X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ננקשוילי נזכר פתאום שיש לו שותפים בעסקים בן שמחון מוכרת מניות שגריר גרמניה מתחמק יעקב נאמן נדהם דן דורי חי מחדש
▪  ▪  ▪

"טיפלנו עכשיו במעילה גדולה". כך חשף יועץ הביטוח הוותיק, אורי אורלנד. הוא הרצה ביום שני השבוע, בכנס בנושאי ביטוח אלמנטרי, שנערך ברמת-גן מטעם מכללת עדיף. אורלנד סירב לנקוב בשם החברה או למסור פרטים כלשהם על היקף המעילה ועל הנזקים שגרמה.
דבר אחד ברור: אורלנד אינו מתכוון למעילה הגדולה בהראל בית השקעות. הוא אמר כי לחברה שבה אירעה המעילה "אין כסף לשלם משכורות". מכיוון שאין מצב כזה בחברת ביטוח, ומכיוון שאורלנד הוא יועץ ביטוח מקצועו, יש להניח שמדובר בסוכנות ביטוח גדולה. אורלנד ידוע כיועץ בכיר בענף וכאדם אחראי, ויש להניח שמה שאמר נכון ומדויק. נשארה רק השאלה המיסתורית: באיזו חברה מדובר?

אריה. כך חולפת תהילת עולם

היו ימים, שחברת הביטוח אריה היתה שם-דבר בענף הביטוח, חברה מן הוותיקות והמובילות. היא הייתה בשליטת אבינועם טוקטלי המנוח, ואחר כך בשליטת יורם גיל (אביו של רועי גיל הזכור לנו מעסקות שונות). החברה עברה גלגולים שונים, ולבסוף נרכשה על-ידי כלל ביטוח, שביטלה את היישות העצמאית שלה, והפכה אותה ל"מרחב", כאילו הייתה עוד מחוז. אתמול (ה', 24.5.07) מונה אבי סלומון, מהנדס תעשיה וניהול בן 57, למנכ"ל המרחב, תפקיד שבעבר החזיקו בו מבכירי ענף הביטוח. סלומון עובד 5 שנים בכלל, וקודם לכן עבד בהפניקס ובהמגן. הוא בא במקומו של אריה הרמן. על גלגוליה של אריה אפשר לומר את הפתגם הלטיני: כך חולפת תהילת עולם.

בן שמחון, ננקשוילי, בן זקן והמקומון

לפני כשנתיים מכרה חברת מנופים פיננסיים בשליטת אברהם ננקשוילי וג'ון בן זקן חבילות גדולות של מניות לחמישה אנשים. בעת המכירה, טענה החברה שאין קשרים אישיים או משפחתיים בין ננקשוילי ובן זקן לבין קוני המניות. היום (ו', 25.5.07), לפתע, נזכרה החברה להודיע: סליחה, טעינו, לשלושה מבין החמישה יש קשרים עסקיים עם בעלי החברה.
אחת מקוני המניות היא פלונית, מרסל בן שמחון, שב-2005 טענה החברה שאין לה כל קשר לבעלים. היום מתבררות העובדות הבאות: בעלה של מרסל, איל בן-שמחון, היה מתווך, ובעבר תיווך בעסקות נדל"ן לבן זקן. זה האחרון, מצידו, חתם כערב לשתי הלוואות שבן שמחון לקח בבנקים. היום עובד בן שמחון במקומון של אשדוד, שננקשוילי הוא מבעליו, ובן זקן הוא עורכו. אם לא די בכך, מתגלה היום שמרסל בן שמחון, שקנתה כאמור חבילת מניות ב"מנופים פיננסיים", מכרה לאחר מכן 1.5 מיליון מניות מתוכן למשה דנינו, מנכ"ל המקומון.
גילוי נוסף נוגע לחברה בשם גלנקור, שננקשוילי הוא אחד מבעליה. הייבור איצקוביץ, שקנה אף הוא ב-2005 מניות ב"מנופים פיננסיים" קשור לחברה זו, אם כי לא פורט איך. קונה אחר של מניות, ג'וזף דרוויאן, עבד בגלנקור. הפרט המעניין ביותר הוא שההיכרות בין ננקשוילי לדרוואין נוצרה "על-רקע עסקות נפט שננקשוילי עשה עם גלנקור".
המוזר ביותר הוא שמדובר בסיפורים ועסקות מלפני שנים, הנוגעים לבעלי השליטה בחברה. אז איך יכלה "מנופים פיננסיים" לומר ביולי 2005, שעובדות אלו אינן ידועות לה?

דן דורי. יש חיים אחרי אזורים

דן דורי היה במשך שנים רבות מנהל בכיר בענף הנדל"ן. בתפקידו האחרון היה מנכ"ל נכסי אזורים, כשזו הייתה חברה-בת של אזורים. לפני מספר שנים פרש לגימלאות, והיה עסוק גם כיועץ נדל"ן. השבוע, בגיל 72, התברר לדורי סופית שיש חיים גם אחרי קבוצת אזורים: הוא מונה לדירקטור בחברת הנדל"ן החדשה בריטיש-ישראל, בראשות עמיר בירם, שזה עתה גייסה הון בבורסה של תל אביב.

