X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שירי (שם בדוי), אישה מוכה, חושפת את החיים עם בעל אלים. מציאות שמתרחשת כאן באזור השליו והשאנן מצפון לטורונטו. נשים מוכות בקהילה היהודית של טורונטו זו מציאות קיימת
▪  ▪  ▪

השיחה עם שירי לא הייתה קלה. שירי משחזרת את הסיוט הגדול של חייה. הכול היה ורוד בתחילה כמו בכל סיפור אהבה. הניצוץ הבזיק עוד בימי התיכון שם הכירה את בעלה לעתיד. היא אהבה אותו. הוא היה אוהב, מתחשב ורגיש. אך משהו השתנה ברבות השנים. בן הזוג הקרוב השיל את עורו והפך להיות זאב טורף.
שתיקה עלולה להיות קטלנית
לאחר 11 שנות נישואין שירי חיה בנפרד מבעלה. רשמית היא עדיין נשואה לו, מכיוון שהוא עושה כל מאמץ לעכב ולסרבל את הדיון המשפטי. שירי הסכימה להתראיין על-מנת לפתוח צוהר לעולם שרבים מעדיפים להדחיק ונשים רבות מנסות להסתיר מתוך בושה. היא מעוניינת, שהמקרה שלה ישמש מגדלור לנשים אחרות שעברו ועוברות חוויות דומות לשלה ויעניק להן תקווה, שניתן, כן ניתן, לשנות את המציאות ולא בושה היא לבקש את סיועם של הארגונים המקצועיים בנושא זה. שתיקה, היא מדגישה, עלולה להסתבר לעיתים כבעלת פוטנציאל קטלני. והיא מדברת מניסיון.
התעניינתי בעיקר בניסיון להבין את תהליך השינוי בהתנהגות של בן זוגה לחיים וכיצד היא הבינה את הסימנים המעידים עד אותו רגע מכריע של שבירת מסגרת החיים המשותפים. שירי מסבירה, כי מדובר במקרים קטנים אין ספור של התעללות, אשר לכשעצמם יכולים להתפרש בגדר נורמאליים בחיי זוגיות, ואולם החיבור ביניהם יוצר תמונה של מציאות אלימה, כפייתית וכוחנית עד כדי ניסיון לפגיעה פיזית. זכות הדיבור לשירי.
התעללות נפשית, פיזית ומינית
"אני הייתי קורבן להתעללות נפשית, פיזית, מינית וכלכלית בידי בעלי. אני הייתי מבוהלת, חולה, עצבנית וכל הזמן במצב של התגוננות מפני המכה הבאה. לא עבדתי מכיוון שהוא לא הרשה לי. את כל ניסיונותיי למצוא מקום עבודה הוא סיכל מתוך רצון להשיג שליטה. חשתי, בגלל האחריות לארבעת ילדי, שאין לי ברירה אלא להישאר איתו אפילו לאחר שהבנתי את המשמעות של המציאות בה אני חיה.
בהתרשמות ראשונה הוא היה שם מקסים ונדיב. הוא תמיד נשא עימו סכומים גדולים של כסף והיה מסייע כשנדרש. ואולם, מתחת לפני השטח הניעה אותו השגת השליטה המוחלטת על הכספים המשותפים. אני הייתי נאלצת להצדיק כל העת את ההוצאות שלי ולקבל את הסכמתו, שהייתה נתונה למצבי רוח והשתנתה מידי יום. לעצמו הוא ביצע רכישות של בגדים, מעילי עור, רכב יוקרה ועוד ללא כל חשבון. הוא התעקש שאני אהיה אחראית על תשלום החשבונות, אך בה בעת הוא הכתיב כמה כסף יש לשלם ומתי. ניסיתי ללכת על-פי ההנחיות שלו והוא הוסיף להוליך אותי שולל בשקריו ולסלק אותי מ"התפקיד" על-מנת שלא אדע את היקף ההוצאות האמיתי.
הייתי נתונה גם לפגיעה גופנית שנעה בין סטירות והתעללות מינית. נושא זה עדיין כואב מדי מכדי שאוכל לשוחח עליו. ההתעללות הפסיכולוגית שלו כללה הבטחות ללא כיסוי. היו הרבה מקרים קטנים משמעותיים פחות ומשמעותיים יותר. הצרוף של כל המקרים היה כבד מנשוא בחיי היומיום. אני הייתי מחויבת לנישואין וחשתי שאין לי ברירה אלא להמשיך את חיי הזוגיות מתוך אמונה שבבן זוגי חבוי אדם טוב.
הוא היה משפיל אותי בחברה
הוא התנהג בצורה גועלית, כאשר קניתי מוצרי מזון שלא רצה בהם או כאשר הוגש לו אוכל שלא התחשק לו לאכול. הוא היה מעניש אותי ע"י שלילת ההקצבה הכספית השבועית שלי. תמיד הוא היה פוגע בי ומשפיל אותי מול אחרים מתוך רצון להפגין את עליונותו. הוא הקפיד לציין, שהוא העניק לי את המתנה החשובה ביותר, את ילדי, ועתה הם באחריות מלאה שלי. מסיבה זו, הוא לא חש כל אחריות להיות מעורב בקורות הילדים בבית הספר, בפעילויות שונות, בתזונה, בביגוד, בזמן איכות וכו'.
