X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רוב המנהלים מאמינים שהסלולר יאפשר לעשות מהפכות עסקיות בעתיד; 52% מהמנהלים הבכירים בארגונים אינם יודעים מה זה Web 2.0. סקר חדש מבית מטריקס ו-BDI Coface
▪  ▪  ▪

על פי סקר מקיף על מערכות מידע ככלי ניהולי, אשר נערך על ידי חברת מטריקס ו-BDI Coface בקרב מנכ"לים, סמנכ"לים ומנהלי מערכות מידע במגוון ענפי המשק, 55% ממנהלי מערכות המידע סבורים כי לאינטרנט היתה ההשפעה הגדולה ביותר על עסקים בשנים האחרונות. רובם מאמינים כי הסלולר יהיה זה אשר יאפשר לקיים מהפכות עסקיות בשנים הקרובות.
ממצא אחר בסקר הינו ש-52% מהמנהלים הבכירים ו-13% ממנהלי מערכות המידע אינם יודעים מה פירוש המושג Web 2.0 כלל. 46% ממנהלי מערכות המידע ו- 55% מן המנהלים הבכירים שידעו את פירוש המונח Web 2.0, אמרו כי הם מתכוונים להשתמש ביכולות ה-Web 2.0 באסטרטגיית המכירות, השיווק והקשר עם הלקוחות השנה או בשנה הבאה.
אחריות מנהלים לטיב הנתונים
44% מהמנכ"לים והסמנכ"לים העסקיים הבכירים שהשתתפו בסקר אומרים כי לא ניתנה לאנשי מערכות המידע בארגון כל הוראה לספק פתרון לנושא איכות הנתונים, כדי להתמודד עם האחריות האישית המוטלת על מנהלים בעקבות הרגולציה.
86% מהמנהלים הבכירים רואים באגף מערכות המידע את האחראי לטפל באיכות הנתונים. 35% ממנהלי מערכות המידע אמרו כי לא נערכו עדיין לטייב את הנתונים על מנת להתמודד עם הרגולציות החדשות.
צפי לגידול בתקציבי ה-IT
בהתייחסם לשאלה האם חל גידול בתקציב טכנולוגיות המידע (IT) בשנת 2006, ענו 60% מהמנהלים הבכירים ו-45% ממנהלי מערכות המידע, כי חל גידול בתקציב בשנת 2006. לגבי השוואת שנת 2008 ביחס לשנת 2007, קיימת תמימות דעות בין המנהלים הבכירים למנהלי מערכות המידע על השינויים הצפויים: 60% מהמנהלים הבכירים ו-59% ממנהלי מערכות המידע צופים גידול בתקציב שנת 2008.
הבדלים בין תפישות מנכ"לים וסמנכ"לים לבין מנהלי מערכות מידע לגבי מידת מעורבות מערכות מידע ביוזמות עסקיות
מעניין לשים לב להבדל בתפישת המעורבות בין מנכ"לים וסמנכ"לים לבין מנהלי מערכות מידע. נראה כי מנהלי מערכות המידע חושבים שהם מעורבים יותר בשלב גיבוש החלטות עסקיות ממה מכפי שהמנהלים הבכירים סבורים. בעוד ש-81% ממנהלי מערכות המידע סבורים שהם מעורבים בשלב החשיבה, רק 51% מן המנהלים הבכירים אומרים שהם משלבים אותה בשלב החשיבה.
על נושא אחד יש קונסנסוס: קרוב ל-50% מהמנמרים והמנכ"לים חושבים שיש למערכות מידע תרומה "במידה רבה מאד" ומעל 30% "במידה רבה". לדברי גילי רון, סמנכ"לית השיווק של מטריקס, "מן הסקר עולה כי מערכות מידע ומנהלי מערכות המידע הפכו להיות מרכיב מאוד משמעותי בכל מהלך ארגוני ושיתופם הכרחי כבר בשלבים הראשונים של המהלך, שהרי כל מהלך עסקי מחייב תמיכה מלאה של טכנולוגיות המידע ולעיתים מתאפשר בזכות טכנולוגיות המידע. זו גם הסיבה שאנחנו כחברת שירותי טכנולוגית המידע המובילה בישראל, עוסקים הרבה בהעצמת מנהלי מערכות המידע בארגון ונתינת כלים בידם ובידי הארגון לאפשר הצלחה עסקית ותאימות הטכנולוגיה ליעדיו העסקיים של הארגון.
