X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
היום גם גורמי הפשע הבינו שהכסף הגדול יכול לבוא לא רק מפשעים קלאסיים כמו סמים, זנות והימורים - אלא גם מגופים כלכליים, הלבנת כספים ושימוש באינטרנט. לכן על המשטרה להתארגן בהתאם ללחימה בפשע במושגים של הדור השלישי. דיכטר חייב להפנים זאת
▪  ▪  ▪

אני לא ממש יודעת מה דעתכם על תפקוד המשטרה בשנה האחרונה, אבל דעתי שלי שלילית ביותר על תפקוד של המשטרה ועל הדרך שבה היא מטפלת כל מה שקשור לחוק וסדר. את הדברים הבאים אני רוצה שאדון אבי דיכטר השר לביטחון פנים יקרא ויפנים.
כבוד השר, אני החלטתי לפנות אליך ולומר לך את דעתי על תפקודה הכושל של המשטרה, ומה לטעמי ניתן לעשות. אני חושבת כי מתוקף תפקידך כשר לביטחון פנים עליך לראות את אמון הציבור בגוף שנקרא משטרה כערך עליון, וכערך מקודש על הפסגה המושלגת.
כפי שאתה כבר יודע הנשק החזק ביותר בביטחון הוא "ההרתעה". עברייני תנועה מחליטים לנהוג בזהירות שהם יודעים שישנה "הרתעה". אנסים ישתדלו להתאפק ולשלוט בצורכיהם כשהם ידעו כי קיימת "הרתעה". ראשי הפשע המאורגן יחששו יותר כשידעו כי 'קיימת מערכת "הרתעה". עבריינים פוטנציאלים יהססו שלא לבצע פשע מסוים בגלל ההרתעה. כל אלו שמניתי אינם מפחדים מהעונש אלא מפחדים מהיכולת והסיכוי להיתפס.
אבל כיום רוב העבריינים יודעים כי אין מי שיתפוס אותם, המשטרה איבדה את הדרך, ושחררה את המושכות. המשטרה בלי ראש ומדריך, וכשאין ראש ומדריך, גם פקח הלילה שמסתובב ברחובות ותפקידו ליצור התרעה ופחד, לא מצליח בתפקידו.
לאור המאורעות האחרונים, כולל משפחות הפשע המאורגן, אני אזרחית מוטרדת ביותר ממצבה העגום של המשטרה. גבירותי ורבותי,זו אינה משטרה, זה וירוס. מדובר בגוף זר וחולה, צולע וכושל. מדובר בוירוס שלא לכבודו לטפל בגניבות, או בפרוטקשן, אבל מספר התיקים שהוא פותח על שימוש בסמים קלים תופח וגדל משנה לשנה. מדובר, בקיצור, בוירוס שאיבד מזה כבר את הזכות לקוות ולייחל מאתנו לקבל את סמכותו ומרותו החוקית.
בסקירה לאחור, בשנה האחרונה עלה מספרן של תאונות הדרכים ומספר האבדות בנפש כתוצאה מהן. הקטל בדרכים הינו שם כולל לתאונות בין מספר כלי רכב, בין כלי רכב להולכי רגל, ומצב בו נהג בכלי רכב בודד מאבד מסיבה כלשהי שליטה על רכבו ונפגע. לצערנו, לא ניתן להיעזר בגידול במספר כלי הרכב הנעים על כבישי ארצנו כתירוץ להחרפה במצב, שכן במקביל מתבצעת פעילות נרחבת לשיפור תשתית הכבישים, ואולי החמרה באכיפת חוקי התנועה.
אני מפנה אצבע מאשימה אל השר דיכטר! מספרי ההרוגים גואים, משרד הפרסום מאמצים את מוחם במטרה ליצור תשדירים מזעזעים במיוחד שיוציאו את הקהל הישראלי מאדישותו, אך לשווא. אחד הניסיונות הבולטים להילחם בתופעה שהפכה לאחד מגורמי התמותה המרכזיים בארץ, היה הקמתה של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. אבל גם זה לא ממש עוזר.
בעניין הפשע המאורגן, המשטרה חסרת אונים לחלוטין אל מול השתלטות העבריינים על הערים. לזה יש מחיר גבוה, תרתי משמע: רבים מהסוחרים, במיוחד אצלנו בנגב, נאלצים לשלם "דמי חסות". בשפה מוכרת "פרוטקשיין". כמעט כולם משלמים ולא מדברים על זה. בושה לשלם וגם פחד לא לשלם. והפרוטקשן מוסיף פגיעה במרקם הכלכלי של הערים. ודיכטר כבר יותר משנה ולא עשה כלום!
בשבוע שעבר, ביום א' ה-20 במאי, במהלך מעצר רכב חשוד ברמת גן, יצא אחד החשודים מהרכב ופתח באש לעבר השוטרים. כתוצאה מהירי נפגע אחד השוטרים באורח בינוני. השוטרים השיבו באש לעבר היורה, עבריין המוכר למשטרה. באותו יום, בהתייחסו לאירוע, אמר השר לביטחון הפנים, אבי דיכטר: "הפשע המאורגן הרים היום בצהריים ראש ומשטרת ישראל גדעה אותו. הפשיעה החמורה של משפחות הפשע מהווה איום אסטרטגי על החברה ופגיעה באיכות החיים בארץ. הלחימה בצהריים ברמת גן היא חלק מהמאבק חסר הפשרות. הפגיעה בשוטר ובמשטרת ישראל היא חצייה נוספת של קו אדום. רובו של הציבור שומר חוק ועליו תגן משטרת ישראל".
בלי לפגוע. בדיבורים אתה אלוף דיכטר. כלפי חוץ - יש להקים צוותים בשיתוף כל גורמי האכיפה, כגון: משטרה, פרקליטות, מס הכנסה, מע"מ, מכס, ניירות ערך, מודיעין, שיעבדו ביחד במשולב תחת מטה ארצי אחד ופיקוד אחד. אכן ההתארגנות במשטרה הולכת לכיוון זה, אבל עד שלא יקומו צוותים בנוסח שהוצע לעיל - של כל גורמי האכיפה, או בשיתוף פעולה הדוק ביניהם - העסק לא יעבוד ולא יהיה מספיק אפקטיבי.
היום גם גורמי הפשע הבינו שהכסף הגדול יכול לבוא לא רק מפשעים קלאסיים כמו סמים, זנות והימורים - אלא גם מגופים כלכליים, הלבנת כספים ושימוש באינטרנט. לכן על המשטרה להתארגן בהתאם ללחימה בפשע במושגים של הדור השלישי. דיכטר חייב להפנים זאת.
מקור סמכותה של המשטרה אינו בהחלטת ממשלה, לא בחוקי הכנסת ואף לא במדים שלובשים רוב אנשיה. סמכותה של המשטרה נובעת מדבר מאוד פשוט: שאנחנו, האזרחים פשוטי העם, מוכנים לקבל אותה. הכנסת, הממשלה ושאר האנשים החשובים יכולים לדבר עד שמיתרי הקול יהרסו וקולם ידום, לחתום על צווים עד שייגמר הדיו, להתעצבן עד שיתפסו השרירים בפנים. אבל אם אנחנו לא נקבל על עצמנו את הציות למשטרה - את חובת העצירה הציות בצד כששוטר מורה לנו, את חובת פתיחת הדלת כשאיש במדים תכולים נוקש בה - לא יעזור אפילו מפכ"ל המשטרה ובטח לא השר לביטחון פנים, מר אבי דיכטר היקר.

