X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הישראלים מחפשים מנהיג שיראה כמותם. או ליתר דיוק שיראה כמו שהיו רוצים להיות. טיפוס ממולח עם ים כסף, שמבין בקומבינות נדל"ניות, שמכיר ומקושר לכל העולם ונשותיו מנהיג שמדבר בשפה נמוכה ורדודה אך קצבית וקצרה לא מישהו שיכביד במילים כבדות כמו חזון, חלוציות, הקרבה, ערכים, צדק חברתי, ציונות, זה מעייף
▪  ▪  ▪

מה אנחנו כבר יודעים על ראש הממשלה הבא?
בשלב זה, לא ניתן לדעת בוודאות את שמו של ראש הממשלה הבא של מדינת ישראל אך אם לא יתרחשו אירועים בלתי צפויים, ניתן כבר לאפיין אותו. האיש יהיה אדם רהוט בדיבורו, יליד הארץ ממוצא אשכנזי. עוד דבר, הוא יהיה אדם עשיר מאוד. למען ההגינות ראוי ליצור אבחנה בנקודה זו בין המועמדים. שנים מהם, נתניהו וברק, צברו הון רב לאחר ששירתו בתפקידים ציבוריים אך ככל הידוע (לי לפחות) עשו זאת ביושר ובניקיון כפיים. גם ראש הממשלה המכהן צבר את הונו בשנים בהן מילא שליחויות ציבוריות אך את השאלות על מקורות הונו של מר אולמרט, מוטב להפנות ליועץ המשפטי ולמבקר המדינה ובמהרה בימינו גם לשופטי ישראל ולמנהל כלא מעשיהו.
העובדה המהותית בסיפור זה היא שכל המועמדים משתייכים לאותו עמוד שדרה חברתי. אותו לוז שמנהיג את המדינה מאז נבחר יצחק רבין בשנת 1974. כל הג'נטלמנים הללו הם טכנוקרטים. אנשים לדבריהם יש להם מומחיות בתחומי חוץ, ביטחון, כלכלה ומה לא.
מדוע אין למצוא בין המועמדים הללו ולו אחד שיהיה עילג מעט בדיבורו כמו אשכול או שמיר? מה קרה לנאומי הפאתוס החצובים מתהומות ההיסטוריה היהודית של בן-גוריון ובגין? מדוע אין בנמצא מנהיגים מן הפריפריה, הגיאוגרפית או האידיאולוגית, שיפרמו את קורי העכביש האופפים את כס ראש הממשלה?

טוב שבורג הציף את הדיון מחדש

בורג צודק לשיטתו. המציאות מוכיחה כי מי שמבקש למצוא במדינת היהודים רק מקלט ובטחון קיומי, מוטב לו לחפש מקום אחר, רגוע יותר. המקום הזה מסוכן ולא נראה כי המצב הולך להשתפר במאה השנים הבאות. לעומת זאת, כל מי שרוצה לראות במדינה ביטוי לזהותו היהודית, הישראלית, העברית, הציונית, חייב להתעורר מן האשליות המתקתקות ולדבוק בערכי היסוד – ארץ, שפה, תרבות.

הסיבה פשוטה עד כאב. הישראלים מחפשים מישהו שיראה כמותם. או ליתר דיוק שיראה כמו שהיו רוצים להיות. טיפוס ממולח עם ים כסף, שמבין בקומבינות נדל"ניות, שמכיר ומקושר לכל העולם ונשותיו, אחד שסידר לילדים שלו ג'וב טוב בצבא (אם בכלל), מנהיג שמדבר בשפה נמוכה ורדודה אך קצבית וקצרה. לא מישהו שיכביד עלינו במילים כבדות כמו חזון, חלוציות, הקרבה, ערכים, צדק חברתי, ציונות, זה מעייף.
עייפות זו של הישראלים לא באה מתוך עודף עבודה ואפילו לא בגלל הצרות אלא בשל הגדרה פגומה של הרעיון הציוני. כבר משחר הציונות התעוררה מחלוקת ביחס למטרותיה. האם על המדינה לשאוף להיות מקלט בטוח ליהודים, או מצע לפריחת התרבות היהודית (לאו דווקא בהקשר הדתי). מחלוקת זו שררה בין הרצל ואחד-העם ובין ז'בוטינסקי לויצמן. והיא קיימת גם כיום, בבבואה הקלושה של יורשיהם הרעיוניים. אז באה השואה וטרפה את הקלפים. התברר כי שתי השאיפות שזורות זו בזו. ששים שנה חלפו והנה בא אברהם בורג והציף את הדיון מחדש. האם ישראל אמורה להיות מקלט ליהודים או מצע ליהדות?
טוב שהעלה את הסוגיה בשעה זו כיון שבה מקופלות כל המחלוקות של חיינו, הדתיות, המדיניות, החברתיות והכלכליות. בורג צודק לשיטתו. המציאות מוכיחה כי מי שמבקש למצוא במדינת היהודים רק מקלט וביטחון קיומי, מוטב לו לחפש מקום אחר, רגוע יותר. המקום הזה מסוכן ולא נראה כי המצב הולך להשתפר במאה השנים הבאות. לעומת זאת, כל מי שרוצה לראות במדינה ביטוי לזהותו היהודית, הישראלית, העברית, הציונית, חייב להתעורר מן האשליות המתקתקות ולדבוק בערכי היסוד – ארץ, שפה, תרבות.
ביטוי לתפיסה שהציג בורג היא המוטציה הפוליטית הנתעבת הנקראת מפלגת קדימה. כמו מדמנת שופכין מעופשת ניקז אליו ביב זה מימין ומשמאל את כל הבזויים והשפלים, הזבים והמצורעים של הפוליטיקה הישראלית ויצר את המועדון של החבר'ה הכי קולים בשכונה. הכל מאוד פשוט אצל קדימה. יש קאסמים? נבצע עקירה! יש עוני? נתרים נדבנים! יש קטיושות? נשלח בנים של אנשים אחרים להלחם ולמות! (בין כך אלו שיש להם בן בצבא, לא מצביעים קדימה).
בקרוב יהיו בחירות. יש לדרוש מן המפלגות להעמיד לפנינו מנהיג שיעניק לעם חזון ציוני, ערכי, רעיוני ואחת היא אם יקום מימינה או משמאלה של המפה הפוליטית. איש של הגות והשקפת עולם ולא הד עמום לפמפלט שנכתב על-ידי הקופירייטר במשרד הפרסום, לא טקטיקן אלא אסטרטג, לא קומבינה אלא השקפת עולם, לא קדימה אלא אחרי!