לאחר תקופה הוא הסיע אותי למקום מסוים ואמר לי שזה המקום שהוא יקבור אותי אם אני לא אנהג כשורה. לאורך כל השנים הוא הפעיל עלי מניפולציות שפגעו לי בביטחון העצמי וגרמו לי להטיל ספק בשפיות דעתי. מזלי הגדול שהיה לי כוח לפנות לבקש עזרה, שהעניקה לי כוח חדש להבין שהבעיה איננה אצלי ושאני נתונה להתעללות. למדתי כיצד לשרוד. כיצד להתקפל על-מנת שירגיש מרוצה. העמדתי פנים של טיפשה כדי שתהיה לו את תחושת העליונות שאותה חיפש. עשיתי זאת, כדי לרצותו ובעיקר בתקווה למנוע ממנו סיבות להתעלל בי ובילדי.
את חווית ההתעללות עברו גם ארבעת ילדי שהיו עדים לאירועים הקשים שהותירו בהם את רישומיהם. ההתעללות נמשכת בכל ביקור אצל הילדים לאחר הפרידה. לטענתו הוא לא עובד מזה שלוש שנים ואין לו כסף כדי לתמוך בילדיו. מצד שני, כאשר הוא פוגש את הילדים הוא נותן להם מאות דולרים, וזאת בהתאם להתנהגות שלהם. החיים כאם חד הורית במצב כזה אינם קלים. הצרכים מרובים ופרנסה אין. אני נסמכת על הסיוע הסוציאלי ועזרה מקרובי משפחה וחברים. אני מנסה לשרוד".
רץ אחרי עם סכין ביד
את האירוע שהוביל לפרידה היא זוכרת היטב. זה התחיל במריבה ועבר למרדף עם סכין ביד. הוא חתך את צמיגי המכונית בה היא מצאה מקלט. בניסיון לברוח. זו הייתה חצי השעה הארוכה בחייה. היא חששה שירצח אותה, שיממש את האיומים לקבור אותה. ומצד שני היא הייתה כלואה ברכב חסרת אונים ומבועתת מהמחשבה שמא יפנה לפגוע בילדים. הגעת שוטרים למקום ומעצר הבעל (למספר ימים בלבד) הצילה אותה ומאותו יום היא חיה עם ילדיה בנפרד.
בסיום השיחה ביקשה שירי להעביר באמצעות העיתון מסר לנשים המוכות, שלא יפחדו לבקש עזרה מ-Jewish Family Child Services ומארגון Jewish Women International of Canada JWIC. השיחות והתיעוד של מקרי ההתעללות חיוניים ביותר כאשר יש צורך לתת עדות במשטרה. חשוב, היא מציינת, לעשות זאת בחשאי כדי שבן הזוג האלים לא יטרפד את המהלך וינסה לנקום.

תאריך:  16/06/2007   |   עודכן:  16/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חיים בצל הפחד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אלימות בתוך המשפחה
יהודית מליק-שירן  |  16/06/07 10:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי מרום
על הרעיון לתת חלקת קבר כפולה לאברום בורג; ועל השתטחות "שימון" על קברי צדיקים    וגם: על "נוהל שכן" אצל הפלשתינים - בלי בג"צ, משליכים מקומה 18...
יהונתן דחוח-הלוי
ארגוני זכויות אדם, פלשתינים, ישראלים ובינלאומיים, פוטרים עצמם מכל דיון מוסרי אמיתי במאבק בטרור. המשך ההתחמקות מעיסוק באתגר זה עשויה להעיד שאין בידיהם כל פתרון מעשי למאבק בטרור וכל עניינם הוא לנגח את ישראל מסיבות אחרות שראויות לברור יסודי
יוסי אחימאיר
עיתון מעריב בגד שוב בקוראיו    העיתון גייס את פרופ' שבח וייס לכתוב ממש בבוקר הבחירות לנשיאות בשבחו של ח"כ שמעון פרס, אך בניגוד להבנות, הוא לא גייס מי שייכתוב בשבחו של ח"כ ריבלין
דני רשף
השתלטות החמאס על רצועת עזה הייתה צפויה זה מכבר    ישראל יכולה לנצל את ההזדמנות ולהטיל את הנטל המוסרי של פלשתין המתפוררת לחיקם של הירדנים והמצרים ולהגביל את פעילותינו בשטחים הפלשתינים לפעילות ביטחונית מונעת ומסכלת בלבד    עוד נגלה שמעז יצא מתוק
גורי גרוסמן
ראש הממשלה המחזק את אבו מאזן בעימות הנוכחי שלו אל מול החמאס רק זורע את זרעי הפורענות שיצמיחו את מדינת חמאסטן בגדה המערבית    זאת תתחבר לחמאסטן שקמה לה השבוע ברצועת עזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il