X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מי היא המועמדת המתאימה ביותר לשאיבת שומן? האם ניתן להצר מותניים רחבות באמצעות שאיבת שומן? ועד כמה באמת כואבת שאיבת שומן? כל האמת מאחורי שאיבת השומן
▪  ▪  ▪

ניתוח שאיבת שומן הוא הניתוח אשר מעורר את הרגשות החזקים ביותר מכל הניתוחים. הניתוח עצמו הוא אחד הפופולריים מבין שלל הניתוחים הפלסטיים המבוצעים בישראל ובעולם.
מי היא המועמדת המתאימה ביותר לשאיבת שומן?
שאיבת שומן אינה התרופה להשמנת יתר, וגם לא תרופת פלא שמנטרלת את תוצאות הזלילה. מועמדת מתאימה לשאיבת שומן היא אישה שנמצאת בטווח של 70% ממשקלה האידיאלי, בעלת גמישות עור טובה (עור שאינו קמוט או מדולדל), בעלת מאגרי שומן עמידים בפני דיאטה או התעמלות. מנתחים פלסטיים אמורים לבצע שאיבת שומן על-מנת לשנות חוסר איזון כמו למשל ירכיים שאינן פרופורציונליות לשאר הגוף.
האם ניתן להצר מותניים רחבות באמצעות שאיבת שומן?
כל עוד רוחב המותניים נוצר בגלל שומן ולא משריר, הרי שהמותניים, כמו גם הבטן, ניתנות לשינוי באמצעות ניתוח. מנתחים פלסטיים בודקים זאת על-ידי צביטת אזור המותניים בין אצבע לאגודל והנעת הרקמה הלוך ושוב. הבסיס לבדיקה: שומן תמיד גולש מעל השריר. אם את מתכופפת קדימה ובטנך מדלדלת כשקית ריקה, סביר להניח ששרירי הבטן שלך רופסים ואף כמות של שאיבה לא תוכל לחזק את קיר השרירים, לצורך כך יש לעבור ניתוח להידוק שרירים.
האם אפשר למצק זרועות מדולדלות?
שאיבת שומן מהזרועות העליונות יכולה להפוך אותן לרזות יותר, כיוון שרקמת השריר המוצקה קרובה יותר לעור ונראית לעין. התהליך שמבוצע באמצעות שני חתכים, אחד בפנים המרפק ואחד בחלקו החיצוני משאירה צלקות זעירות.
אם מסירים שומן רב מדי לעור, הניתוח יכול להשאיר שקעים או סימני מתיחה. בנוסף, העור עלול להראות רפוי עד לתקופה של חצי שנה לאחר הניתוח. מסיבה זו, גורסים המנתחים כי הניתוח משיג את התוצאות הטובות ביותר כשעוברים אותו לפני גיל 50 כשהעור עדין לא רפוי מדי.
האם קיימים אזורים מהם לא ניתן לשאוב שומן?
מנתחים פלסטיים מהססים לשאוב שומן מאזורים מרכזיים, כמו לדוגמא מהישבן וזאת מחשש שיוותרו שטוחים בצורה לא טבעית. אמצע הירכיים הפנימיות נמצא אף הוא מחוץ לתחום באופן כללי, מאחר שהסרת שומן מאזור זה עלולה לגרום למראה של רגל מקושתת, פרט לאזורים אלה, כל אחד מאיברי הגוף האחרים הוא מועמד מתאים לשאיבת שומן.
שאיבות שומן מהבטן, המותניים, הירכיים החיצוניות הן הרווחות ביותר, אם כי אזורים אחרים כמו חזה, סביב הישבן, שוקיים ברכיים וקרסוליים אף הם מתחילים לצבור תאוצה בקרב הנשים.
איזו כמות ניתן לשאוב בניתוח?
בממוצע מסירים המנתחים 2,000 סנטימטר מעוקב, כמות שוות ערך לחמישה עד שישה ק"ג, מכל מטופלת. אבל נרשמו מקרים בהם מנתחים מנוסים הסירו כמות רבה יותר של שומן ואפילו ארבעים ק"ג בפעם אחת, כשמשקלה העודף של המטופלת סיכן את בריאותה יותר מאשר הניתוח. שאיבות שומן גדולות הן אמצעי קיצוני שעלול לגרום לאיבוד דם ושינויים מסוכנים באיזון נוזלים.
האם התוצאות טובות יותר אם המטופלת עומדת במהלך הניתוח?
לא אם המנתח שלך יודע מה הוא עושה. רוב שאיבות השומן מבוצעות כשהמטופל שוכב, אבל ישנם מנתחים שרוצים לבדוק כיצד משפיע כוח המשיכה על הרקמות, כך שהם עשויים לבצע את כל הניתוח, או רק את החלק האחרון כשהמטופלת עומדת על רגליה.