תאריך:  27/05/2007   |   עודכן:  27/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להחזיר את כבודה של המשטרה
תגובות  [ 21 ] מוצגות  [ 20 ]  כתוב תגובה 
1
חשבנו שמשהו ישתנה הכול חמור יו ל"ת
זיו שורטי  |  27/05/07 14:51
2
דיכטר נקבה ל"ת
רונן הגנן  |  27/05/07 15:00
3
המשטרה צולעת וכושלת ל"ת
אושיק כהן  |  27/05/07 15:05
4
דיכטר לא עשה כלום השנה ל"ת
סמדר כהנ  |  27/05/07 15:12
5
דיכטר תחזור היתה ל"ת
ננו הממו  |  27/05/07 15:19
6
הכותבת הצודקת ל"ת
ציף ציף  |  27/05/07 15:25
7
דיכטר הביתה ל"ת
הגדול יהונתן  |  27/05/07 15:35
8
המשטרה דפוקה ל"ת
דירן מצח  |  27/05/07 15:40
9
דיכטר אתה דפוק ל"ת
סיימון  |  27/05/07 16:02
10
המשטרה הביתה ל"ת
שמעון הפאסון  |  27/05/07 17:09
11
אולמרט תעיף את דיכטר ל"ת
אליקו  |  27/05/07 17:20
12
ציפורה למפכלות המשטרה ל"ת
גראפילד  |  27/05/07 17:26
13
דיכטר נכשל במילוי תפקידו ל"ת
מיקי המוקיון  |  27/05/07 17:38
14
דיכטר איכזב אותי אישית ל"ת
עפרה קטר  |  27/05/07 21:55
15
דיכטר חרא של שר ל"ת
שרה בנצי  |  27/05/07 23:26
16
התאכזבתי מהמאמר ציפורה ל"ת
רועי המאוכזב  |  28/05/07 07:16
17
כתבה של מושתלת מהעבודה ל"ת
המטה של דיכטר  |  28/05/07 17:15
 
- נתונים כזב!
סודי ביותר  |  28/05/07 23:30
18
המשטרה התחרפנה ל"ת
מושיקו  |  28/05/07 17:28
19
כבוד המ...מה ?
shailash  |  2/06/07 22:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי גיל
"הגורם האנושי" המשתולל בכבישים ראוי שיישב תחילה מול מחנך, אחר כך מול שופט ולבסוף מול סוהר. קנס של 5,000 שקל על אי עצירה באור אדום יחדד את החושים שלו
עו"ד הורנשטיין, שרון
בטור מן השבוע שעבר ציינו מהם תכנוני המס החייבים בדיווח הקשורים קשר הדוק למקרקעין. להלן נצביע על דרכי התמודדות עם החקיקה, בפרט בהתייחסות לפעולה שעניינה רכישת שירותי בניה (או קבלת מימון) נגד תשלום תמורה המחושבת לפי סכומי מכירה של המקרקעין
קובי כהן
נכים רבים המתקיימים מקצבאות והחיים כיום בקיבוצים מופרטים ובמושבים נאלצים על-פי החוקים הקיימים לשאת ובאופן מלא בחלקם במסי האגודה. הנכים לא זוכים להתחשבות ולהגנה הסוציאלית המוענקת ובכללים הנהוגים בשאר המדינה. המצב מביא רבים מהם למצוקה כלכלית קשה ונוראית
שמואל קופר
"התחממות כדור הארץ" היא תיאוריה מופרכת המופרחת ע"י מהבילי הבל אקדמי אינטרסנטיים
שוש מיימון
בשנים האחרונות כשהאינטרנט תפס תאוצה, IWOMEN שהתחיל כאתר אישי קטן תפס נפח והפך לאתר נשים מוביל. כל כך חבל, שדווקא עכשיו, כשהיא לפני הפריצה הגדולה, מיכל נקטפה בדמי ימיה. 49 זה גיל נורא למות בו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il