X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נכים רבים המתקיימים מקצבאות והחיים כיום בקיבוצים מופרטים ובמושבים נאלצים על-פי החוקים הקיימים לשאת ובאופן מלא בחלקם במסי האגודה. הנכים לא זוכים להתחשבות ולהגנה הסוציאלית המוענקת ובכללים הנהוגים בשאר המדינה. המצב מביא רבים מהם למצוקה כלכלית קשה ונוראית
▪  ▪  ▪

בתחילת שנות השמונים נקלעו רבים מהקיבוצים בישראל למשבר כלכלי קשה ביותר. לא כל הקיבוצים השכילו לנהל את המדיניות הכלכלית שלהם בצורה ראויה ורבים מהם נקלעו למצוקה קשה, המשבר הקשה וההסדרים שבאו בעקבותיו הביאו ברבים מהקיבוצים לשינוי דרך ולאימוץ ערכים חדשים.
הבולט שבשינויים היה בחירה של מספר לא קטן של קיבוצים לאמץ תהליך שבסופו בחרו להתפרק מרצון ולהפוך לאחר תהליך הפרטה מכאיב לאגודות שיתופיות.
האגודות החדשות מנהלות ענייניהן באופן כזה שבו בהחלטות רוב קובעים את אופן החיים והחלוקה הכספית בין החברים. בהעדר קרנות ביטוחיות ובהעדר קרנות סוציאליות נדרשים רבים מהחברים לשאת באופן שוויוני בהוצאה הכספית של האגודה.
בעוד שהחוק קובע לרשויות מקומיות כללים ברורים בגביית מסים ובהם על-פי חוק ניתנת הגנה והפחתה משמעותית במיסי הארנונה ולכל אילו שמצבם הסוציו-אקונומי קשה. במקרה של אגודות המצב שונה. חוקי האגודות כפי שקיימים בישראל, מאפשרים לאגודה להטיל מיסים על חבריה ככל שתחפוץ.
הנכים החברים באותם אגודות מספרם קטן ואין בכוחם ליצור עבורם את ההגנות הדרושות וכך נכים חסרי כושר עבודה החיים מקצבות נמוכות מוצאים עצמם בהחלטת רוב של אותם אגודות (שאינם ניתנת לערעור) חייבים בתשלום בלתי סביר ביחס לרמת ההכנסה ונקלעים למצוקה כספית נוראית.
מבחן ההכנסה הנהוג לכלל הציבור, זה המעניק הקלות והתחשבות וסיוע אינו מתקיים בהגנות המצויות בתקנות אגודות שיתופיות והאגודות בחסות החוק מרשות לעצמם לנהוג ביד קשה ובחוסר התחשבות מינימאלי.
אחד מהנפגעים שהביא את הנושא לידיעתי זו הוא ג., נכה צה"ל, פגוע מלחמת יום כיפור, המתגורר בגפו בדירה קטנה בקיבוץ מופרט שבגליל העליון. ג. מתקיים למחייתו מקצבאות ולצערו הוא הנכה היחידי בקיבוץ שאינו עובד,
"אנו הנכים החיים באגודות, מצבנו קשה לאין ערוך משל נכים כמונו שחיים במקום אחר כלשהו במדינה. מקצבתנו הזעומה, גוזלת האגודה כל חודש סכום נכבד כמס", כך הוא מעיד.
על-פי החוק הקיים במדינה, אילו התגורר בכל מקום אחר, היה זכאי להנחה בארנונה בשיעור של 67% והיה נהנה מהגנה וקביעה של תשלום מקסימלי בשיעור שנקבע על-ידי משרד הפנים. לצערו הוא נדרש לשלם ובאופן שנקבע על-ידי האגודה סכומי כסף גדולים ללא מגבלה וללא שניתנת בידו הגנה. דבר המביא למצוקה כלכלית קשה מנשוא.
בהעדר חקיקה מתאימה אין לחבר באגודה דרך להתגונן ולהלחם במציאות הקשה שנוצרה עבורו. קריאתו לשינוי ראוי לה שתשמע ובקול רם.

המחבר הוא יו"ר ארגון מטה הפעולה של הנכים בישראל.
תאריך:  27/05/2007   |   עודכן:  27/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמואל קופר
"התחממות כדור הארץ" היא תיאוריה מופרכת המופרחת ע"י מהבילי הבל אקדמי אינטרסנטיים
שוש מיימון
בשנים האחרונות כשהאינטרנט תפס תאוצה, IWOMEN שהתחיל כאתר אישי קטן תפס נפח והפך לאתר נשים מוביל. כל כך חבל, שדווקא עכשיו, כשהיא לפני הפריצה הגדולה, מיכל נקטפה בדמי ימיה. 49 זה גיל נורא למות בו
נרי אבנרי
אומרים לנו שגאידמק קונה שלטון בכסף. ממי? מי זה שמוכר? אולמרט? רוני בראון? שודדים לא מוכרים! אפילו שוינוגרד יצמיד אקדח לרכה של אולמרט, הוא לא מוכר ולא נוטש. לא בגלל תאוות שלטון חלילה, אלא משום שנטישה פירושה בריחה מאחריות
אורי נטע
נראה שלא היה צריך את דוח וינוגרד כדי להבין שהמצב בצבא גרוע
עו"ד משה גולדבלט
אני משוכנע, עו"ד בומבך, שאתה קורא בשקיקה את כל הסקרים שהזמין מטה הבחירות שלך. יתרה מכך אני מאמין לך שעל-פי הסקרים שהזמנת אתה המועמד המוביל. אני מקווה כי כמו שמעון פרס תלמד שסקרים הם משהו שעלול לאכזב מרה את המתבשמים מהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il