עד כמה באמת כואבת שאיבת שומן?
שאיבת שומן היא ניתוח, לכן גם כאן יופיעו התופעות הבאות: כאב, חבורות, עקצוצים עצביים, רגישות בעור, חוסר תחושה ולעיתים אף כאב חד. הדבר תלוי גם באזור ממנו נשאב השומן. אזור הגב, ירכיים עליונות ואזור המותניים, מקומות בהם השומן קרוב לשריר, הם האזורים הכואבים ביותר. בשאיבת שומן טיפוסית, בה מוסר פחות מ-2000 סמ"ק שומן מהבטן או מהירכיים החיצוניות חשה המטופלת בכאב קל ביום הראשון, רגישות בעור ונוקשות במשך שבוע לאחר מכן. רוב המטופלות מפסיקות לקחת משככי כאבים יום או יומיים לאחר הניתוח ועוברות לאקמול חזק במקרה הצורך.
האם יש דימום והפרשות לאחר ניתוח שאיבת שומן?
24 השעות הראשונות לאחר הניתוח יכולות להיות מכוערות. על אף ששימוש בנקזים נעשה לעיתים רחוקות, האזורים בהם נעשו חתכים עדיין מפרישים נוזלים המעורבים במעט מאוד דם. מטופלות חובשות תחבושות סופגות על החתכים, שמוחזקות לעיתים על-ידי מחוך גמיש מהודק לעור. ההפרשה, והתחבושות מוסרות, אם כי המחוך עדיין נלבש, במשך כארבע שבועות.
האם המטופלות באמת חייבות ללבוש מחוך?
רוב המנתחים מייעצים למטופלות שלהן ללבוש בגד הדוק המזכיר בצורתו את מכנסי אופניים למשך שבוע עד שישה שבועות. המחוך מפחית את כמות החבורות, מוריד נפיחות לאחר הניתוח ועוזר לעור להתכווץ בחזרה לאחר שהיקפו הוקטן בשאיבה. המחוך הינו הכרחי למשך תקופה של עד שלושה שבועות והוא אכן אינו נוח כפי שהוא נשמע. המחוך גורם לקמטים ושקעים בעור ועשוי לגרום לתחושה שהבגדים הדוקים יתר על המידה.
כמה זמן נמשכת הנפיחות?
זה נעשה גרוע יותר לפני שזה נעשה טוב יותר. הנפיחות מגיעה לשיאה חמישה ימים לאחר הניתוח, ולאחר-מכן יורדת בהדרגה במשך עשרה עד שניים עשר שבועות. במקרה הגרוע ביותר, תמלא הנפיחות את מקום השומן שהוסר, אלא אם כן הוסר השומן מן הברכיים או מהקרסוליים, שיכולים להתנפח מאוד.

המאמר נכתב על-ידי ד"ר אבי אמיר, ראש המחלקה לניתוחים פלסטיים במרכז הרפואי ואורי לביא מנכ"ל מדיקארט רמת אביב
תאריך:  28/05/2007   |   עודכן:  28/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שאיבת שומן לא תרופת פלא
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
למה
למה  |  29/05/07 10:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חנה בית הלחמי
חנה בית הלחמי קוראת למצביעי העבודה להצביע להולך ישר ולעקבי במסריו, למבטיח שמקיים ולמי שהלב נוהה אחריו
דורון אופנבך
שוק אבטחת המידע הפנים ארגונית החל להתפתח בשנת 2002 בהובלת גופי המחקר הבינלאומיים שהפיצו את הבשורה ולפיה, רוב הפרצות הארגוניות, נפילות תשתיות ה-IT ודליפות המידע, מקורן דווקא בקרב משתמשי הקצה הפנים ארגוניים (עובדים וקבלנים) ולא מתוך ניסיונות חדירה חיצוניים
דוד זינגר
בחברות שבהן מנהלים מובילים להתנהגות מוסרית וערכית בין העובדים בחברה תתקבל בסופו של דבר תפוקה טובה יותר מאשר אצל מנהלים שמשקיעים רק בשיפור תנאי התעסוקה ורווחת העובדים
תמר הר-פז
מינויו של שר המשפטים, פרופ' דניאל פרידמן, חתן פרס ישראל ומבקר חריף של בית המשפט העליון ושל העומדת בראשו עורר סערה גדולה במערכת המשפטית
דוד יגיל
ככל שנמשיך בקונספציית השלום השגויה ככה אנחנו מקרבים את המלחמה הבאה שתהיה קשה ועם הרבה הרוגים, כדי לעשות שלום צריך להיות חזקים כל כך שהאויבים שלנו ירצו את השלום הזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il