תאריך:  14/06/2007   |   עודכן:  14/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי יהיה ראש הממשלה הבא?
תגובות  [ 25 ] מוצגות  [ 25 ]  כתוב תגובה 
1
מצחיק
יובל ברנדשטטר  |  14/06/07 10:11
 
- יובל - על איזה כיבוש אתה מדבר?
אסף שוחמי  |  14/06/07 10:31
 
- מר שוחמי אתה לא יודע ליספור
מוסלמי גאה  |  14/06/07 14:35
 
- לא אמרתי שאני משווה, ידידי
אסף שוחמי  |  15/06/07 22:01
 
- שמי אחמד צרצור
מאום אלפחם  |  16/06/07 12:44
 
- יובל, שמעת פעם על מדינת זאקסען
כלב בן יפונה  |  14/06/07 14:19
2
תעמולה שקרית לטובת אהוד ברק
אחמדי זומזום  |  14/06/07 14:13
3
תמצית המאמר של אמיר לוי
גץ פונדמינסקי  |  14/06/07 14:26
4
מה ההבדל בין נתניהו לאהוד ברק?
נילי בולסלבסקי  |  14/06/07 14:29
 
- ההבדל בין בנג'מין לאהוד
צוחק  |  14/06/07 15:35
 
- ואת מי עוד מינה ארנס ?
א..ל.. רמת-גן  |  14/06/07 16:52
 
- נכון, תפס את ארנס בביצ.......
צל מצאלים.  |  14/06/07 22:03
 
- עטורי ברק
מגדל אקירוב  |  14/06/07 17:05
 
- ברק רמטכ"ל אוטיסט חסר נשמה ל"ת
=לא בן אדם  |  14/06/07 19:25
 
- אהוד ברק לא למד שום דבר
גנב נשאר גנב  |  15/06/07 00:10
 
- על העיטורים של ברק שמענו כבר
בבחירות הקודמות  |  15/06/07 01:34
 
- העיטורים של ברק לא הפריעו לו
לשדוד את המדינה  |  15/06/07 08:56
 
- ברק ונתניהו שניהם מוכשרים מאד
אלדד פרגלייך  |  15/06/07 14:19
5
אולמרט- ברק - נתניהו
אשרי המאמין  |  14/06/07 17:34
 
- נכון מאד. ביבי צבר הון צנוע
בחריצות ויושר  |  15/06/07 23:27
6
רק בימין:השמאל עקר,סתם פיות...
אין איש כזה בשמאל  |  14/06/07 18:33
 
- קשר השתיקה של מערכת המשפט
אברהם שוויגער  |  15/06/07 09:02
7
רק לנתניהו יש את התכונות האלה. ל"ת
שמחה  |  14/06/07 21:45
8
Real Estate deals in Jerusalem
David Moonshine  |  15/06/07 03:50
9
שאלה לאהוד ברק על פרשת צאלים
חמירם לוין  |  16/06/07 10:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אופיר פלק
עם ניצחונו הדחוק של אהוד ברק בפרימריס של מפלגת העבודה, מיד התחדשו ההשוואות בינו לבין יושב-ראש הליכוד בנימין נתניהו    על ההבדלים בין אהוד ברק לבנימין נתניהו
מוטי דזנה
עמיר פרץ, בפרקים המעטים בדוח שבהם עיינתי לא ראיתי את שמך כמי שכשל. הסיסמא של אהוד ברק היא "את מי אתם רוצים בזמן מלחמה"? התשובה שלי היא אותך יא עמיר, אותך אנחנו רוצים
מנדי ספדי
מלחמת לבנון השנייה נגמרה אך ריח אבק השרפה וקולות הנפץ עדין מהדהדים בנו    שני המנהיגים, שהאחד לא פופולרי בסקרים והשני הודח מהנהגת מפלגתו, מסרבים לוותר ומוסיפים על כשליהם בניהול המאבק בטרור    הקריאה שלנו צריכה להיות לפתרון נצחי ולא לפתרונות זמניים
תמר הר-פז
לאחרונה התבשרנו על יוזמה חדשה למשות את אלטלנה האגדית מהמצולות. היוזם הוא ד"ר אודי לבל, ד"ר למדעי המדינה במכללת ספיר שבנגב
אריק פורסטר
את הלא-יוצלח וענונו, עליו הלביש השב"כ את תיק "הבוגד הגרעיני", מכירים כולם, אפילו גוגל העברי (600 אזכורים). את קרני, שבניגוד לוענונו הוא בוגד גרעיני מדופלם עם תעודות, התקשורת הישראלית מעדיפה לשכוח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il