X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים

לאנגלים יש חוק חשוב הקובע שמסמכי המדינה, לרבות מסמכים מסווגים ביותר, ייחשפו לעין הציבור כעבור כך וכך שנים. כך יאפשרו להתחקות אחר מעשי הקברניטים והפקידים הבכירים, לבחון את שיקול דעתם, ובעיקר את ניקיון שיקול הדעת שעמד בבסיס החלטותיהם.
היתרון של החוק הזה ברור: פוליטיקאי או פקיד בכיר היודע שמסמכים ופרוטוקולים הנוגעים לו ייחשפו בעתיד לביקורת הציבור מתייחס לתפקידו ביתר כובד ראש ומשקיע מאמץ רב יותר בעבודתו, וזאת בתקווה לצאת בבוא היום בשלום מציפורני הביקורת ומשפט ההסטוריה. אלא שהשקיפות המאוחרת הזו טומנת בחובה גם אי אלו מכשלות העלולות לשמש חומר גלם למניפולציות מצד בעלי עניין תוך ניצול זכרונו הקצר של הציבור ונטייתו להתעלם מהפרטים הקטנים.
כזה הוא המקרה שבו נחשף לאחרונה מסמך בריטי, שממנו עולה לכאורה כי מבצע אנטבה לא ראוי לכתרים שנקשרו לו באשר המדובר, כביכול, במעשה מרקחה של מדינת ישראל, שהיתה, כך הטענה, שותפה לקנונייה לחטוף את מטוס "אייר פרנס" לאנטבה.

בני ערובה בידי הפלשתינים

נכון, ה-”Beeb” (כפי שהוא מכונה בפי האנגלים) מעולם לא מת עלינו, אם לנקוט לשון המעטה. אבל האמת היא, שבימים טרופים אלה אין לבוא אל ה-BBC בטענות. להיפך, יש להבין אותם. שכן, הפלשתינים בעזה חטפו כידוע כתב של ה-BBC, אלן ג'ונסטון שמו, והם מחזיקים בו ימים ארוכים תוך איום להוציאו להורג.
וכשאלה הם פני הדברים יש להתייחס אל מוסד ה-BBC בכללותו כמי שנחטף על-ידי הפלשתינים ומוחזק בידיהם כבן ערובה על כל המשתמע מכך.
כך או כך, חמור ומצער מאד הדבר, שעמדותיו העויינות של ה-BBC ודומיו כובשות בשיטתיות את דעת הקהל בעולם, לרבות באתרי האינטרנט, ואינן נתקלות במערך הסברה ממשי של משרד החוץ שלנו, שיהדוף ביעילות את עלילות הכזב דוגמת זו שהופצה לאחרונה על-ידי ה-BBC בעניין מבצע אנטבה.

ה-BBC בציניות אופיינית

ה-BBC קפץ על הנייר הזה כמוצא שלל רב תוך שהוא מצטט עוד ועוד פרטים מאותו מסמך וממסמכים נוספים הנוגעים לפרשה.
מתברר, שבעצם ימי החטיפה ולפני מבצע שחרור החטופים העביר פקיד בריטי, שעבד בשגרירות בריטניה בפריס, מכתב אל הממונים עליו, ובו ציין שאחד ממקורותיו, לא צויין מי הוא, טען בפניו שהחטיפה היא קנוניה ישראלית.
על-פי המכתב הנ"ל, סימנה לה ישראל כמטרה לחטוף מטוס של "אייר פרנס" דווקא, וזאת כדי להבאיש את ריחם של הפלשתינים בעיני הצרפתים ולחבל בכך ביחסים הטובים ששררו ביניהם באותם ימים.
ה-BBC, שכאמור הביא לאחרונה לציבור את דבר חשיפת המסמך הזה, וכמובן גרם בכך לתהודה עצומה בתקשורת, מתעלם לחלוטין מהעובדה שהפקיד הבריטי בפריס העביר את הדיווח לממונים עליו בעצם ימי החטיפה, כשהפרטים היו עדיין בערפל של אי ודאות, ולא היה ברור כיצד תסתיים הפרשה. הרי ברור הדבר, שבאותם ימים דרמטיים של החטיפה, ולפני מבצע השחרור, שימשה אי הוודאות כר פורה לספקולציות ולהפרחת שמועות מכל הכיוונים.
בהקשר זה ראוי גם לזכור, שאידי אמין, נשיא אוגנדה באותם ימים, נחשב עד שנים ספורות קודם לכן בן ברית קרוב של ישראל, כך שהטענה בדבר קנונייה ישראלית השתלבה לכאורה עם האפשרות, שאידי אמין עצמו היה שותף לקנוניה בכך שנתן הסכמתו לנחיתת המטוס החטוף באנטבה. ובכן, מה איפוא הפלא שבעצם הימים המתוחים ההם וכאמור לפני מבצע השחרור ולפני שהתבהרו העניינים נשלח ונקלט בביורוקרטיה הבריטית גם הנייר ההוא של הפקיד הבריטי בפריס?
אבל ה-BBC, בציניות האופיינית לו, לא מסתפק בניפוח הקונספירציה ההזוייה הזאת, אלא מוסיף ומדגיש, תוך ציטוט ממסמכים נוספים שנחשפו, שבריטניה נמנעה מלשבח את מבצע שחרור החטופים, וזאת כיוון שהמבצע הזה, אבוי לנו, אינו עולה בקנה אחד עם כללי המשפט הבינלאומי.

תאריך:  05/06/2007   |   עודכן:  05/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ה-BBC כבני ערובה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ה BEEV (כך הוא מכונה על ידנו)
אני  |  5/06/07 10:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרי הלפרין
התוספת לסעיף 23 לחוק שירות המדינה (מינויים) מפרטת את המינויים החייבים את אישור הממשלה. גם מינוי הרמטכ"ל מחייב את אישור הממשלה. האם המחוקק סובר שבכל המקרים האלה ימליצו הגורמים המקצועיים על מספר אלטרנטיבות, ומליאת הממשלה היא זו שתבחר במועמד הסופי?
אהרון רול
אגדה לעם "התקווה" המשכים בבוקר ללא מנגינה בלב
ד"ר יובל ברנדשטטר
שדרות ממתינה לקסאם הזהב שיכריע את הכף
אלירן דה-מאיו
אין בגורמים החיצוניים בלבד לגרום להתפתחות מצבי חולי
עו"ד גולדבלט משה
לשכת עורכי הדין עומדת בפני בחירות לתפקיד ראש הלשכה    מועמד המבקש את אמון עורכי הדין בבחירות הקרובות חייב להציג תוכנית פעולה ממשית נגד הצפת המקצוע    מדובר לא במאבק של גילדה אלא במאבק צודק וחיוני מאין כמוהו לחברה הישראלית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il