X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נשאלת השאלה כיצד חתמה הרט"ג על הסכם כה רע לטבע? האין הם אמורים להיות אלה ששומרים על ערכי הטבע? מדוע הם מועלים בתפקידם בצורה כה בוטה? לצערי הדבר נובע מקריסת כל מערכות הרגולציה במדינה
▪  ▪  ▪

לאחרונה התבשרנו על הסכם חדש בין הרט"ג (רשות הטבע והגנים) והמפעל לבקבוק מים בבעלותם של קיבוץ עין גדי וחברת יפאורה-תבורי, הסכם שיהפוך את את עין גדי מנוה מדבר שוקק חיים לחלק מהמדבר שסביבו תוך פגיעה אנושה בצומח ובחי.
על-פי הסכם זה ואני מצטט: "תוספת המים לקיבוץ ממי המעיינות לא תעלה על 25 מ"ק/שעה ובסה"כ יהא הקיבוץ רשאי לקבל עד 40 מ"ק/שעה" (סעיף 9.א.3).
וזאת כאשר שני המעיינות שבשמורה מעיין עין גדי ומעיין שולמית מפיקים 60 מ"ק/שעה בממוצע, משמע מפעל המים יקח שני שלישים מכמות המים ויותיר שליש לטבע. יותיר שליש לטבע? לא כל כך מהר, בעלי ההון לא נוטים לותר על משאבים. בסעיף (9.א.4) להסכם כתוב "הפקה נוספת של מי מעינות לקיבוץ של עד 10% על הכמויות השנתיות המפורטות לעיל ולהלן לא תחשב לחריגה מהעקרונות המפורטים בסעיף זה." משמע הקיבוץ יוכל לשאוב 44 מ"ק/שעה וכמובן שמלוא הכמות אכן תשאב.
אמנם בהמשך ההסכם כתוב כי על הקיבוץ יהיה לסנוק מים מנחלי אכזב באזור ובעיקר מנחל ערוגות אך מדובר בלעג לרש וזאת משלוש סיבות:
1. בהסכם לא מצוין מתי יועברו המים החלופיים לנחל עין גדי וכאשר אין מועד הרי שהדברים יתבצעו באחרית הימים.
2. מיי נחלי האכזב גם הם חשובים מאוד עבור הטבע ומהוים מקור בלעדי של חיים לצמחים ובעל חיים רבים.
3. כל עבודות התשתית הדרושות שנעשו ויעשו משולמות מכספי המיסים שלי ושלכם ולא חס וחלילה מכיסו של הקיבוץ או מכיסה של חברת יפאורה-תבורי.
צריך לציין כי בשנות החמישים קיבל הקיבוץ אישור להשתמש במיי המעיינות לצורך חקלאות, הכמויות המותרות מעולם לא הוגדרו אך הקיבוץ מעולם לא השתמש אפילו בחמישית מהמים המונפקים ע"י המעיינות. היום כבר אין חקלאות (למה להתאמץ כאשר המעיינות הופכים למדפסת כסף?) מעיינות שהם דרך אגב נכס לאומי השייך לכולנו ולא רק לחברי קיבוץ עין גדי.
נשאלת השאלה כיצד חתמה הרט"ג על הסכם כה רע לטבע? האין הם אמורים להיות אלה ששומרים על ערכי הטבע? מדוע הם מועלים בתפקידם בצורה כה בוטה? לצערי הדבר נובע מקריסת כל מערכות הרגולציה במדינה. כך מפעל "רותם אמפרט" שנתפס מזהם לא פעם זוכה בפרס איכות הסביבה, כך ערוצי הספורט מעבירים תכנים מערוץ הספורט לערוצים בתשלום וכך הבנקים לוקחים מאיתנו עמלות בלי חשבון ואלה הן רק דוגמאות.
הפקידים המשמשים כרגולטורים הם שבויים של בעלי ההון, הם למדו להעריץ אותם בבתי הספר למנהל עסקים והם תלויים בהם לצורך המשך הקריירה שלהם. לעומתם נראים האזרחים הרגילים כנמלים. השרים הממונים, שהם היחידים אשר יכולים לעצור את המחדלים הללו, הם במקרה הטוב חדלי אישים שכל עניינם הוא להעביר את התפקיד על מי מנוחות וללא עימותים. הם מעדיפים לעצום עין במקום לזרוק רגולטור שסרח לכל הרוחות.
וכך אנו ממשיכים לחיות בזוהמה, לשלם עמלות לבנקים, להתעצבן כשרוצים מאיתנו כסף עבור צפייה במשחק כדורגל ולהצביע שוב ושוב לאותם פחדנים ומושחתים ששוכחים אותנו דקה אחרי שביקרנו בקלפי.
ולסיום ברצוני לחזור לעין גדי, בימים אלה מנוסחת עתירה לבג"צ בנושא אך לדעתי הדרך הטובה ביותר להתמודד עם ההסכם הינה בחרם צרכנים. וכן, אני יודע שיהיו כאלה שיחשבו שאני תמים, שלישראלים לא אכפת. אולי זה נכון אבל אני אנסה בכל זאת. אני אנסה לקרוא פה לחרם כולל על כל מוצרי יפאורה-תבורי, שהם RC קולה,מי עדן, תפוזינה, ספרינג, שוופס, מיץ פז, סנאפל, קריסטל וכמובן עין גדי.
ברצוני כי כל אזרח יזכור את היעלים והדורבנים שימותו מחוסר צמחייה, את הקרקלים, את השועלים, העיטים והדאיות שיסבלו ממחסור בציד ובעיקר שיזכרו את עצמם ואת תחושתם כאשר ביקרו בשמורה ועמדו מתחת למפל דוד, האם אינכם רוצים שילדיכם יוכלו לחוש את אותה התחושה?

