X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ישראל ראויה בכל מאודה לחרם ארגון הגג של המרצים הבריטיים ולצביעות מצד המדינות ה"נאורות", כי היא הזמינה זאת על עצמה על מחדל ההסברה המתמשך של משרד החוץ הישראלי
▪  ▪  ▪

ידיעה ב'מעריב' מ-31 במאי מבשרת על החרם המתוכנן של ארגון הגג של המרצים הבריטים על האוניברסיטאות בישראל. ישראל ראויה בכל מאודה לחרם הזה.
דומה שאת רשימתי אפתח דווקא בדברי התגובה המצוינים של הפובליציסט והעיתונאי בן דרור ימיני ("עיתונאי קטן" בפיו של עזמי פשרה) לחרם:
"המרצים הבריטים יודעים את האמת. הם לפחות אמורים לדעת. הם יודעים שבצ'צ'ניה, למשל, חיסלה רוסיה של פוטין עשרות אלפי מוסלמים, יש אומרים מאות אלפים, כדי להחזיר את שליטתה על החבל הסורר. הם יודעים שהצבא הישראלי הוא שיא ההומניות לעומת הצבא הרוסי. הם יודעים שבמרכז אירופה, בסברבניצה, בשבוע אחד, נטבחו יותר מוסלמים מאשר בארבעים שנות כיבוש בישראל. הם יודעים שחיילי בריטניה, השולטים באזור בצרה בעירק, וחיילי ארה"ב, באזור בגדד ובאזורים נוספים, מתנהגים באופן הרבה פחות אנושי מחיילי ישראל בשטחי הגדה המערבית, או יהודה ושומרון. הם יודעים שהמשטר הסורי מדכא באופן ברוטלי את המיעוט הכורדי, ומכניס לכלא כל אינטלקטואל שמעז לפתוח את פיו נגד המשטר. ובכל זאת הם לא החליטו על החרמת רוסיה, בריטניה, ארה"ב או סוריה. רשימה חלקית. הם החליטו רק על החרמת ישראל.
למה? איך זה ששוב היהודים, סליחה, אזרחי הקולקטיב היהודי- ראויים שוב לחרמות, למרות שהם לא ביצעו שום פשע נגד האנושות אז, לפני שבעים ושמונים שנה, ולא עכשיו, אם משווים בין מה שמעוללות מדינות אחרות, כולל בריטניה, לעומת מה שמעוללת ישראל לפלשתינים. למה? למה עיננו חוזות בתופעה ההיסטורית, המדהימה, החוזרת על עצמה, של דין שונה ליהודים- דין ייחודי וגזעני, לעומת כל האחרים? ישראל ראויה לחרם הזה, כי ישראל כשלה בלהסביר את עצמה".
דבריו של בן דרור ימיני קצרים, פשוטים, מובנים לכל קורא, בהירים, מביאים בקצרה את הנימוק נגד החרם (בהמשך המאמר הוא מציג את המניע העיקרי של הבריטים- כמו אז כך היום, ניסיון לפייס את אומות ערב, בשל הנפט).

הדיכוי הסמוי מן העין של היהודים

האיפיון של האנטישמיות (אשר ממשיך ב'שינויים המחייבים' עם קום מדינת ישראל) הוא רטוריקה שקרית ומניפולטיבית נגד היהודים תוך נקיטת דין אחד לאחרים ודין אחד ליהודים. בניגוד לדיכוי אשר מופעל כלפי עמים אחרים, אשר הינו בעיקרו גלוי על פני השטח (הפעלה של כוח ואלימות) הדיכוי אשר מופעל כלפי יהודים באשר הם (גם, ובעיקר אם הם מאוגדים כמדינה) הינו דיכוי סמוי מהעין. לכאורה, גם לאחר פאשלת לבנון השנייה, צבא ישראל חזק. לכאורה, מעמדם הכלכלי והחברתי של יהודים בעולם טוב. ובכל זאת, אנטישמיות, דרכיה פתלתלות וסמויות מן העין.
גם טרם מלחמת העולם השנייה, מצבם של יהודים בתרבות ובכלכלה הגרמנית היה נפלא. ובכל זאת, מצבם מעולם לא היה רע יותר. זו דרכה הפתלתלה של האנטישמיות. היא כוח הרסני ורעלני ליהודים, אך כוח 'רעלני' זה אינו מאובחן בזמן, ונחזה כאנטי ציונות, אנטי כיבוש, או אנטי קפיטליזם ( או אנטי קומוניזם).
לו האוניברסיטאות הבריטיות היו מחרימות שורה של מדינות אשר מפרות זכויות אדם וביניהן את ישראל, הייתי מסכימה עם החרם (כל עוד הודעת החרם שלהם הייתה מעודנת, ומבחינה בין גורמים ישראלים שהם אנטי כיבוש לבין גורמים ישראלים שהם פרו כיבוש, תוך הסברת מצבה הקשה של ישראל תחת מתקפת טרור). אבל כאשר ישראל היא 'אתה בחרתנו מכל העמים', בבחינת, מכל העמים מפרי זכויות עמים אחרים (לרבות הפלשתינים, אשר רובם הגדול אינם מכירים בזכות ישראל להתקיים והחינוך ברש"פ הוא אבי והשורש המונח 'הסתה ושטנה') נבחרה ישראל לייצג את כל הרשע והפשע (כמו היהודי בזמנו, בספרי האיורים של גבלס בדר שטרימר) – איני מסכימה עם החרם. ובטח לא ממי שהם בני העם שעל שמו נקרא הקולוניאליזם.

