X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רבים הם המנסים להשתנות ולשנות את הרגליהם אך לשווא הכשלונות החוזרים גורמים לאנשים להישאר תקועים במקום מאמן אישי עשוי לשפר את הסיכויים לקנות הרגלים חדשים
▪  ▪  ▪

כמה פעמים ניסית לעשות שינוי אמיתי בחיים ומצאת את עצמך חוזר להרגלים הישנים? כמה פעמים החלטת שמעכשיו זהו, שהפעם תצליח לרדת במשקל, לשמור על דיאטה, לעמוד על שלך מול הבוס, לאכול רק מזון בריא ושוב חזרת ונכשלת?
העולם סביבנו משתנה בקצב מטורף וגם אנחנו רוצים להשתנות, להתאים את עצמנו ולהיות טובים יותר, ראויים יותר, מתאימים יותר ובכל זאת "מצליחים" להיכשל שוב ושוב. בואו ניקח לדוגמא את תעשיית הדיאטות. כל יום צצה לה דיאטת פלא חדשה, תוכנית תזונה מהפכנית, התזונאי שהוא ה"מומחה", כמוסות המבטיחות הצלחה וכולנו נוהרים ומנסים להגשים את החלום, להיות רזים וחטובים אבל המציאות שבה וטופחת על פנינו. אחוז המצליחים להתמיד בשינוי התזונה לאורך זמן הוא לא יותר מ-5%. כל השאר נכשלים שוב ושוב וחוזרים לנסות פעם נוספת.
עם היד על הלב, בואו נודה, רבים מאיתנו מפחדים מביצוע השינוי, מהעתיד הלא ידוע, מחוסר הוודאות ולכן, עד כמה שישמע אבסורדי, נעדיף באופן פרדוקסאלי בהרבה מקרים להישאר במקום שאנחנו מכירים, במקום בטוח, למרות שלא טוב לנו שם. אנחנו נשארים בעבודות משעממות, במערכות יחסים שמזמן איבדו את קסמן ומתמידים בהרגלים שלמרות שאינם משמחים אותנו, הם לפחות מוכרים.

מאמן יסייע לשמור על מחוייבות

לאחרונה אנחנו שומעים יותר ויותר את המונח Coaching, Coach, קואץ', מאמן (או בעברית קלוקלת קואצ'ר). ה-Coach או המאמן הוא למעשה סוכן שינוי. מאמן טוב מתמחה בזיהוי ופירוק לגורמים דפוסי חשיבה והתנהגות אשר מעכבים ובולמים את המתאמן (הלקוח). מאמן טוב יתמוך במתאמן שלו וילווה אותו בתהליך השינוי. יעודד אותו ברגעים הקשים, ינזוף בו במקרה הצורך ויחגוג עימו את הניצחונות וההישגים. מאמן טוב יבטיח שהמתאמן נשאר מחויב למטרה, שהוא לא מוותר לעצמו ושהוא ממשיך להתקדם צעד אחר צעד, במסלול של למידה ועשייה לקראת הגשמת המטרה וביצוע השינוי קטן כגדול.

מוציאים לשווא הון על טיפולים וקורסים

ילדים קטנים מסוגלים להתאים את עצמם למצבים משתנים ללא קושי. אבל ככל שאנחנו מתבגרים השינוי הופך ונהיה קשה יותר ויותר. הרבה פעמים אנחנו רוצים לשנות הרגל או התנהגות שאנחנו מרגישים ויודעים שאינם יעילים ואולי אף פוגעים בנו אבל פשוט לא מצליחים. אנחנו מרגישים כוח גדול מאיתנו המשתק ומונע התקדמות ושינוי. שוב ושוב אנחנו מוצאים את עצמנו באותו מצב ולא מצליחים למצוא את הדרך החוצה.
אנחנו מוציאים הון על מזון דיאטטי, פאצ'ים להפסקת עישון וסוגים שונים של טיפולים וקורסים. למרות כל זאת, ברוב המקרים ההתנהגות או ההרגל נשארים איתנו. הניסיונות והכישלונות החוזרים ונשנים מתסכלים וברוב המקרים אנחנו נוטים פשוט להתייאש ולהרים ידיים. אנחנו מצמידים לעצמנו תוויות של לוזרים ומשלימים עם המגבלות. בסופו של דבר, ככל שאנחנו מתקדמים במהלך החיים, אנחנו מוותרים על החלומות שלנו, מסתפקים בפחות ממה שרצינו או עושים את הדברים שאחרים חושבים שנכונים עבורנו. האמת היא שיותר קל ופחות מתסכל ומכאיב לוותר על החלומות מאשר להתמודד שוב ושוב עם הכישלון להשיג אותם.

הכותב הוא מאמן אישי ועסקי המתמחה באימון לחיים בריאים. בעל תואר ראשון BA, במדעי ההתנהגות, בהצטיינות, מאונ' בן-גוריון. תואר שני M.Sc., במדעי הניהול עם התמחות בניהול טכנולוגיה ומערכות מידע, מאונ' ת"א. וכיום דוקטורנט בפקולטה למדעי הבריאות באונ' בן-גוריון. בוגר התוכנית למאמנים (COACHING) במגמת פסיכותרפיה בביה"ס לעבודה סוציאלית, באונ' ת"א. בוגר קורס מדריכי חדרי כושר, בשלוחת בית הספר למאמנים של ויגייט באונ' ת"א. בעל הסמכה כמומחה בתזונת ספורט (SPN).בעל הסמכה כמדריך ספינינג.
תאריך:  04/06/2007   |   עודכן:  04/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קניית הרגלים ומאמן אישי
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר מצויין.... הייתי אצל מאמן
אילנית  |  4/06/07 15:12
2
טור מעניין, לא חשבתי על זה
יוחנן אלפסי  |  4/06/07 15:17
3
אכן כתבת יפה...
נפטלי  |  4/06/07 15:27
4
מאמר נהדר
נטע ב.  |  6/06/07 10:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גורי גרוסמן
כל אלה שהשלו עצמם כי הפריימריז יחזקו את הדמוקרטיה, באו מתפקדי העבודה והוכיחו בדיוק את ההיפך. קבלני הקולות, ראשי החמולות, והעסקנים הפוליטיים כוחם דווקא גבר בפריימריז של העבודה
עו"ד נבון קצב
כאשר מצרפים להצהרות של נשיא אירן את העובדה שהוא גם מצפצף על ארה"ב ועל האו"ם בנוגע להחלטות המדיניות שהתקבלו בנושא הגרעין ושוקד במרץ ובקצב מואץ על הכנת פצצת האטום, אין ולא יכול להיות יותר כל ספק שמדובר בהכרזת מלחמה על מדינת ישראל לפי כל כללי המשפט הבינלאומי הפומבי!
קובי לירז
הנה נושא שלא הפקנו ממנו לקחים בעקבות מלחמת לבנון השנייה. אנו חוזרים על אותן טעויות במערכה בשדרות, ושום ועדה לא תועיל
עו"ד דב אבן אור
מדוע לאהרן ברק היה מותר כמעט הכל, אך מדניאל פרידמן נמנע קמצוץ?
יהודה וגמן
ארבעים שנים עברו מאז מלחמת ששת הימים ונדמה כי המערכת הצבאית עברה שינוי תפיסתי    הפיקוד הבכיר של צה"ל עבר מתפיסה המרחיבה את ביצוע המשימה מעבר לאישור הרשמי תוך הימנעות משיקולים מדיניים ופוליטיים להתחשבות יתר בשיקולים הללו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il