האיש שהדהים את פרופ' יעקב נאמן

מי גרם למשפטן הבכיר פרופ' יעקב נאמן לאבד, באופן נדיר, את קור רוחו? ההשג שייך, כנראה, לרואה חשבון צנוע בשם יצחק כהן, שבמשך שנים היה החשב של אוניברסיטת בר-אילן. פרופ' נאמן הוא, בין יתר תפקידיו, גם אחד מראשי האוניברסיטה.
כהן הגיע אשתקד לגיל פרישה, וביקש לממש את זכותו לפרוש. הוא נפגש באווירה לא-פורמלית עם נאמן, וסיפר לו כי בקרוב יסיים את תפקידו. כהן: "פרופ' נאמן הגיב כאילו נפלה עליו פצצה. הוא נדהם. אחר כך אמר לי: מה אעשה לאחר שתפרוש? אני ישן בשקט בלילה, כי אני יודע שאתה נמצא במקום!".
אגב ראשי אוניברסיטת בר-אילן הביאו באחרונה לתפקיד החשב, שהתפנה, את רלי שביט מאוניברסיטת תל אביב. הם מקווים שגם עתה יוכלו לישון בשקט.

שלושת ה-D של שגריר גרמניה בישראל

עו"ד גדעון פישר סיפר באותו כנס ביטוח ברמת-גן, כי באחרונה הגישה חברתו תביעה ייצוגית נגד ממשלת גרמניה, בדרישה שבני הדור השני לניצולי השואה יקבלו פיצויים. בירם אמר, כי על-פי נתונים של חברתו, מתגוררים כיום בישראל 14 אלף בנים של ניצולי שואה, הסובלים מטראומות שונות, שבאו כתוצאה מהמפגשים שלהם עם חוויות השואה של הוריהם.
עו"ד פישר: "שוחחתי עם הנושא עם שגריר גרמניה בישראל. הוא אימץ אותי לחיקו בחום, ואמר: אתה יודע שהמדיניות של ממשלת גרמניה בנושאים כאלו מתמצית בשלשת ה-D. אלו הם ראשי תיבות של שלוש מלים באנגלית, שפירושן: בשלב ראשון הכחש, בשני דחה את הדיון, בשלב שלישי נהל דיונים. מה יהיו תוצאות הדיונים, והאם ממשלת גרמניה תשלם לבסוף פיצויים? עו"ד פישר לא התייחס לנקודה זו.

תאריך:  25/05/2007   |   עודכן:  28/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אורלנד: הגילוי החדש בענף הביטוח
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי אחימאיר
כבר כתלמיד בבית-הספר תיכון ברמת-גן בשנת 1961 כתב הפרופסור לסוציולוגיה סיפור על... "הכובש", בעקבות מבצע סיני
אהרון רון
השר בן-אליעזר אמר בראיון לערוץ 10 כי דווקא בשל מצבה העגום והרעוע של הממשלה, היא עשויה לפתוח במו"מ עם סוריה דבר שיביא לפינוי הגולן    הצמד לונדון-קירשנבאום לא הפנים את משמעות הדבר ולא היקשה על השר: האם יתכן מצב ששרידות המשלה תקדש החזרת הגולן
מתי טוכפלד
אחרי ההכרזות, ההשמצות וההערכויות, בשבוע הבא הפריימריז לראשות העבודה והמועמדים מרכזים מאמצים אחרונים    הרבה עבודה לפניהם, ותכף זה נגמר. גם למוביל, וגם למדשדש    יש שרוצה אחוז הצבעה גבוה ויש שמעדיף שהמתפקדים ישכחו לבוא לקלפי    אגם הברבורים
נסים ישעיהו
מה שרואים זה שפלשתים שולטים בעם ישראל בארץ ישראל, אבל הרקע שלא רואים ואותו מגלה הכתוב הוא: וַיֹּסִיפוּ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, לַעֲשׂוֹת הָרַע בְּעֵינֵי ה'. שליטת הפלשתים והטרור שהשליטו בארץ, היו רק התוצאה
יוסי עבדי
ארגון "אמנסטי אינטרנשיונל" קובע בדוח האחרון, כי "צה"ל ביצע פשעי מלחמה"    את טיעוניו הוא מגבה בנתונים מפורטים: במספר הרוגים, פצועים, במבנים שניזוקו    בישראל אין ולו דוח מסכם אחד שיכול להפריך את העובדות, או לחלופין להצביע על האופי האמיתי של הפעילות הפלשתינית    באין כך, אנו מאפשרים לצד השני לשכתב את ההיסטוריה - פעם נוספת    כישלון ההסברה - מכה שנית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il