X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כל המגיעים מצומת ביל"ו לכיוון צפון נאלצים לעבור דרך הפקקים שמתחילים בשבע בבוקר, מגיעים לשיאם בשעות אחה"צ המאוחרות, ונגמרים אחרי תשע בערב. העומס במרכז העיר לשני הכיוונים הוא יום יומי והפך להיות בלתי נסבל
▪  ▪  ▪

מאז הקמת העיר רחובות, רחוב הרצל מהווה העורק הראשי של העיר. בשנים האחרונות, עם התפתחות העיר, גידול האוכלוסיה והעלייה באופן משמעותי בכמות הרכבים בארץ, הפך העורק הראשי לעורק סתום ופקוק.
כל המגיעים מצומת ביל"ו לכיוון צפון נאלצים לעבור דרך הפקקים שמתחילים בשבע בבוקר, מגיעים לשיאם בשעות אחה"צ המאוחרות, ונגמרים אחרי תשע בערב. העומס במרכז העיר לשני הכיוונים הוא יום יומי והפך להיות בלתי נסבל. אוטובוסים נתקעים, רכבים נדחפים, מוניות עומדות בשוליים, חניות לא מסודרות, פקחים, גרירות, צעקות, צפירות.
לצאת מהעיר ביום ו' לכיוון רמלה או גדרה ולכיוון ראשל"צ/נס ציונה זהו פרויקט שעלול לקחת כחצי שעה. גם המנסים לעקוף את הפקקים דרך שילר, דרך עוקף מערבי או דרך העוקף המזרחי נתקלים שוב בעומסים בהשתלבות עם רחוב הרצל.
הדרך עפר/כורכר המובילה לבי"ח קפלן משכונת "אזורי רחובות" אינה רלוונטית, מאחר שהיציאה לכיוון גדרה נחסמה עפ"י בקשת תושבי שכונת חבצלת הסמוכה לבית החולים. כך, שתושבי רחובות סובלים בכניסתם לעיר ובצאתם מן העיר ומבזבזים את זמנם בפקקים.
בראשל"צ זיהו לפני כ-10 שנים בעיה דומה ברחוב רוטשילד במרכז העיר והסיטו את התנועה לכיוון המערב החדש. הסטת התנועה חילקה את עומס התנועה בין חלקים שונים של העיר, וזאת באמצעות העברת התחנה המרכזית למערב העיר ופיתוח התעשיה, מרכזי הבילוי והקניות באזור "קניון הזהב".
ברחובות, החל מראש העיר הרמלך ועד ראש העיר הנוכחי, שוקי פורר, לא נעשה פתרון יעיל וממשי להקלת עומס התנועה. הפתרון חייב להיעשות באופן מיידי כדי להקל על תושבי העיר, להקל על האורחים בעיר העוברים לכיוון דרום/ צפון ולשפר את תדמית העיר, לפתח אותה ולהיערך לריבוי נוסף של כלי הרכב (הפתרון אינו פשוט ו/או קל לביצוע, אלא הוא תהליך שדורש תכנון מקצועי של מהנדס שיביא בחשבון את כל האלמנטים הקשורים בשינוי התנועה ויציג אלטרנטיבות ביצוע).
הפתרון צריך להיות מבוסס ראשית על פתיחת שני צירים נוספים לבאים משני הכיוונים וחוצים את העיר לא דרך מרכזה אלא בעוקפים מהירים. הציר ראשון שייפתח בקרוב הוא הכביש שמחבר בין פארק המדע לכביש 40 שמוביל לרמלה. כביש זה ללא ספק, יקל רבות על העומס, אך אין בו די.
כביש נוסף שצריך להיפתח ובשלב זה, לא מתוכנן, הוא כביש שילר-ברנר לכיוון גדרה והפיכתו לכביש מהיר יותר ונוח לתנועת לכלי רכב רבים.
לאחר פתיחת צירים אלו יש להמשיך בפיתוח רחוב הרצל שהחל בו ראש העיר פורר, להרחיב את המדרכות, את כבישים, להוריד מבנים ישנים שחלקם, אף לא בשימוש וליצור עוד מקומות חנייה.
בשלב הבא, יש לעודד פתיחת עסקים באזור מערב העיר ליד קניון "אמריקן סיטי" שכמעט וריק היום, פיתוח אזור התעשיה לעסקים נוספים מסוגים שונים ויצירת מקומות חנייה נוספים בחינם ליד תחנת הרכבת שתעודד שימוש ברכבת.
בטוחני, שתושבי העיר יהנו סוף סוף מתנועה זורמת, מה גם שהדבר כאמור, ישפר את תדמית העיר בפני תושבים ששקלו לעבור ולהתגורר בעיר. אנו תקווה, שחברי המועצה והמתמודדים לראשות העיר בבחירות הבאות ייקחו לתשומת לבם נושא כאוב זה.

תאריך:  13/06/2007   |   עודכן:  13/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי עבדי
ארבעה מחבלים פלשתינים חדרו לאזור כיסופים בחסות רכב עיתונאים אזרחי    לכאורה, הזדמנות פז למערכת ההסברה הישראלית: סוף-סוף נוכיח הכיצד עושים ארגוני הטרור שימוש ציני במתקנים אזרחיים, ומסכנים את חיי העיתונאים הזרים כולם    אלא שבצה"ל מערכת השיקולים שונה: 37 מילים הספיקו כנראה למשימה הלאומית    109 מילים תיארו באותה כתבה את מותה הטרגי של כלבת עוקץ    כישלון ההסברה - מאמר שישי בסדרה
אהרון רול
מדוע אנו כה מתרגשים כאשר חמאס הורג בפת"ח וההפך? תנו להם להילחם ולהרוג זה את זה, ככל שירבו הרי זה משובח
אפרי הלפרין
עם פרסום עדותו של שאול מופז בוועדת וינוגרד, אנו למדים שהצבא הוא זה שביקש להקדים את תוכניות ההיערכות מחדש ולצאת מלבנון 3 חודשים לפני המתוכנן, ובכך הוא מאיר נקודה שנשאלה בשנים האחרונות: מדוע כה מיהרנו לצאת, עד כדי כך שנראינו קצת שלומיאלים
עו"ד אברהם פכטר
שר המשפטים, פרופ' פרידמן, מתנגד למתן פיצויים לנפגעי האינתיפאדה בצורה גורפת כפי שקבע בג"צ    מח' החקיקה במשרד המשפטים בעד החוק לאור החלטת בג"צ    ח"כ מיכאל איתן - מבקש לבטל את פסיקת בג"צ    בג"צ "הסיכול הממוקד" - למזלנו - עדיין בתוקף
אביתר בן-צדף
הערב (יום שני) ליווינו את שמואל למנוחת עולמים    במותו איבדתי בן משפחה וידיד נאמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il