנו.לא בגלל חוסר קשב ח"ו, קשוב זה בגלל משרת העיסוקים וכיו"ב."
כב' השופט וינוגרד: היו פגישות קבועות ביניכם או שרק לפי הצורך?
היו מתוכננות פגישות קבועות בינינו, לא כולן התקיימו, בגלל עיסוקים נוספים ושינוי סדרי עדיפויות, פועל יוצא מהעיסוקים שלו ויש לו רבים. אבל היו."
עדותו של דן חלוץ בפני ועדת וינוגרד חושפת את אחד הכשלים החמורים ביותר בפוליטיקה הישראלית. הכובע הכפול והמשולש אותו חובשים מנהיגי המפלגות המרכיבות את הקואליציה. חלק מהשרים הבכירים וגם מהפחות בכירים, משמשים בנוסף לתפקידם הממלכתי, גם כמנהיגי המפלגות אותן הם מייצגים מסביב לשולחן הממשלה. מנהיג מפלגה זו משרה תובענית ביותר הגוזלת שעות רבות בשבוע שבאות כמובן ע"ח השעות המוקצות לתפקיד הממלכתי.
יש לציין שאותם שרים משמשים, בנוסף, גם כחברי כנסת שגם זה תפקיד הגוזל זמן כלשהו מסדר היום. כך אל נתפלא שלעמיר פרץ לא היה זמן לרמטכ"ל דן חלוץ והאחרון מצא "שר שקצת פחות קשוב לבעיות שלנו", כפי שציין בעדותו בפני ועדת וינוגרד.
יש לציין שאת דבריו אלו לפני הוועדה, אמר חלוץ, עת כיהן עדיין כרמטכ"ל בכפיפות לעמיר פרץ ואם היה נדרש לסוגייה הזאת, לאחר התפטרותו, יש להניח שהיה מתבטא בצורה שונה לחלוטין, אולי הרבה פחות מעודנת.
מעבר לחוסר האחריות המדהים של פרץ בהעדיפו את ענייניו המפלגתיים על אלו הצבאיים הקשורים, לעתים, גם בחיים או מוות (במיוחד כאשר הוא נכנס לתחום שלא היה לו כל מושג אודותיו או ניסיון - גם עפ"י טענותיו) - נחשף בעינינו כשל חמור המובנה בשיטה הקואליציונית ואליו חייבים להתייחס ולנסות למצוא דרכים לסלקו.
בשיטת ממשל נשיאותי, להבדיל מהקורה בארץ הקודש, בד"כ אין השרים ממלאים תפקידים נוספים ויש להם את מלוא הזמן בכדי ללמוד את תחום אחריותם המיניסטריאלי ולהקדיש לו את תשומת הלב הראויה. בממשל מהסוג הנ"ל גם בוחרים בד"כ שרים על סמך התאמה וידע רלוונטי לתחומי משרדם.
בנוסף, הוא גם יציב מאד וכהונתו נמשכת לפחות 4 שנים, כך שהשרים לא מתחלפים כל שנה שנתיים עוד "בטרם החלו להיכנס לעניינים"... כפי שלדאבוננו, קורה בארץ.
אין ספק שחילופי הגברי התכופים, האילוצים הקואליציוניים בבחירת שר ועומס היתר על בעלי התפקידים גורמים לנזקים עצומים שמשמעותם, לעיתים, קטסטרופאלית, כפי שנוכחנו לראות באירועי קיץ 2006.

תאריך:  14/05/2007   |   עודכן:  14/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שר ביטחון בשליש משרה?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הם נפגשו אחת לשבועיים....
א.ה.  |  14/05/07 10:17
2
עמיר פרץ מילא 3 תפקידים במקביל
הדור הולך ופוחת  |  14/05/07 13:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב לוין
ביום שישי האחרון דווח, כי עמותת אומ"ץ הגישה תלונה ליחידה לחקירות הונאה נגד יו"ר ההסתדרות עופר עיני. החשד: עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. על בחירות בצילן של עבירות, ולמה יש לשים פתק לבן בקלפי
ד"ר גיא בכור
במרבית הפרמטרים הביטחוניים חלה החודש הסלמה, כאשר נקודת המבחן, כפי שהיא נראת עכשיו, תהיה בראשית חודש אוגוסט, כאשר ארצות הברית תצטרך להחליט האם היא יוזמת מהלך צבאי נגד אירן    מה הציון שמעניק מדד האיומים הביטחוניים החודש?
עו"ד יוסף שטח
דווקא עובדות חדשות, מעניינות וחשובות שעולות מקריאת הפרוטוקולים שלוועדת וינוגרד לא פורסמו. זאת מפני שנגעו לתקשורת בזמן המלחמה, להדלפות ולזליגת מידע לאויב
אביתר בן-צדף
אולמרט מספר בראיון לרינה מצליח, שהוא מקבל עידוד מחבריו וממשפחתו    הוא נותר אדם שמח, ולא חשב להתפטר    אולמרט הוא אשמתנו, אך איני חושב, שמגיע לנו עונש כזה    כנראה, אנחנו ראויים למנהיגותנו הקלוקלת
יגאל קרט
מכיוון שקדנציה של נבחרינו הולכת וכה מתקצרת ובד בבד משך הזמן בו אנו רובצים ומתגרדים מול מסך הטלוויזיה הולך וגדל, ראוי לשקול את בחירת ראש הממשלה הבא על-פי מתכונת התוכנית כוכב נולד, לקרוא לה "רה"מ נולד" ולהסתייע בחבר שופטים מקצועי ובהודעות SMS
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il