X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אברהם בורג ירה את אבן הפינה למציאות שרוב האינטלגנציה הישראלית החילונית תדבר בה נכבדות בקרוב, כשם שיוסי שריד ירה את אבן הפינה לרעיון המדינה הפלשתינית, שנחשב לפני שלושים שנה רעיון נתעב ובוגדני, והיום הוא רעיון מקובל על רוב העם
▪  ▪  ▪

שמעתי וקראתי דבריו האיומים של אברהם בורג, ואיני מופתעת. בספרי "חוצה שומרון" צפיתי שזה יקרה . השמאל נמצא בתנועת מלקחיים לביטול קיומה של ישראל כמדינה יהודית.
לצורך נסיגות חד-צדדיות מנחלת אבות- רוממות הדאגה הדמוגראפית בגרונו, למען שמור על צביונה היהודי של המדינה, כביכול, "וחרב" עתיד ילדנו מבחינה קיומית-ביטחונית, בידו. לכן הם כבר חותרים לויתורים על רמת-הגולן, ששם אין בעיה דמוגראפית, תמורת שלום מפוקפק, שסופו להוביל ליאוש נוסח בורג.
התקשורת, יד "ימינם" של בעלי ההון והשמאל, מציגה חכ"ים עם כיפה כדי לענות על דברי אברהם בורג, כאילו שזהו שיח רלוונטי עדיין רק לחובשי הכיפות, ורק ענין פוליטי ולא בעיה רוחנית-קארדינאלית. אני מזהה כאן תהליך מכוון של הכשרת הלבבות להגשמת "חזונו" של בלעם בורג. ולמה החתרנות הבלתי-נילאת הזו? האם באמת כדי לזכות בלגיטימציה להיות כאן קהילה יהודית בחסות אירופה?
כן. אירופה כבר עושה את ההבחנה בין מדינת ישראל ליהדות. הם מציינים כל שנה את השואה היהודית, ומקדישים שבוע לדת ולתרבות ולהיסטוריה היהודית בתקשורת. ביקורים בבתי-כנסת, הרצאות, וכו'.
מדוע ולמה? נראה לי, שבעלי ההון הצבור במרכז הארץ, רוצים לממש את "חזונו" של פרס להיות הונג-קונג של המזרח התיכון. וזה אפשרי רק אם נבקש את המינימום של הקיום הפיזי-כלכלי ללא שום ספיחים מיותרים של כבוד לאומי', שמחירו יקר מדי כלכלית, ומאיים נפשית, דורש מאמץ רוחני להצדקתו, ונעשה קשה מיום ליום, ככל שאנו מתרחקים בזמן מאושוויץ, והאיום של אירן על קיומה של ישראל משמיט כביכול את הטיעון הביטחוני-קיומי כבסיס להצדקת קיומה של מדינה יהודית, וככול שאנו מתקרבים לקהילות היהודיות המשגשגות בארה"ב ובאירופה.
ישראל "הגדולה", הבעייתית, המורכבת מניגודים ועוולות בלתי-פתורות, כבר לא נתפסת כאופציה ראויה אולטימטיבית לקיומו של העם היהודי אלא כמעי עיוור מציק שהגיע הזמן להיפטר ממנו, למען שלום הגוף היהודיהאוניברסלי (היהודים בעולם מסרבים להיות בני ערובה לסכסוך המתמשך בין מדינת ישראל לשכנותיה).
לכך נוסיף את הדיסוננס הקוגנטיבי של העליתא הישראלית, שנבנתה מקיומה של מדינת ישראל אך מסרבת לשלם את המחיר בשירות בניה בצבא והמשך מגוריהם כאן בארץ, אז אין פלא שהם פותרים צרימה מצפונית זו בכך שהם מפתחים תורה שלמה המצדיקה את ביטול קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית. וגם הצורך הבלתי-פוסק להסביר ולהתנצל בפני גויים והיהודים נאורים על מעשינו "הפאשיסטיים" בפלשתינים - שוחק עד דק.
אברהם בורג הזכיר בראיון עם ארי שביט את אנשי הרוח היהודים גורג' שטיינר ובובר לא במקרה. שניהם לא היו ציונים. בובר היה שייך לאנשי ברית שלום בירושלים, שהתנגדו לרעיון עצמאות מדינית יהודית. בורג הוא ממשיכם מטעמים שהם הציגו ומטעמים אחרים, שמניתי כאן. וג"ורג' שטיינר מאמין בתרומתם של היהודים לעולם, דווקא בהיותם מפוזרים בגלות, כשאור המתסיס את העיסה.
אברהם בורג ירה את אבן הפינה למציאות נשאפת שרוב האינטלגנציה הישראלית החילונית ידברו בה נכבדות בקרוב, כשם שיוסי שריד ירה את אבן הפינה לרעיון המדינה הפלשתינית, שנחשב לפני שלושים שנה רעיון נתעב ובוגדני, והיום הוא רעיון מקובל על רוב העם. הכשרת הלבבות לביטול קיומה של ישראל כמדינה יהודית החל.
ואולם, טוב שבורג הציף על פני נשטח מחשבות ותחושות שתוססות כבר זמן רב בקרב האליטות השמאלניות-כלכליות בישראל. כך תינתן הזדמנות פז לאנשי-רוח ואנשי מעשה המסורים בנפשם ובגופם למדינה היהודית ככזו, להגיב, לחנך, להוכיח, ואולי אף לעשות מעשים שיאירו את חשכת הגלות במדינת ישראל.

תאריך:  11/06/2007   |   עודכן:  07/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אברהם בורג  ארי שביט
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
במאבק על התודעה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
המאמר הזה - PIECE MASTER
דורון ט  |  11/06/07 12:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ברנע
עוד החלטה מיותרת של מועצת מקרקעי ישראל
צחי פנטון
לבי עולץ בקרבי על דבריו החושפניים לכאורה של אברום בורג. אותו לוחם גדול ומהולל למען ערכי חופש הביטוי, חירות הפרט, פלורליזם והומאניות. כעת גם התמימים אשר נצודו בעבר ברשתו מגלים שמדובר למעשה במשנה סדורה מאוד של הרס מדינת ישראל והציונות אשר הסתתרה לה כל השנים תחת מעטה של ליבראליות והומאניות
אהרון רול
הפלשתינים העזתים מודעים למצבם המייאש היחסי כמוחלט ואף מודעים לעובדה כי התנגדותם הדתית הפנאטית לישראל יש לה קשר עבות בהנצחת מצבם זה. עובדתית הינם מנציחים מרצון את עליבותם בעודם נושאים את דגל פנאטיות האיסלאם
אביתר בן צדף
הבריטים חמסו את כל העולם, ודיכאו את כל האומות, שהם שלטו עליהן    המוזיאון הבריטי מלא בשכיות חמדה, ששדדה בריטניה מכל רחבי העולם    שומרים בריטיים במחנה המעצר באפריקה ירו סתם כך לתוך קהל האסירים היהודיים, שהוגלו מהארץ    הם הרגו שבויים לא-חמושים, והתעללו לא אחת בגוויותיהם
קובי לירז
כיצד נוצר סידור העבודה המוזר הזה שנקרא נשיאות המדינה? ולמה הוא לא רלוונטי היום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il