X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רגע לפני תחילת הישיבה המיוחדת, לחצו שלושת המועמדים ידיים בדרך שהעידה על הבאות שעה לאחר מכן, היה ברור כבר מי המנצח הגדול של יום הבחירות וגם מי ידע שהניצחון של פרס ייקבע בסיבוב השני ונצחונה של איטה פוגל על תוקפיה המאה ועשרים
▪  ▪  ▪
המנצחים הגדולים

שמעון פרס כבר זכה לשמוע הרבה פעמים מחיאות כפיים סוערות, אך לא בטוח שהוא האמין כי יבוא היום ומחיאות הכפיים יישמעו לכבודו במליאת הכנסת, ועוד מחברי כנסת שרבים מהם לא נמנים על חסידיו הגדולים. מחיאות הכפיים רק התגברו כאשר עמד באולם שאגאל לפני נאומו הראשון כנשיא מדינת ישראל והוא התרגש. חיוכו היה רחב ודיבורו שקט, מכריח את הנוכחים לשמור על דממה כדי לשמוע את האיש הנמצא על פסגת העולם.
כשעתיים לפני כן, לא הסתירו שלושת המועמדים את המתח וההתרגשות כאשר עמדו עם תומכיהם, כך לפחות קיוו, לפני התחלת ההצבעה שתקבע מי יהיה נשיא המדינה הבא. שמעון פרס עמד כתף אל כתף עם ראש הממשלה, אהוד אולמרט, וחברים מסיעת קדימה. ראובן ריבלין הוקף באנשי ליכוד וקולט אביטל נתמכה בשר הביטחון היוצא, עמיר פרץ וח"כ זהבה גלאון.
רגע לפני שדליה איציק פתחה את הישיבה המיוחדת לחצו שלושת המועמדים ידיים בדרך שאמורה היתה להעיד על הבאות. ריבלין וקולט הטריחו עצמם עד לשולחן הממשלה כדי לזכות בלחיצת יד מהנשיא המיועד, וביניהם החליפו נשיקה ולחיצת יד חמה. מייד לאחר הצבעתם של שלושת המתמודדים, צעק ח"כ צבי הנדל: רובי, כרגע זה שוויון".
השוויון לא החזיק מעמד זמן רב כאשר מאה ועשרים חברי כנסת ניגשים לקלפי שהוצב לצד בימת יושב-ראש הכנסת, מכניסים את הפתק שעליו שם המועמד המועדף עליהם, משלשלים אותו לקלפי, יוצאים וחוזרים למקום מושבם. התהליך ארך לא מעט זמן, במיוחד בכנסת בה חברים לא מעט גמלאים. לכן, מצאו המצביעים עיסוקים מעניינים, מי יותר ומי פחות, על-מנת להעביר את הזמן עד להכרזה ההיסטורית. ח"כ מיכאל (ליכוד) פתר תשבצים ונעזר לעיתים בחברי הכנסת שמסביבו, אחרים קראו מסמכים ורובם הצביעו ויצאו להתאוורר במזנון הכנסת שהיה עמוס לעייפה.
התהליך המייגע הגיע לסיומו ולאחר סיבוב ההצבעה השני שהפך לפורמלי בלבד, עלו חברי סיעת קדימה מאולם שאגאל לחדר הדיונים של סיעת קדימה. ראש הממשלה, שרים וחברי הכנסת אמורים היו לקיים ישיבה חגיגית לכבוד הניצחון ההיסטורי, אך לוח הזמנים התעכב משום שהנשיא החדש היה עסוק בקבלת ברכות ממלך ספרד. שוב התברר מעמדו המיוחד של פרס בעולם, ואולמרט, שישב לצידו של פרס, לא הסתיר את חיוכו, כמו גם רוב חברי הכנסת, מהאירוע הייחודי. פרס הודה בסבלנות למלך, צחק עימו, חלק עימו בתחושותיו הראשוניות מההשג המרשים ולבסוף רמז לו, בעדינות, כי עליו לסיים את השיחה.

