1 |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
אבל אתה רוצה שמה שמבוטא במסווה כלאמר חוקה אנטי ציונית ופוסט יהודית יאמר במפורש שאנו מדינת גויים מערבית.
מה אתה עושה פה בכלל. אם רצונך במדינה חילונית ליברלית גויית סע למערב. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פנחס |
|
|
|
|
כזכור לי, מדינת ישראל הינה מדינת היהודים ולא מדינת היהודים הדתיים בלבד!
להיות יהודי שלא חובש כיפה לא הופך אותך לגוי והמדינה הזו שלנו בדיוק כמו שהיא של כל חובש כיפה כזה או אחר. למען הסטטיסטיקה, אחוז גבוהה יותר מהחילוניים משרת בצבא מאשר מן האוכלוסיה הדתית, הצבא- אותו הגוף שבא להגן על המדינה הזו ועל חיי התושבים בה. בנוסף, אנו החילוניים,אחוז גבוהה יותר הוא אצלנו של משלמי המיסים וההולכים לעבודה כל יום, ולא אצל אלו שיושבים ולומדים כל היום על חשבון כספי משלמי המיסים. לא זכור לי שמישהו שילם לי כשאני הלכתי ללמוד, נהפוך הוא.
מדינת ישראל צריכה להיות מדינת יהודים ליברלית ודמוקרטית, והלוואי שאני אזכה לראות אותה שכזו יום אחד! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
חילונית |
|
3 |
|
|
אסור לכונן חוקה לישראל. אם חלילה נעשה זאת, תיכתב החוקה החדשה ע"י המאפיה של דורית בייניש, המורכבת כולה ממשפטנים אנטי ישראליים ופרו-פלסטיניים. חוקה שתיכתב בידי כנופיית המשפט הנוכחית תהיה המסמר האחרון בארון הקבורה של מדינת ישראל. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
דן הקברן |
|
4 |
|
|
שמירה מסוימת של השבת בפרהסיה. אף אחד לא נכנס אליך הביתה. בענין זה הדתיים מותרים מעט והחילונים מותרים מעט. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ערב טוב |
|
|
|
|
"אף אחד לא נכנס אליך הביתה" זה משפט נכון לגבי דתיים וחופשיים (לא דתיים). לא זה הנושא.
"שמירה מסוימת של השבת בפרהסיה" זו כפייה דתית ופגיעה בחופש הפרט. שהרי אדם דתי ממילא אינו מסתובב במרכז הקניות של שפיים בשבת, וההפרעה לגביו הנה רק ברמת העיקרון, לא פיזית, בעוד שכל "שמירה מסוימת של השבת" שם מהוה מגבלה פיזית לאדם החופשי.
"בענין זה הדתיים מותרים מעט והחילונים מותרים מעט"
הנו משפט טועה ומטעה. לגבי הדתי זה ויתור רק ברמת העיקרון, בעוד שלאדם החופשי זה ויתור מאד מעשי שמשפיע פיזית על אורחות חייו.
אז מי שמצדיק התערבות החוק על הגדרת הפרהסיה בשפיים, לא יכול שלא להצדיק את התערבות החוק בנושא הפרהסיה בבני-ברק, כלומר שלי, כאדם חופשי, תהיה השפעה בדרך של חקיקה על סידרי תפילה בבתי הכנסת, לדוגמה...
כל נושא הפרהסיה צריך להפתר ברמה חינוכית ותרבותית, ולא בחוק.
אפשר ורצוי ללמוד מאורחות הגויים בנושא זה. בארה"ב אין כל חוק הקובע סגירת חנויות ביום א' ובכל זאת הרוב הגדול סגור, פשוט כי אין קונים. אלה פשוט אורחות החיים והחינוך שם.
גם בישראל יום כיפור נשמר כמעט לחלוטין ללא כל חוק, מה שמראה כי לא חוק אלא חינוך זה זו הדרך.
כך תתגבש ההסכמה החברתית וכך יוצר דו-קיום, וכך תקבע מידת הויתור של כל צד. צריך להבין שזו הדרך היחידה, וצריך סבלנות.
כל נסיון חקיקה בנושא רק מעצים את המאבק ורק מזיק ומרחיק את הסיכוי לדו-קיום בהבנה, דו-קיום בר קיימא. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתו גנור |
|