X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כיום קיימות גישות וסוגים שונים של אימונים אישיים וקבוצתיים, לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות משלהם. איני חושב שקיימת דרך אולטימטיבית בבחירת מאמן אך בהחלט כדאי לזכור את כללי האצבע הבאים לפני שאם מחליטים
▪  ▪  ▪

רובנו טובעים בפרסומות ושמועות על מאמני קואוצ'ינג, אך למעשה, מעט יחסית עובדים עם מאמן אישי. כיום קיימות גישות וסוגים שונים של אימונים אישיים וקבוצתיים, לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות משלהם. איני חושב שקיימת דרך אולטימטיבית בבחירת מאמן אך בהחלט כדאי לזכור את כללי האצבע הבאים לפני שאם מחליטים:
אימון קואוצ'ינג הוא אפשרות, הוא אינו חובה. אתה לא יכול להכריח מישהו להשתתף באימון. יש לי לקוח שרוצה שאני אעבוד עם אחד מעובדיו הישירים, אך האחרון אינו מעוניין. למעשה, הדבר היחיד שאותו עובד רוצה לפתח הוא את כישורי הסודוקו שלו. אומנם זו יכולה להיות עבורי הזדמנות להכנסה נאה, אך הקוד האתי של הקואוצ'ינג אינו מאפשר לי זאת ועלי לסרב. לא כל שכן שצפוי עבורי כשלון - בסופו של דבר, איני יכול לשנות מישהו שלא מעוניין בלשנות את עצמו.
אימון כרוך במערכות יחסים ארוכת טווח. ברגע שבחרת מאמן, אתה צפוי להישאר איתו באופן כזה או אחר לטווח ארוך, תהליך האימון הראשוני של בירור הצרכים המטרות וחסמי ההצלחה הוא האינטנסיבי ביותר. לאחר שבסיס זה נבנה ומוסכמת ביני לבין המתאמן תוכנית הפעולה, התערבותי הופכת להיות ממוקדת יותר. להבדיל אלפי הבדלות, הדבר דומה לרופא מצויין שעוזר בפתרון בעיה מציקה. ברגע שהבעיה נפתרה כביכול אין בו צורך, אך תמיד ניתן לחזור ולהתייעץ בשעת צורך. למעשה, מדובר במערכת יחסים מועילה ומיטיבה, ומערכות כאלו ממש לא הגיוני לפרק גם אם נראה כי הגיעו לסיומן. מניסיוני מצאתי כי מנהלים רבים בסוף תהליך האימון, מצאו את הדרך להמשיך ולממן מפגשים גם אם לא היה מיועד לכך תקציב יותר.
מאמנים עובדים עבור המתאמן. ערכי המתאמן איתו אני נמצא, קודמים את ענייניו של המנהל שלו ושל החברה שלו, גם אם הם שמשלמים את החשבון שאני מעביר להם. יש להם השפעה על תוצאות האימון, אך הם אינם יכולים להתערב או לשלוט בתהליך, לא כל שכן לקבוע כיצד העובד שלהם מגדיר הצלחה. האימון הוא אישי ונעשה מנקודת מבטו של המתאמן. עובדה זו כביכול מניחה קשיים, אך אין זה בהכרח כה מורכב. אם למשל, מתאמן מביע במהלך האימון עניין רב לפתוח עסק עצמאי משלו תוך חמש שנים ומכוון לכך את כל צעדיו. כמאמן שלו, אני מחוייב לכבד את מטרותיו ולעזור לו להתקדם למטרה זו. אך עדיין לא קיים ניגוד אינטרסים מלא היות וכרגע, התנהגותו של המתאמן מביאה לרווח עבור החברה בה הוא מועסק, דבר המקדם את הקריירה שלו ואולי את האפשרות כי יישאר בחברה.
אימון מתמקד במיומנויות "הרכות" - תחומים כמו ארגון, אסטרטגיה, קביעת יעדים ותהליכים הינם דברים ניתנים ללמידה. ההצלחה האמיתית טמונה בעבודה קשה הכוללת את הרחבת מיומנויות אחרות כמו אחריות אישית, מחוייבות למטרות, היכולת לגייס את האנשים הנכונים למשימה, לפתח מערכות יחסים חזקות, לתקשר באופן אפקטיבי ולהנהיג ולהאציל סמכויות.
