X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
באופן תמוה, פגיעה בעבודה הגורמת לבקע מפשעתי, אינה מוכרת על-ידי הביטוח הלאומי כפגיעה בעבודה, אלא אם כן מתקיימים מספר תנאים
▪  ▪  ▪
קליר, מתי יוכר בקע מפשעתי

אברהם סארוגאטי עבד בעבודות עפר. באחד מימי הקיץ החמים, הרים סארוגאטי מכסה כבד של ביוב. למחרת, במהלך ביצוע חפירה של תעלה באדמה קשה, הרגיש כאב חד במפשעה. הרופאים אבחנו כי סארוגאטי סובל מבקע מפשעתי.
באופן תמוה, פגיעה בעבודה הגורמת לבקע מפשעתי, אינה מוכרת על-ידי הביטוח הלאומי כפגיעה בעבודה, אלא אם כן מתקיימים מספר תנאים. כדי שיוכר, יש לבקש מהבקע כי יופיע תוך כדי העבודה. כמו כן, בקע שנגרם ממאמץ שגרתי בעבודה, אין בו די. הבקע מוכר רק אם הוא העובד השקיע בעבודה מאמץ לא רגיל.
לא זו אף זו: על העובד להקפיד להפסיק מייד את עבודתו, לקבל טיפול רפואי תוך 72 שעות ולהודיע למוסד או למעביד על התקף כאבים תוך 72 שעות מהופעת הכאבים.
הקורא הנבון יכול כבר להבין כי אלה תנאים מכשילים, קשים מנשוא. הוסף לזה שופט דקדקן ואין כל סיכוי לכך שהבקע יקבל הכרה כבקע שנגרם עקב פגיעה בעבודה למרות שבפועל הוא נגרם כתוצאה מפגיעה בעבודה.
נחזור לבקע של סארוגאטי אשר ביקש מהמוסד כי יכיר בו כנפגע עבודה. כצפוי, המוסד לביטוח לאומי דחה את תביעתו. סארוגאטי פנה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב.
התנאי הראשון לכך שבקע יוכר כנגרם עקב תאונת עבודה, מזכיר השופט אילן איטח, הוא שהבקע יופיע תוך כדי עבודה. במקרה שלנו, סארוגאטי הרגיש בנפיחות של הבקע רק למחרת, כאשר התקלח לפני כניסת השבת.
אכן, מודה השופט, בקע יכול להיחשב כמופיע בזמן העבודה גם אם בא לידי ביטוי בכאב בלבד, אפילו הוא לא נראה לעין. אולם סארוגאטי לא ייחס כאבים מיוחדים ליום בו ביצע את חפירת התעלה. גם בביקורו אצל הרופא אין איזכורים מיוחדים לכאבים מיוחדים ביום האירוע. למרות כל אלה, השופט מוכן להגיע למסקנה, כי סארוגאטי הוכיח שביום האירוע הוא חש כאב (רגיל) "תוך כדי העבודה".
התנאי השני הוא מאמץ בלתי רגיל. סארוגאטי טען כי היה זה יום קיץ חם והוא נדרש לחפור תעלה באורך של 2.5 מטר ועומק של חצי מטר באדמה קשה. הייתה זו עבודה פיזית קשה באמצעות מכוש, את חפירה וטוריה. במהלך העבודה אף נדרש להרים מכסה ביוב יצוק במסגרת טבעת פלדה כבד במיוחד.
עבודה שכזו אין בה די, קובע השופט איטח. דרוש 'מאמץ בלתי רגיל'. עבודת החפירה לא דרשה מסארוגאטי מאמץ לא רגיל. זו הייתה חלק משגרת עבודתו, מאמץ שנהג סארוגאטי לקיים.
התנאי השלישי הוא ש"עקב הופעת הבקע הפסיק המבוטח את עבודתו". סארוגאטי טען כי הכאבים הופיעו בסוף יום העבודה.
אכן, קובע השופט, הפסקת העבודה לא חייבת להיעשות "מיד" לאחר הופעת הבקע. אפילו המשיך העובד את עבודתו עד לתום היום והפסיק לעבוד לאחר מכן, יש בכך כדי לקיים את דרישת התנאי. אלא שסארוגאטי, קבע השופט, לא הביא כל ראייה לכך שחדל לעבוד לאחר האירוע. האישורים הרפואיים שהוגשו לבית הדין מתייחסים לימי מחלה מיום הניתוח ואילך.
בסופו של יום, אם כן, דחה השופט אילן איטח את תביעתו של סארוגאטי לאור העובדה שלא הוכחו התנאי השני והשלישי.
מנקודת המבט של המוסד לביטוח לאומי יש כאן שילוב מנצח: דקדקנות יתר ותנאים קשים מנשוא.

תאריך:  19/05/2007   |   עודכן:  19/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מתי יוכר בקע מפשעתי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הביטוח הלאומי ממשיך למלא את מש
הכל הפוך  |  19/05/07 09:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהרון רול
איננו מסוגלים להפנים עובדות פשוטות כי טילים סמי-אישיים (כטילי הקסאם) הנורים ע"י נושאי עקרונות הזרים לתרבות המערבית-יהודית, מתוך אוכלוסיה אזרחית המוגנת ע"י עקרונות הדמוקרטיה הישראלית, לא יודברו ע"י פעולות אויריות
מתי טוכפלד
מדיניות ההכלה אותה תקפו אולמרט ופרץ בצפון, הפכה למדיניות העדיפה על ידם בדרום    עדיין אין מבצע צבאי משמעותי אולם הכשרת הקרקע לכך כבר החלה    מה עושים כדי לגרום לעולם לעסוק בירי על ישראל, במקום בירי בין החמאס לפת"ח?    המרוץ לנשיאות מתחמם ובמפלגת העבודה כבר הגיעו לרתיחה. אגם הברבורים.
משה ניסנבוים
יהונתן דחוח-הלוי
יהדות התפוצות צריכה לנצל את כספי הסיוע על-מנת לדרבן את ממשלת ישראל לערוך רפורמות מנהליות ולהפסיק את השחיתות
רונן ליבוביץ
ההצלחה של יו"ר הקולאיציה לשעבר, ח"כ אביגדור יצחקי, להעביר את הצעת החוק בעד משאל עם מול התנגדותו של ראש הממשלה, ממחישה את מצבה של הסיעה בכנסת, ולא רק    וגם מדוע דמעה שרת החוץ ומה אפשר ללמוד ממפקד מחוז ירושלים במשטרה    המאה ועשרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il