ישראל ראויה בכל מאודה לחרם הזה

אך המצב שבו הגינוי של אומות העולם ה"נאורות" הוא סלקטיבי, ותמיד יש בו 'מנות יתר' ל'טובת' ישראל, אינו חדש. עוד בילדותי סיפרו לי חברים של הורי אשר חזרו משליחות בארצות הברית כיצד בעיתונים שם, העמודים הראשונים היו מלאים בדיווחים מוגדלים מהאינתיפאדה, ורצח עשרות אלפי כורדים בידי סדאם חוסיין נדחק לעמודים האחרונים, לידיעונת פצפונת.
למשרד החוץ הייתה כל השנים ידיעה על האופן שבו מסוקרת ישראל בארצות הברית ובאירופה (שלא לדבר על מדינות ערב). הצביעות הזו הייתה ידועה לכל, כל הזמן. משרד החוץ אשם שהגענו עד הלום, ביחס ה'איפה ואיפה' לישראל. משרד החוץ כשל כשלון חמור בהסברת ישראל בעולם, כשלון שהכשלון ה'צבאי' אשר תואר בדוח וינוגרד אינו מגיע לקרסוליו. מחוויר לידו.
ישראל ראויה בכל מאודה לחרם הזה, לצביעות הזו מצד המדינות ה"נאורות", כי היא הזמינה זאת על עצמה, כמו אדם שמעשן, ואח"כ מלין מדוע חלה בסרטן, או כמו אדם אשר קופץ ממגדל גבוה, ובא בטרוניות אל כוח הכבידה כאשר כל גפיו ועצמותיו מרוסקות.
'כוח הכבידה' הזה, נתון-הטבע הזה בנמשל של המשל שלי, הוא העובדה שמדינת ישראל היא מדינת העם היהודי. כמדינת העם היהודי היא קיבלה ב'ירושה', כקולקטיב היהודי, את המטען אשר נשאו עליהם היהודים כל 2000 השנים: אנטישמיות, איפה ואיפה, צביעות. הכיבוש רע ומשחית? כן. המחסומים הורסים את חיי האוכלוסיה הפלשתינית? ודאי. אבל לא זו בלבד שמהאקדמיה שלנו יוצאים רבים אשר נאבקים בכיבוש, אלא, כמו שבן דרור ימיני מתאר בשפתו הבהירה והיפה (לשם עוד אגיע בהמשך), במדינות אחרות מתרחשות הפרות זכויות אדם קשות יותר, ואף אחד אינו פוצה פה ואינו מחרים. לא, אין להצדיק שום עוול בנימוק ש'במקום אחר קורים דברים גרועים יותר'. לא לכך מכוונים דברי, גם אם ב'מבט' ראשון זה נשמע כך. כל שאני רוצה לומר הוא שהיהודי, באופן היסטורי, שיטתי וטיפוסי הוא קורבן לרטוריקת כזב.

מחדל ההסברה המתמשך

ישראל לא טרחה עד כה להרים מערך הסברה יעיל אשר יגיס כשרונות בתחום הזה לכדי מערך הסברה מאסיבי אשר היה מונע את החרם אשר אנו רואים כיום. ישראל ראויה לחרם הזה בכל מאודה, וזאת בשל מחדל ההסברה שלה!