זה ייגמר בסיבוב השני

חברי הכנסת של סיעת שס היו המנצחים הגדולים, למעט פרס וקדימה כמובן, של יום הבחירות לנשיאות. כאיש אחד, ועל-פי מצוות הרב עובדיה יוסף, הם התייצבו מאחורי הפרגוד ושלשלו לקלפי את הפתק ועליו שמו של האיש שקיבל את ברכתו של הרב. אחד אחד יצאו מהמליאה, משיבים בשאלה לשאלה הטריוויאלית שנשאלו על-ידי כולם: מה הצבעת? "אין צורך אפילו לשאול", אמר אחד מהם, ואחר פשוט הניד בכתפיו ואמר, החלטתנו פרס אז ברור שבחרתי בפרס.
"זה ייגמר בסיבוב השני", אמר ח"כ יצחק וקנין בעת שחברי הקלפי עסקו בספירת פתקי הסיבוב הראשון. "על-פי ספירה שלי, פרס יקבל קרוב לשבעים קולות", אמר לפני שידע על פרישתם של ריבלין ואביטל. וח"כ אמנון כהן הסביר, בפשטות, שלאחר ברכתו המפורשת של הרב, אין זה מפתיע שפרס ניצח.

רק תשאירו אותי בחיים

אחד מכל חמישה קשישים בישראל נתון למצבי אלימות. האלימות אינה מתבטאת בהכרח בפגיעה פיזית אלא גם בהתעללות פיזית וכלכלית אך חברי הכנסת שמעו השבוע על פגיעות פיזיות קשות ביותר בעזרתה של איטה פוגל, הקשישה שהותקפה לפני ארבעה חודשים בידי שלושה צעירים שביקשו לגנוב את כספה.
הדיון התקיים כחלק מציון היום הבין לאומי למניעת אלימות נגד קשישים ופוגל, אישה מטופחת וגאה, עמדה על רגליה ובקול בוטח וצלול, סיפרה לנוכחים בחדר ההרצאות, ביניהם ישבה גם יו"ר הכנסת, דליה איציק, על הזוועות שעברה.
"הם שמו לי פלסתר על הפה", סיפרה, "סובבו אותי בכל הבית וצעקו לי, איפה הכסף? ביקשתי רחמים, אמרתי להם שאילו היה לי כסף, הייתי נותנת להם. אני יכולה לתת לכם מתנות, רק תשאירו אותי בחיים, יש לי נכדה".
קשה להבין כיצד ניתן להרים יד באופן כללי אך יותר מכך, קשה להבין כיצד ניתן להרים יד על קשיש או קשישה, חסרי אונים. טוב עשתה הכנסת שהקדישה יום שלם של דיונים והרצאות למען הנושא החשוב הזה וטוב תעשה הכנסת, אם תקדיש יותר מזמנה למלחמה באלימות.

תאריך:  15/06/2007   |   עודכן:  15/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על פסגת העולם
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אין שוחד בחירות לנשיאות???
שושי  |  15/06/07 18:56
2
ההבטחות למפלגות הערביות,
הניה  |  16/06/07 15:05
3
פרס קנה את הנשיאות בכספי משלם
ירדנה  |  16/06/07 17:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם (פריצי) פריד
והפעם שאלה לנשיא הנבחר, פתרון למצעד הגאווה, סיפור על 2 דוברות ממערכת המשפט ועל פרשן שחזר בתשובה. ולקינוח משהו על מכוניות בריטיות
נסים ישעיהו
קרח טען שלא יתכן שבורא הכל יהיה עד כדי כך קטנוני ביחסו לנבראים. בגדול, הוא מצווה ומצפה שיעבדו אותו, אבל הפרטים הקטנים, זה סתם המצאה של אנשים שהיה להם איזה אינטרס סמוי. נשמע מוכר מאיפשהו, לא?
ד"ר צלו רוזנברג
שלא הגעגועים למערך הם ההורסים כל חלקה טובה במפלגת העבודה, אלא האנשים מתוכה המאיישים את משרדי הממשלה השונים, או הרואים את עצמם כשופרם של העשוקים
יוסי עבדי
במשרד החוץ גיבשו אסטרטגיה הסברתית "חדשה": במקום שיפיקו דפי מסרים, מידע ונתונים, אתר משרד החוץ מפנה את הגולש לכתבות מאתרי חדשות: 1120 כתבות נלקחו מאתר "ויינט"; 1610 כתבות נלקחו מאתר הארץ - וזו רק ההתחלה    אם כן, מה עושים שם בדיוק הפקידים בירושלים? ומדוע הם לא ניצלו השבוע שני אוצרות הסברתיים?    כישלון ההסברה - מאמר שביעי בסדרה
עינת שמעוני
ממשקי משתמש בעידן של מחשוב זעיר, מגוון, תוך רתיעה מממשקים "עוינים" ועומס מידע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il