X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מבלי לחפש תירוצים בנוסח "אינני אחראי" התפטר מראשות הזרוע הפיננסית של הראל, בעקבות פרשת המעילה ישמש דוגמא גם לאחרים (ולא רק בכלכלה)
▪  ▪  ▪

משה (מוקי) אברמוביץ נותן דוגמא אישית. חודש בדיוק לאחר שהתגלתה פרשת המעילה הגדולה של גיא ויסמן בהראל בית השקעות, הודיע אתמול (13.5) אברמוביץ לחברה ולבעליה, כי הוא מתפטר מתפקידו כיו"ר הראל בית השקעות. ההתפטרות שלו היא לאורך כל החזית - לא רק מראשות החברה שבה אירעה המעילה, אלא גם מראשות שתי חברות-אחיות ומראשות החברה-האם, הזרוע הפיננסית של הראל.
אברמוביץ, מותיקי ומבכירי קבוצת הראל, נותן דוגמא אישית למופת של קבלת אחריות. יתכן שבעלי החברה רמזו לו בצורה או אחרת שכדאי שיתפטר, אך לגבי התוצאה הסופית אין זה משנה.
לא ביקש להשאר "כדי לתקן ליקויים"
היו"ר המתפטר לא חיפש תירוצים. הוא היה יכול להמציא או לחבר תירוצים רבים, ואולי ידידו הטוב יאיר המבורגר היה עוזר לו בכך. תירוצים לדוגמא: "לא ידעתי, אינני אחראי, האחריות היא של מבקר הפנים ושל המבקרת החיצונית (רואת החשבון עליזה שרון)". או, למשל: "פעלתי כמיטב יכולתי כדי שתהיה בקרה, ויסמן הונה גם אותי, גם אני קרבן". וגם: "אשמתו של ויסמן לא הוכחה, הוא בחזקת חף מפשע, וכל עוד לא הורשע אין לנקוט כל צעד". ואולי התירוץ החביב במקומותינו על כמה אישים פוליטיים, בנוסח: "נכון, טעיתי, אני מבקש להישאר בתפקידי כדי לתקן את הליקויים".
מוקי אברמוביץ פעל ישר ולעניין, וכדבריו, על-פי התרבות העסקית והניהולית, המקובלת בהראל ביטוח, אולי גם בחברות עסקיות ישראליות אחרות, וגם בחיים הפוליטיים בארצות הברית, באנגליה וביפן: אירעה תקלה חמורה במערכת שלך, גם אם לא באשמתך - אתה חייב לפרוש. אם צריך לתקן ליקויים, יעשה זאת, במחילה מכבודך, מישהו אחר.
מדוע האחריות נעצרת באברמוביץ ולא עולה הלאה למעלה, אל היו"ר המבורגר? התשובה פשוטה: המבורגר הוא לא רק יו"ר, הוא גם בעלים, יחד עם אחיו גדעון ואחותו נורית. זכותם של הבעלים להמשיך ולהיות בעלים. אין כלל אתי המחייב אותם, במקרה כזה, למכור את החברה, שהיא הרכוש העיקרי שיש להם. עם זאת, יאיר המבורגר הודה היום לראשונה, שהמעילה גרמה גם לו זעזוע.
מה יעשה עתה אברמוביץ? לא צריך לדאוג לפרנסתו. הוא ימשיך לכהן כמשנה למנכ"ל חברת הביטוח הראל. אבל, שימו לב, הוא לא יעסוק מעתה ואילך בשום דבר הקשור לעסקי ביטוח, אלא בשני נושאים אחרים (שבהם טיפל גם עד עתה) - אשראי בארץ, פיתוח עסקים בחו"ל. אלו הם תחומי פעילות חשובים, אך צדדיים לגבי מנהל בחברת ביטוח.
אלקבץ אמין וישר - לעומת מי?
עם זאת, משפט אחד שאמר היום יאיר המבורגר מעורר מחשבה: הוא סיפר, כי הבאתו של שמעון אלקבץ לתפקיד מנכ"ל הראל בית השקעות נעשתה, כדי שבראש החברה יעמוד אדם אמין וישר. מה היה עד עתה? הרי בראש החברה עמד עד היום בן המבורגר, בנו של יאיר. לא יעלה על הדעת, כמובן, שיאיר רומז משהו כלפי בנו, מה גם שהיה מנכ"ל החברה זמן קצר מאוד. אולי המבורגר מתכוון פשוט למועל גיא ויסמן. ואולי-אולי, הוא רומז משהו גם כלפי המנכ"ל הקודם של הראל בית השקעות, גיל הוד, שניהל את החברה כשלוש שנים, ופרש קצת לפני המשבר. הרי, אחרי הכל, המעילות המיוחסות לויסמן נעשו במשך זמן ניכר, מתחת לאפו של המנכ"ל הקודם.

תאריך:  14/05/2007   |   עודכן:  14/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אברמוביץ נותן דוגמא אישית
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כתבה יחצנית
ד.ה  |  14/05/07 13:47
2
משפחת המבורגר
קוביצ  |  14/05/07 15:01
3
בן המבורגר לא בנו של יאיר.טעות
החשמלאי  |  15/05/07 08:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד דב אבן אור
הוועדה התמקדה בדברים חשובים, אך לא אלו אשר גילויים משנה סדרי עולם! קרי, הוועדה בדקה כיצד נפלו ההחלטות בגין היציאה למערכה; מי היה הפאנל המחליט? ועם מי רהמ"ש התייעץ?! האם צה"ל היה ערוך למלחמה? דע-עקא, שאילו כך היו בודקים את כל מלחמות ישראל, אף ראש ממשלה בעבר לא היה יוצא נקי
מערכת PCאון
דוח של חברת קספרסקי הסוקר את האיומים הבולטים באבטחת מידע: גניבת המידע הפכה לאיום המרכזי על ארגונים - אף יותר מוירוסים או חדירת האקרים
איתן גנור
קשה להאמין אך ייתכן שיש חברי כנסת חסרי הבנה יסודית מהי מהותה של דמוקרטיה, או גרוע מזה, יודעים אך מתעלמים. האם ח"כים משרתים את הדמוקרטיה, או שהם רואים בדמוקרטיה משרתת של מטרותיהם?
אלכס לוין
היכן תמצאו ממשלה שבה כל אחד עושה את אשר על דעתו, ממשלה שאין לה מנהל בדמות ראש הממשלה. כל מי שיושב בה עסוק בהישרדות פוליטית ולא יותר. אם כבר נעשים דברים גם הם בגלל הכרח ולא בתכנון ארוך טווח
גל סער
עדותו של דן חלוץ בפני ועדת וינוגרד חושפת את אחד הכשלים החמורים ביותר בפוליטיקה הישראלית. הכובע הכפול והמשולש אותו חובשים מנהיגי המפלגות המרכיבות את הקואליציה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il