ובכל זאת, כפי שטענתי בראשית המאמר, ישראל ראויה לחרם.
האם ישראל נטלה את דבריו של בן דרור ימיני ותרגמה אותם ל 30 שפות והפיצה אותם ברבים? לא. האם ישראל הקימה מערך הסברה יעיל? לא. האם ישראל יצרה קלטות DVS אשר ממחישות דברים בנוסח אלו שאמר בן-דרור ימיני בסרטון וידאו קצר (למשל תמונות מהפרות זכויות אדם ממדינות אחרות אותם לא מחרימים וכו')? לא. האם ישראל כבר הפיצה בעלות מזערית סרטון DVD קצר אשר ממחיש את העושק של בריטניה במושבות הבריטיות בראשית המאה העשרים, תוך קריינות המציגה את הצביעות של בריטניה? לא. האם ישראל יצרה (שוב, בעלות מזערית ביחס לתקציב של מדינה) סרטון DVD אשר מציג את הברחת האמל"ח מעזה, את פיגועי הטרור, את החינוך לשטנה ברשות והפיצה אותו בין הסטודנטים באוניברסיטאות באנגליה, באמצעות נציגים מישראל אשר ישראל הייתה יכולה להטיס לאנגליה למטרות הפצת הסרטון? לא ולא.
ישראל, אם כן, מודעת שנים לעובדת-החיים המצערת הזו, שלפיה, יהודים תמיד נמדדים בזכוכית מגדלת, ויש איפה ואיפה בעולם לגבי מה שיהודים עושים, לעומת מה שאחרים עושים. בישראל שפע של כישרונות בעריכת וידאו והכנת סרטים קצרים, כמו גם בכתיבה, תרגום ודוברות.
ישראל לא טרחה עד כה להרים מערך הסברה יעיל אשר יגיס כשרונות בתחום הזה לכדי מערך הסברה מאסיבי אשר היה מונע את החרם אשר אנו רואים כיום. ישראל ראויה לחרם הזה בכל מאודה, וזאת בשל מחדל ההסברה שלה!
קישורים נוספים
מה על ישראל לעשות
מה על ישראל להסביר
הסברה ועיקרון המידתיות

תאריך:  07/06/2007   |   עודכן:  07/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל ראויה לחרם הבריטי
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר מרתק. משרד החוץ משותק  ל"ת
יאיר3  |  7/06/07 22:11
2
WELL WRITTEN !!! ל"ת
יורם סמואל  |  8/06/07 00:14
3
מה תועיל "הסברה",כאשר כל ההתנה
דוד מכפר סבא  |  8/06/07 10:22
4
מחדל ההסברה נובע מכך שבמשרד
כתום כהה  |  8/06/07 11:08
5
יפה מאוד. רק תיקון קל בפנים
פושעי אוסלו לדין  |  8/06/07 15:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד רונן דליהו
פסיקת ברק קובעת כי חוק הגנת הפרטיות הינו חוק טריטוריאלי שחל גם בבתי הדין הרבניים כחלק מערכאות השיפוט המוכרות במדינת ישראל. ברק אומנם הותיר לבתי הדין שיקול דעת מצומצם בקביעת דיני הראיות בפניהם, אך הוא הנחה אותם מתי יקבלו בתי הדין הרבניים ראיה שהושגה תוך פגיעה בפרטיות
גרשון אקשטיין
אני, לצערי, לא נמנה עם הבוחרים, אך אני מנצל במה זו כדי לנסות להסביר למי שעוד לא החליט (אם יש כאלה) מדוע עליו לבחור דווקא בקולט אביטל
עו"ד משה גולדבלט
למרות ביקורתי ויחסי החשדני כלפי עו"ד בומבך, עלי להודות כי ממצאי התחקיר של יואב יצחק הכו אותי ורבים אחרים בתדהמה. אי אמינות הצהרות והתנהלות לא תקינה רחוקים ת"ק פרסה בחומרתם ממה שנחשף בתחקיר. אם עד היום ניתן היה לפקפק אם ניתן להעניק תמיכה לעו"ד בומבך בבחירות, כעת ברור שעליו לפרוש כבר כיום מן המרוץ
יעל לוטן
זוכרים את המילה שליטה? אם כן, היא מתבקשת בעבודה מול ספקים כי אם מרגע שנחתם ההסכם נראה לכם שאפשר להרים רגליים ולהירגע? חשבו שנית
רו"ח חנוך ובר
אחרי צבירת רזומה גדול וגדוש במעשים רעים נגד עם ישראל משך שנים רבות - אבל במיוחד מ-1990 - מעז "החתרן הבלתי נלאה", הרי הוא שמעון פרס, לפנות לגדול הדור הספרדי, כדי שהוא יורה לחברי הכנסת תחת מרותו להצביע עבורו במירוץ לנשיאות המדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il