X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מדינת ישראל קמה כדי להוות בית מוגן ובטוח לעם היהודי. כמי שמכהן כראש ממשלה, במדינת היהודים וכמי שלעת עתה גם משמש כשר אוצר, מוטלת עליך חובה ראשונה במעלה, לתקן לאלתר את העיוות שבעטיו חיים ניצולי שואה במצוקה כלכלית ואישית
▪  ▪  ▪

אדוני ראש הממשלה, ידוע הוא כי יומנך ויומנה של ממשלת ישראל עמוס וגדוש. עם זאת ומבלי להקל ראש בחשיבות המשימות להן נדרשת הממשלה בימים אלה, החול בשעון החול של ניצולי השואה הולך ואוזל.
לפני כחודשיים זעקה הארץ כשנתגלתה בציבור מצוקתם של ניצולי שואה רבים, חלקם סובלים מחרפת רעב. לחץ ציבורי ותקשורתי הצטרף לפעילות של חברי כנסת שהתמידו בפעילות לשיפור רווחת ניצולי השואה ובהם, ח"כ קולט אביטל, ח"כ שרה מרום שלו וח"כ חיים אורון ואחרים.
שר הרווחה והשירותים החברתיים, השר יצחק הרצוג, נטל על עצמו משימה לפתור אחת ולתמיד את בעיית המצוקות מהן סובלים ניצולי השואה והענקת הזכויות המגיעות להם על-פי כל קריטריון ערכי ומוסרי. כדרכו, פעל השר הרצוג ביעילות, בנחרצות ובמהירות.
באפריל 2007, הקים שר הרווחה והשירותים החברתיים, ועדה בין-משרדית לגיבוש פתרונות למצוקת ניצולי השואה, בראשות מנכ"ל המשרד, מר נחום איצקוביץ.
כפי שהבטיח השר הרצוג, הוועדה בחנה את הנושא ביעילות ובמקצועיות ובתוך כחודש, הגישה ביום 15 למאי דוח ביניים ממצה ותכליתי.
הדוח כולל המלצות אופרטיביות לשיפור רווחתם של ניצולי השואה הנזקקים ובין היתר ממליץ הדוח על שיפור הכנסתם הכספית, שיפור הפעילות לרווחתם בקהילה, בתחום הבריאות, בתחום הסיעוד, בדיור, בטיפול הפסיכולוגי והפסיכו גריאטרי.
כפי שנכתב בדוח הוועדה: "המענה הינו כוללני ויש בו מרכיבים של קצבה וגמלה כמו גם סל שירותים. יהיו שיטענו שהעלות הכוללת אכן גדולה היא, אבל אין היא יכולה להיות אבן נגף במימוש זכותם ההיסטורית של הניצולים." (הדגשה שלי ש.ב.). ואם יורשה לי, הטבע עושה את שלו, ועלות מימוש התוכנית תלך ותפחת במהלך השנים.
הדוח ממצה ומפרט את הפעילות הנדרשת לשיפור רווחתם של ניצולי השואה ואת המקורות התקציביים הנדרשים למימון פעילויות אלה. הוועדה ממליצה לעגן את התוכנית המוצעת בחקיקה ממשלתית. הצעת חקיקה זו תזכה לתמיכה רחבה בכנסת.
אדוני ראש הממשלה, שר הרווחה והשירותים החברתיים ביצע את חלקו הראשון במשימה החשובה, להיטיב ולשפר את רווחתם של ניצולי השואה. הוועדה שהקים פעלה, כפי שהבטיח, ביעילות ובמהירות. דוח הביניים, להבנתי, הוגש גם לידיך. עד כה, לא הוגשה לכנסת הצעת חקיקה ממשלתית שתהפוך את המלצות הדוח לאופרטיביות ותיטיב את רווחת ניצולי השואה הזקוקים לכך.
מדינת ישראל קמה כדי להוות בית מוגן ובטוח לעם היהודי. כמי שמכהן כראש ממשלה, במדינת היהודים וכמי שלעת עתה גם משמש כשר אוצר, מוטלת עליך חובה ראשונה במעלה, לתקן לאלתר את העיוות שבעטיו חיים ניצולי שואה במצוקה כלכלית ואישית, תהא הסיבה אשר תהא. התעלמות ממצוקתם של אנשים אלה מהווה בפועל, גם ללא כוונה, נזק מתמשך נוסף, על אלה שגרמו הנאצים.
אני קורא לך, אדוני ראש הממשלה, על אף סדר היום העמוס, ליתן את תשומת הלב הדרושה ואת ההנחיות המתאימות, כדי במהירות האפשרית, ימוצה הדיון בהמלצות הוועדה ותוגש הצעת חוק ממשלתית ראויה בנושא. בידך הדבר.

הכותב הוא משפטן, ושליח ציבור. חבר מפלגת העבודה.
תאריך:  06/06/2007   |   עודכן:  06/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זכויות ניצולי השואה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ניצולי שואה
מוטי כהן  |  4/08/07 13:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר יובל ברנדשטטר
החלופה שמציעה התקשורת למלחמה בחזית הצפונית היא התאבדות עצמונית
קרן זליכה
טיפול ברפואה סינית באנדומטריוזיס הינו ארוך וממושך ותפקידו להקל על הסימנים הקשים שמופיעים לפני ובזמן הוסת, להפחית את כמות הדימום ובהמשך לתמוך בהבאת הריון בשילוב עם הרפואה הקונבנציונלית
שלמה אידן
כמה מטובי בניה של הציונות כיום ממשיכים לראות ב-"ארץ-ישראל השלמה" לא רק הגשמת זכות טבעית של עם ישראל, אלא אף הפתרון היחידי שיבטיח המשך קיומנו הלאומי. הדרך של "כולה שלי" תביא לתוצאה הפוכה - בטווח הקצר, תחזיר לשלטון את מצדדי ה"התנתקויות" וה"התכנסויות" ההרסניות וחסרות התוחלת; בטווח הארוך, עלולה להיות בין הגורמים לחורבן הבית השלישי
עו"ד משה גולדבלט
ההתקפה על הרפורמות המתוכננות על-ידי שר המשפטים לובשת את צורתה המכוערת והברוטאלית דווקא משום שאין למתנגדים לדרכו תשובות ענייניות להצעותיו
ירון מירלמן
פיתוח רכיבי תוכן עצמאיים שתפקודם אינו תלוי ב"אתר בית", עלול לשנות את האופן שבו אנו גולשים ברשת האינטרנט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il