X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עיתון מעריב בגד שוב בקוראיו העיתון גייס את פרופ' שבח וייס לכתוב ממש בבוקר הבחירות לנשיאות בשבחו של ח"כ שמעון פרס, אך בניגוד להבנות, הוא לא גייס מי שייכתוב בשבחו של ח"כ ריבלין
▪  ▪  ▪
פרס, מודעות תמיכה

מי שלא הבין עד כה את הקשר בין האדלרים לבין הכספיתים והשיפרים, דהיינו: בין פירסום אדלר לבין המערכות של מעריב ו"ידיעות", מי שלא הבין עד לרגע זה את תופעת ה"אתרוגיזם", דהיינו רתימת התקשורת לשירות השליט והשלטון, קיבל המחשה שאין ברורה ממנה בגיליונות שני העיתונים הנ"ל למחרת בחירתו של שמעון פרס לנשיא המדינה.
"ווינר" - מילה בודדת זו זעקה בעמוד הראשי של שני העיתונים - כמו תאומי-סיאם - ביום ה'. בעמוד פנימי של שני היומונים אותה מילה לועזית, היפוכה של ה"לוזר", במודעה שהתפרשה על פני עמוד שלם מטעם פירסום אדלר-את-חומסקי, מודעה שבוודאי הכניסה לכל עיתון עשרות-אלפי ש"ח.
מבין כל עיתוני ישראל, בתחום התמיכה והליקוק לצמרת השלטון הנוכחי הגדיל לעשות העיתון המקרטע מעריב. דוגמה אחת, מלווה בסיפור אישי, תסביר זאת.
שבחיו של שבח
יש לי סנטימנטים מיוחדים לפרופ' שבח וייס. מי שהיה יו"ר הכנסת ה-13 הוא שהשביע אותי כחבר הכנסת באוגוסט 1995, כשהוא מביע את גאוותו על שבכך הייתי לתלמידו השביעי בכנסת. כסטודנט בחוג למדע המדינה באוניברסיטת תל אביב, אי-אז במאה ה-20', שמעתי את הרצאותיו.
שבח וייס, איש הגון מאוד, מרצה כיום באוניברסיטה אחרת ובשפה אחרת, האוניברסיטה של וארשה, לאחר שכיהן קודם לכן שגריר ישראל בפולין. לפחות פעם בחודש - סיפר לי לא-מכבר - הוא נמצא על המטוס לבירה הפולנית ובחזרה.
פרופ' שבח וייס, איש מדע המדינה, איש התיאוריה והמעשה, נתבקש על-ידי מעריב לכתוב, איך לא, בשבחו של המועמד לנשיאות שמעון פרס ממש ביום הבחירה הגורלי. איש הגון הוא שבח וייס, ולכן, יש להניח, סבר בסתר לבו, שההגינות מחייבת שלצד המאמר שלו, יתפרסמו מאמרים על שני המתמודדים האחרים, ראובן ריבלין וקולט אביטל.
אכן, מאמר השבחים של שבח פורסם. הוא את שלו עשה, אבל העיתון שבו פורסמו דבריו, לא עשה את שלו. מאמרי תמיכה בשני המועמדים האחרים לא אותרו. זה היה ביטוי-שיא להתייצבותו של מעריב, כמעט לאורך כל הקמפיין הנשיאותי, בתמיכה במועמד של קדימה.
מעריב בגד בכך באמון קוראיו, כאשר לא איזן את שבח וייס בדב שילנסקי, למשל, שיכתוב בעד ראובן ריבלין, ולא בשולמית אלוני, אולי, שתכתוב בעד קולט אביטל - וישפטו הקוראים. דומה עלי שאפילו פרופ' וייס הופתע לראות שהוא "בודד בשטח". הא ראייה: בפתיח למאמרו הוא מאזכר כי גם לפני שבע שנים "פנתה אלי מערכת אחד העיתונים", כלומר לא מעריב, לכתוב בעד המועמד שמעון פרס, ו"במקביל התבקש יצחק שמיר, ראש הממשלה לשעבר, לכתוב בעד משה קצב".
אז הפתיע ונבחר הנשיא קצב. הפעם פרס ניצח ובגדול, ואילו מעריב הפסיד פעם נוספת - עוד נתח של קוראים-מנויים. כל מה שנותר לעורכי העיתון הוא להתפאר בסלונים של יום ששי, כי בקמפיין הבוטה שניהלו למען פרס - במיוחד בעמודי החדשות המוטות - תרם העיתון תרומה משמעותית לבחירתו.
שלושה נשיאים
למדינת ישראל יש ברגע זה שלושה נשיאים: "נבצר", "ממלאת-מקום" ו"נבחר". בעוד חודש ישאר רק אחד בבית הנשיא, וזהו שמעון פרס. כמו מנחם בגין, שרק אחרי תשע מערכות בחירות זכה להגיע לשלטון, כך פרס הבלתי-נלאה ניצח סוף-סוף אחרי שמונה הפסדים בהתמודדויות שונות, החל בשנת 1974, והוא יהיה הנשיא התשיעי.
עם אדלר ובלי אדלר, עם מעריב ו"ידיעות" ובלעדיהם, עם "אוסלו" ו"החתרנות הבלתי נלאית" ובלעדיהם, הברכות מכל הלב מגיעות לנשיא התשיעי שלנו גם מיריביו, תומכי ריבלין, באיחולי תקווה שיעמדו לו כוחותיו, כצפוי מנשיא כמוהו, לרומם את קרן ישראל בעמים.
לי יש כבר רעיון מי יהיה הנשיא העשירי. זה יקרה אומנם לכל המאוחר רק בשנת 2014, אבל גם לפני שבע שנים הפסיד בהתמודדות מי שניצח השבוע - שמעון פרס, כמובן. לפיכך, בעוד שבע שנים ראוי שיתמודד מי שהפסיד הפעם - וזהו רובי ריבלין. הוא יהיה אז ינוקא כבן 75, יצבור לרשותו ולנסיונו עוד קדנציה וחצי כחבר-כנסת מסור ומתמיד, ויש לקוות שיכהן פעם נוספת כשר בממשלה, שאותה ישביע הנשיא פרס - ממשלתו של בנימין נתניהו.
קמפיין לנשיא העשירי
השבוע התחיל, או חייב להתחיל, הקמפיין של רובי ריבלין לתפקיד הנשיא הבא, העשירי, של ישראל. מי כמוהו יודע, כי שבע שנים, רזות או שמנות, חולפות מהר מאוד. הן רק "אתמול" הוא הציע והריץ את משה קצב - שבינתיים איכזב גם אותו - והביס את פרס. השבוע התהפכו היוצרות - פרס הביס את רובי, אבל "רק" למשך גג-שבע-שנים.
רובי יתעשת עד מהרה מן האכזבה של יום ד', כדי להגשים את החלום, שברח לו עתה מבין האצבעות או הפתקים, בנדיבותם של "נאמניו" מהכנסת. הוא ראוי לכך מאוד. ומי יודע, אולי עד אז גם מעריב יתעשת ויחזור להיות מאוזן במקצת...