שינויי תפיסה של מנהלים בין מגזרי המשק השונים, מערכות מידע הכי משפיעים בבנקאות
בהשוואה בין מגזרים נמצאו פערים בגישת המנהלים כלפי מערכות המידע. על פי הסקר נמצא כי 67% אחוז מן המנהלים במגזר הבנקאות מאמינים כי מערכות המידע הן גורם התורם במידע רבה להצלחה או פריצה עסקית. לעומת זאת, 11% בלבד מהעוסקים במסחר מאמינים בתרומת מערכות המידע במידה רבה להצלחת העסק שלהם. רובם (45%) סבורים כי מערכות המידע תורמות להצלחתם בצורה בינונית.
נתון מעניין נוסף: 38% בלבד מחברות ההיי-טק סבורים שמערכות מידע הן גורם מסייע במידה רבה להצלחה או לפריצת דרך עסקית בארגון שלהם. המגזר הבנקאי הוא גם זה המכיר בצורה הטובה ביותר את המונח Web 2.0, לעומת 38% בלבד במגזר התעשייה.
מקבלי החלטות בתחום הבריאות הם המאמינים הגדולים ביותר בתרומת מערכות המידע להתייעלות הארגון. 67% מאמינים כי מערכות המידע מסייעות במידה רבה להתייעלות בתחום הבריאות, בהשוואה ל-25% בלבד בענף ההיי-טק המאמינים שמערכות המידע מסייעות במידה רבה להתייעלות ארגונית, כאשר רוב אנשי ההיי-טק (63%) חושבים שמערכות מידע מסייעות במידה בינונית בלבד להתייעלות.

מטריקס, המעסיקה כ-3,300 מקצועני IT (אחרי שתי הרכישות האחרונות), הינה חברת טכנולוגית מידע העוסקת בביצוע פרויקטי אינטגרציה מן הגדולים במשק, פיתוח ויישום טכנולוגיות, פתרונות ומוצרי תוכנה, שירותי תשתית, שירותי ייעוץ, הסכמי מיקור חוץ, הדרכה והטמעה, ייצוג ושיווק מוצרי תוכנה מובילים מהעולם, פתרונות חומרה מובילים ותשתיות IT. עם לקוחותיה של מטריקס נמנים מאות גופים וחברות מהמובילים בישראל בתחומי התעשייה, מסחר, בנקאות ופיננסים, טלקום, בטחון, בריאות והמגזר הממשלתי ציבורי.
תאריך:  14/06/2007   |   עודכן:  14/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל בר-און
הציבוריות הישראלית מאופיינת בשאלה המתמדת: "למה כולם נגדנו כל הזמן"    להלן מספר תשובות
יורם אזרק
אמיר לוי
הישראלים מחפשים מנהיג שיראה כמותם. או ליתר דיוק שיראה כמו שהיו רוצים להיות. טיפוס ממולח עם ים כסף, שמבין בקומבינות נדל"ניות, שמכיר ומקושר לכל העולם ונשותיו    מנהיג שמדבר בשפה נמוכה ורדודה אך קצבית וקצרה    לא מישהו שיכביד במילים כבדות כמו חזון, חלוציות, הקרבה, ערכים, צדק חברתי, ציונות, זה מעייף
אופיר פלק
עם ניצחונו הדחוק של אהוד ברק בפרימריס של מפלגת העבודה, מיד התחדשו ההשוואות בינו לבין יושב-ראש הליכוד בנימין נתניהו    על ההבדלים בין אהוד ברק לבנימין נתניהו
מוטי דזנה
עמיר פרץ, בפרקים המעטים בדוח שבהם עיינתי לא ראיתי את שמך כמי שכשל. הסיסמא של אהוד ברק היא "את מי אתם רוצים בזמן מלחמה"? התשובה שלי היא אותך יא עמיר, אותך אנחנו רוצים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il