תאריך:  22/05/2007   |   עודכן:  22/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עין גדי כמשל
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
לכן דרושה מנהיגות אחרת
יובל ברנדשטטר  |  22/05/07 10:52
2
תעשייני המדינה ובעלי ההון שבה,
הניה  |  22/05/07 11:19
3
יפי נפש תפסיקו לזבל !!.
אנשיםחשובים מחיות  |  22/05/07 16:07
 
- כשיפתח לך מפעל מזהם מול הבית..
ירוק גאה  |  22/05/07 18:32
 
- המעיין הוא מקור פרנסה- -ושתחנק ל"ת
שימושבמים לא מזהם  |  22/05/07 22:05
 
- המעיין שייך לכל העם
פנחס  |  22/05/07 23:55
 
- מסכימה לחלוטין ל"ת
ירוקה גאה  |  24/05/07 01:13
4
משכנע, אבל חסרים נתונים
אור77  |  22/05/07 18:13
5
תודה ליואב
עמית מהשרון  |  22/05/07 19:19
6
חרם צרכנים לאלתר וסיבה נוספת
גחיה  |  23/05/07 20:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
בדיקת פוליגרף בנויה על "תגובות" של הנחקר ולא על מחשבתו, רצונותיו, שאיפותיו ועל ידיעתו פרטים מהאירוע. היפנוזה בחקירות ביטחוניות, לצורך זיהוי מקומות, אנשים, מצבורי נשק, מכוניות תופת חיוניות וחשובה. שניהם הם כלי עזר חשובים בחקירה אך מהימנותם אינה 100%. לכן ההחלטה הסופית יש להשאיר בידי בית המשפט
מערכת PCאון
קידום אתרים במנועי חיפוש (seo) הוא הדבר הבא בתחום הפרסום באינטרנט, כאשר ה-seo הופך למקצוע נדרש בכל חברה שרוצה למנף את רווחיה דרך האינטרנט. איך ומה עושים? וממה צריך להיזהר? שמענו בקורס לקידום אתרים במנועי חיפוש שנערך במכללת ג'ון ברייס
ד"ר יובל ברנדשטטר
כל עוד ערבי הוא "חף מפשע" בעוד היהודי הוא "כובש" הראוי למוות גם בעיני היהודים, יהיו שדרות ואשקלון למטווח ברווזים
יאן קלימן
בין 30-60 אחוז מבעלי המשכנתאות זכאים להחזר כלשהו מהבנק, לכל בעלי המשכנתאות וגם לאלה שבדרך - לפניכם כמה עובדות חשובות על המשכנתא
אביתר בן-צדף
עיתונאים - מקומיים בעיקר - רצים להביא את הסיפורים מעירק והם נהרגים, נפצעים ונחטפים בכמויות, שהעיתונות לא ידעה מעולם    עד עכשיו נהרגו בכארבע שנות המלחמה בעירק פי אחת וחצי עיתונאים מאשר בכל מלחמת ויאטנם, שנמשכה כשלוש-עשרה שנה    הכתבים המקומיים רצים אל מותם, כיוון שהם רוצים להתפרנס וכיוון שלבוסים שלהם לא איכפת שייהרגו    מוכנים למות בשביל ה"סיפור הגדול"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il