תאריך:  15/06/2007   |   עודכן:  15/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ה"ווינרים"
תגובות  [ 18 ] מוצגות  [ 18 ]  כתוב תגובה 
1
הכספים שלקח הפרס מן המליונר...
רואת -חשבון-שחורה  |  16/06/07 06:36
2
שכוחם של משרדי הפרסום-רב.
למדנו..  |  16/06/07 07:45
3
לא זו הבעייה אלא הקומבינה!
שושי  |  16/06/07 09:10
4
מפלגה ששלחה למשרת נשיא את
מיכל מירושלים  |  16/06/07 09:52
 
- דברים כדורבנות. רציניות כדיבעי
טוהרת המידות  |  16/06/07 16:43
5
חכו! ההומואים והלסביות-יצעדו!
מורה רואה דברים.  |  16/06/07 10:24
6
לא שבח וייס "תרם" לבחירתו,
הניה  |  16/06/07 10:42
7
מישהו מגדף את שמעון פרס בשמי
דב בינדר  |  16/06/07 11:47
8
פרס נגד המלחמה אך הצביע בעדה
דוד 22  |  16/06/07 11:59
9
"תיש זקן"-אז מה ?-דב...באמת..
לדב המסכן...  |  16/06/07 13:26
 
- שיכתוב מה שירצה אבל לא בשמי
דב בינדר  |  16/06/07 15:47
 
- שועל-נחש-צבוע-חמור
שוב לדב בינדר..  |  16/06/07 22:44
 
- אתה כנראה לא מבין את העקרון
דב בינדר  |  16/06/07 23:00
10
פרס התנגד למלחמה אך הצביע בעדה
דוד 22  |  16/06/07 14:45
 
- פרס התנגד למלחמה אך הצביע בעדה
דוד 22  |  16/06/07 15:05
11
העם בישראל הוא הלוזר המובס
מב"י  |  16/06/07 19:27
12
מזמן ראיתי שמעריב וידיעות
מוריה  |  16/06/07 23:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דני רשף
השתלטות החמאס על רצועת עזה הייתה צפויה זה מכבר    ישראל יכולה לנצל את ההזדמנות ולהטיל את הנטל המוסרי של פלשתין המתפוררת לחיקם של הירדנים והמצרים ולהגביל את פעילותינו בשטחים הפלשתינים לפעילות ביטחונית מונעת ומסכלת בלבד    עוד נגלה שמעז יצא מתוק
גורי גרוסמן
ראש הממשלה המחזק את אבו מאזן בעימות הנוכחי שלו אל מול החמאס רק זורע את זרעי הפורענות שיצמיחו את מדינת חמאסטן בגדה המערבית    זאת תתחבר לחמאסטן שקמה לה השבוע ברצועת עזה
איילת פישביין
דוח ביקורת חמור על ראש מועצת שלומי, גבריאל נעמן, מעלה אבק במשרדי פרקליטות המדינה כחמש שנים    עתה לא מצליחים למצוא אותו
רונן ליבוביץ
רגע לפני תחילת הישיבה המיוחדת, לחצו שלושת המועמדים ידיים בדרך שהעידה על הבאות    שעה לאחר מכן, היה ברור כבר מי המנצח הגדול של יום הבחירות    וגם מי ידע שהניצחון של פרס ייקבע בסיבוב השני ונצחונה של איטה פוגל על תוקפיה    המאה ועשרים
אברהם (פריצי) פריד
והפעם שאלה לנשיא הנבחר, פתרון למצעד הגאווה, סיפור על 2 דוברות ממערכת המשפט ועל פרשן שחזר בתשובה. ולקינוח משהו על מכוניות בריטיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il