מאמנים מחוייבים לתוצאות. אני מאמין גדול בכך שבמידה והמאמן מאמץ גישה ממוקדת תוצאות עיסקיות זהו המפתח לשינוי ושיפור ביצועים ניהוליים. המיקוד בתוצאות מובנה כחלק מהתהליך האימוני, שכן אימון כולל את ה"מה?" - מה ישפר את ביצועי המנהל וגם את ה"איך?" באיזו דרך ותוכנית פעולה יבחר המנהל. הקשר ההדוק בין השניים יוצר הזדמנות לביצוע שינוי.
מאמנים אינם נחמדים. כאשר מישהו משקיע מכספו באימון אישי הוא למעשה נותן את הסכמתו להשתנות. אך לרוב, אנשים אוהבים את רעיון השינוי יותר מאשר הביצוע הממשי שלו. זו הסיבה שמאמנים רבים מאמצים גישה אוהבת אך קשוחה מאוד. אחד מלקוחותי אמר לי פעם בנשימה אחת עד כמה קשה וכמה מועיל היה האימון עבורו. מפגשים אימוניים טובים הם מעודדים מאד ובמקביל מתישים מאוד. מרבית המתאמנים מחכים לתחילת האימון ולסיומו, אך לא לעבודה הקשה המצפה להם במהלכו.
כמו בכל מקצוע, ישנם מאמנים ניהוליים טובים ופחות-טובים. אם אתה מחליט להשקיע בעצמך ולעבוד עם מאמן, בחר אותו כפי שהיית בוחר כל ספק שירות מקצועי אחר. אם תעשה כך, יש לך סיכוי טוב לבניית מערכת יחסים טובה ולמימוש יעדיך בהצלחה.

הכותב הוא מנכ"ל מרכז ההדרכה שדות ישראל, יועץ ארגוני, מומחה וקואוצ'ר בכיר, מנחה ומאמן בהצלחה מאות, יחידים וקבוצות, עובדים ומנהלים בשנה. מזה שנים, עוסק לבנה בפיתוח ויישום מיומנויות באמצעי אימון, התנסות וחוויה, מרצה בקורסי קואוצ'ינג בארץ ובחו"ל, מכשיר מאמנים למקצוע ומקדם מאמנים מוסמכים.
תאריך:  27/05/2007   |   עודכן:  27/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איך בוחרים מאמן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אם הבנתי נכון
מתעניין  |  28/05/07 03:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד איתי גזית
יש לזכור כי בגדר מערכת היחסים שבין הבנק ללקוח מחויב הבנק לנהוג במיומנות ובזהירות ראויות בשמירה על האינטרסים של הלקוח. עם זאת, חובות הזהירות, הנאמנות והגילוי של בנק כלפי לקוחו משתנות ממקרה למקרה
עו"ד עמית יפרח
מינהל מקרקעי ישראל, כרשות שלטונית מחויב לנהוג באופן שוויוני ביחס לכל המגזרים במדינה. אבל האם זהו אכן המצב?
אדמונד חסין
נשיאת ביהמ"ש העליון, דורית ביניש, מלינה על כך ש'שופטים הפכו מטרה לביקורת לא-עניינית'. לצערי, ביניש מנסה להתחמק מביקורת עניינית בנימוקים שטחיים. יתכן והגיע הזמן שגם כבוד השופטת תבין את מגבלות הכוח השיפוטי שבית המשפט ניכס לעצמו ללא רשות וללא סמכות
הרצל ובלפור חקק
ראיון עם מרדכי מורה, צייר ואמן
שגית יעקובוביץ'
בתחילת חודש יוני יבחן הרדיו על כל היבטיו השונים מהיותו קובע סדר יום פוליטי, מדיני, תרבותי וחינוכי דרך קביעותיו בתחום המוזיקה, כניסתן של תחנות הרדיו האזוריות ועד לצורתו החדשנית המשתלבת בשוק התקשורת העתידני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il