X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בתסריט בלהות כזה נראה שהיא היתה מפוטרת לאלתר ואולי אפילו עומדת בפני תביעה משפטית, כי זה מה שקורה בחברה עסקית נורמלית וזה מה שאמור לקרות במדינה נורמלית
▪  ▪  ▪

בכתבה באתר "גלובס" מתאריך 21.05.2007 מדובר על המנכ"לית החדשה של הבנק הבינלאומי, וכך נכתב באחד הפסקאות "עוד תקבל ברבר-צדיק בונוס שנתי מותנה בביצועי הבנק עד לגובה של 3 מיליון שקל". כלומר במגזר העסקי נותנים בונוס או מפטרים בהתאם לתוצאות ולביצועים של המנכ"ל.
בקריאה של הכתבה מתחילתה ועד סופה חיפשתי היכן מנותח אופיה של המנכ"לית החדשה, מידע כלשהו על בעלה, האם היא נחמדה או לא. למרבה הפליאה לא ניתן למצוא שום מידע אישי עליה מלבד מידע קונקרטי על הצד המקצועי שלה. אכן כתבה קצרה תמציתי ומקצועית.
נשאלת השאלה מדוע ראשי ממשלה אינם נבחנים ע"פ תוצאות ממש כמו במגזר הכלכלי. הרי המעסיק או לשם השוואה הדירקטוריון של הממשלה הוא הציבור שבוחר או אמור לפחות לבחור את הממשלה ע"פ המצע אותו היא מציגה, כלומר הדרך הניהולית אותה היא מתכוונת לבצע ודרכה להגיע להישגים.
כמו במגזר העסקי הצלחה של הממשלה ועמידה ביעדים אותם היא הציבה לעצמה ייתן בונוס של קדנציה נוספת לממשלה, כישלון אמור להפיל את הממשלה בסוף הקדנציה ובמקרה והדירקטוריון חושב ורואה כי תוצאות המדיניות באמצע התקופה אינן טובות וההנהלה אינה מספיק מקצועית גם באמצעיתה של תקופה.
ברור היום כי הממשלה בראשות אהוד אולמרט נכשלה כמעט בכל מה שהיא נגעה בו. ממשלה שקמה מתוך רעיון "ההתכנסות" שנגנז תוך זמן קצר. ממשלה שאמורה לשפר את מצב החינוך אולם גרמה לשביתות הן של הסטודנטים והן של המורים. ממשלה שיצאה למלחמה יזומה בהצהרות ניצחון והכרזה על יעדים ונכשלה בכולם.
ממשלה מושחתת שהרבה מחבריה או הורשעו בדין או עומדים למשפט או יעמדו למשפט. ממשלה בעלת החלטות חובבניות במינויים כגון במשטרה. ממשלה שלא יודעת להגן על העורף מפני טילים. ממשלה שלא יודעת להילחם בטרור. ממשלה בעלת מדיניות חוץ מצחיקה ולא אחראית שאינה מצליחה למנוע גינויים נגד ישראל.
אולם נראה כי התקשורת מסיטה אותנו מבחינה מקצועית של הממשלה לעבר ספין זה או אחר, אנחנו שומעים את בנו של עמיר פרץ, אשתו, את חבריו ומקורביו של אהוד אולמרט וכל מיני יועצי פרסום ואשפי יחסי ציבור.
מעניין האם במידה וברבר-צדיק המנכ"לית החדשה של הבנק הבינלאומי תפסיד כסף, ההנהלה שהיא תמנה תתגלה כמושחתת וסניפי הבנק יתמוטטו, תוקם ועדה על ידה שתפסוק שהיא כשלה בכל הדרך הניהולית שלה. מה יקרה כאשר היא תשלח לדירקטוריון את איש יחסי הציבור שלה שיספר כמה היא נלהבת לתקן את הטעויות שלה והיא מתכוונת להקדיש יום ולילה על-מנת לשפר את המצב.
בתסריט בלהות כזה נראה שהיא היתה מפוטרת לאלתר ואולי אפילו עומדת בפני תביעה משפטית, כי זה מה שקורה בחברה עסקית נורמלית וזה מה שאמור לקרות במדינה נורמלית.

תאריך:  03/06/2007   |   עודכן:  03/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חנוך ובר
ככל שהזמן עובר גדולתו של משה עולה ועולה - ובמיוחד בזמנינו אנו שבו רמת המנהיגים כל כך קלוקלת
אביתר בן-צדף
כעשרים שנה הכרתי את תא"ל יואל בן-פורת, שהלך לעולמו לפני חודשיים שבע מרורים    ערכתי את ספרו, ולמדתי להעריך את היהודי החכם, הגלותי שהיה - אנטיתיזה לצברים השחצנים, הממלאים את המרחב הציבורי אצלנו    המודיעין, שאינו הולך בדרכי בן-פורת, ממשיך לנפק לנו טעויות והפתעות
יוסי עבדי
בבריטניה מחרימים את האקדמיה הישראלית, ובמשרד החוץ - שותקים    באתר המשרד שקדו על "תגובה יצירתית", וציינו: "בעקבות הדיווחים שרת החוץ ציפי לבני קיימה פגישה עם השגריר הבריטי בישראל..."    הירי על שדרות נמשך, אבל באתר, שוב: אין תמונות נפגעים, אין תמונות קסאם, אין מידע, אין נתונים    כישלון ההסברה - סבב רביעי
יואב יצחק
העיתונאי מרדכי גילת עומד למשפט דיבה, יחד עם עמיתתו מיכל גרייבסקי, על כזבים שפרסם נגד בתיה כרמון    גילת התחמק מהגשת תצהיר ונמנע ממסירת עדות במשפט    וכדי ללחוץ על השופט ובניסיון למנוע פסק דין שיחייבו בתביעה, הפריע גילת במהלך הדיון, איים וגם ייחס לשופט נעם סולברג משוא פנים    ומה עשה גילת כשהרגיש שהקרקע בוערת תחת רגליו? הסגיר מקור עיתונאי
עו"ד חיים קליר
חברת הביטוח הראל לא עמדה לצידו של מבוטח, שלקה בסרטן    החברה ניסתה להתחמק מלממן תרופה שלה נזקק ("טמודל"), בתואנה שזו אינה כלולה בסל הבריאות    בית המשפט נזף בחברה וחייבה לשלם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il