X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

לא בכדי נחשב מושב אמירים, שמדרום לצפת - כפרם של הצמחונים והטבעונים - ל"פנינת הגליל". בשל ייחודו, הוא מהווה מוקד-משיכה לא רק לישראלים, אלא גם לתיירים מרחבי העולם. לבאים בשעריו מתווה המושב הגלילי, זה שנים, דרך-חיים בריאה יותר מזו שהם מורגלים לה בחייהם היומיומיים. תושבי המקום מאמינים, בכל ליבם, כי באמצעות תזונת ירקות ופירות נכונה - ניתן לשפר את אורח-חייו של הישראלי המצוי ולקיים לא רק גוף בריא, אלא גם נפש בריאה.
את דרך החיים הבריאה הזאת התוותה, עוד לפני שנים, הכוהנת הגדולה של המושב ו"שליחת הציבור" שלו, יהודית שטהל. היא עשתה זאת כשטרחה לפרסם ספרים ומאמרים בנושאי התזונה הנכונה ובד בבד לקיים חוגים והרצאות ליוגה. היא גם זו שהגתה את הקמת המכון לבריאות הגוף והנפש במקום, שנועד להפיץ ברבים את בשורת התזונה הצמחונית-טבעונית, ולחנך עליה צעירים וקשישים כאחד.
במהלך עבודתה בשירות הציבור חשה שטהל כי הפתיחות לנושא הצמחונות-טבעונות צוברת תאוצה.
הקמת המכון נועדה, לפיכך, לאפשר לכל דיכפין לבוא ולעמוד מקרוב על טיב הצמחונות והטבעונות, בשילוב עם תרגילי יוגה מתאימים, שנועדו להרגיע הן את הגוף והן את הנפש. בצד אלה, ניתן ללמוד במכון גם על חשיבותה של חקלאות טבעית-אורגנית לחיים בריאים יותר.
ייעודי המכון היו מותווים מלכתחילה: בנושאו אופי תצוגתי ולא לימודי - מוצגים בו נושאים, כמו תורת משה רבנו והצמחונות; הטבעונות, ולעומתה הצמחונות המקורית; דברי ימי הצמחונות והטבעונות בארץ ישראל; דברי ימי החקלאות, על-פי תורתנו ועד ימינו; התפתחות הרפואה המקובלת; איכות הסביבה; אנרגיית השמש; ויוגה עם צמחונות.
גם נושאים, כמו חיי נישואין ותיכנון משפחה בריאה, זוכים לתצוגה במכון - בפלקטים, צילומים, סרטים ומפות. בין מוצגים אלה תופסים מקום של כבוד מימצאים מגוונים, שנועדו להמחיש את חשיבות השימוש בכל סוגי הפרי, הירק, התבואה והגרעינים.
לצד המכון מתוכננים בסופי-שבוע סמינרים קבועים לנוער שוחר-בריאות. בסמינרים אלה יודרכו החניכים להשתמש במזון המסייע לבריאותם המתמדת, תוך שילוב של אימוני יוגה "להנדסת חייהם". משתתפי הסמינרים יתבקשו להביא עימם מזון צמחוני וטבעוני ולרשותם יעמוד מטבח מיוחד, שבו יוכלו להכין את ארוחותיהם. מטרת סופי השבוע האלה היא להעלות את הישראלי המצוי על דרך-חיים טובה ובריאה יותר מזו שהוא רגיל לחיות בה בחיי היומיום שלו.

הכותב, ראובן לייב, הינו עיתונאי. שימש בעברו כעורך וכתב בידיעות אחרונות וב"קול ישראל"
תאריך:  01/06/2007   |   עודכן:  01/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי גיל
במדינת ישראל הנורמה של היחס למיעוט כלשהו, שהוא מאבני היסוד של המשטר הדמוקרטי, היא הפוכה. מצד אחד לא מתחשבים במיעוט בכל הקשור בזכויותיו האזרחיות ובמעמדו. מאידך מאפשרים למיעוט להכתיב לרוב מדיניות, בעיקר בכל הקשור להסכמים קואליציוניים או סיעתיים, תוך מפלגתיים. זאת תופעה אנטי דמוקרטית ונוגדת את רצון הבוחרים
עו"ד אברהם פכטר
לאן פניך מועדות - היועץ המשפטי לממשלה. המאבק בין שר המשפטים, פרופ' פרידמן לבין היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, עובר את הגבול בין ויכוח פרוצדורלי לויכוח עקרוני עם ארומה אישית. ועדת האיתור - חייבת להציע מועמדים - ולא לקבוע אותם
ציפורה חלפון
לגל אודיז אין עניין בסיסמאות. הוא פשוט רוצה לחיות בכיף, כמוני וכמוך. נער בן 15 המתמודד עם שיתוק מוחין, בעיות יציבות וחוסר משקל, בעיות בראייה, נכות ב-4 גפיים ואפילפסיה    לפני יותר משבועיים גל נפל בביה"ס ושבר את שיניו. הביטוח מסיר את אחריות הטיפול, ביה"ס טוען שהביטוח צריך לשלם וההורים חסרי אונים מול אטימות של ממסד. לגל עוד שני הורים חרשים ושני אחים בריאים לחלוטין שנאלצים להתמודד לבד עם המוגבלות והקושי היום יומי
שלמה אידן
בנימין נתניהו התראיין היום, בין יתר דבריו התהדר בכך שבתקופת כהונתו כשר האוצר בממשלת שרון, הוגדל תקציב הביטחון. הוא לא ציין שעלות ההינתקות עלתה פי כמה על התוספת - כך שהתקציב המיועד להגנת המדינה ואזרחיה לא גדל, אלא פחת משמעותית. אמירת חצי אמת גרועה לעיתים משקר מלא. האם הייתם קונים ממנו מכונית משומשת? ומה ביחס להפקדת המדינה בידיו?
ענבל בר-און
פסק דין ידוע בדיני הנזיקין, סימון נ' מנשה, קובע כי כאשר רשלנותו של הראשון, מכינה את הקרקע למצב ולפיו 'רשלנות במידה קטנה' של גורם שני תגרום נזק, הרי שהראשון אחראי על מלוא הנזק. פסק דין זה רלוונטי לכמה וכמה סיטואציות בציבוריות הישראלית: גורם אחד מכין את הקרקע לקרות הנזק, גורם שני 'מתרשל במעט'. האם נייחס את מלוא הנזק ל'מתרשל (הקטן)' השני, אף שהמתרשל הראשון הכין את הקרקע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il