X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אל לישראל לשמוח מהניתוק של רצועת עזה מהגדה המערבית. בניגוד להערכות, שילובה של תנועת החמאס לא מיתן את התנועה ואת שאיפותיה להשיג שליטה מלאה ברשות הפלשתינית. ניצחון החמאס, והשפעתו על התנועות האיסלאמיות החזקות במרחב, יגביר את הלחץ מבית על המשטרים שחתמו הסכמי שלום עם ישראל
▪  ▪  ▪

ההפיכה הצבאית שביצעה תנועת החמאס משנה את המצב האסטרטגי מיסודו. האשליה שישראל יכולה להסתמך על ארגון הפתח כמשקל נגד לחמאס הוכחה כמשענת קנה רצוץ. הכוחות האיסלאמיים הרדיקליים הם הכוח המרכזי בעם הפלשתיני והדוברים בשמו. מטרתם העיקרית תהיה לבסס את האחיזה השלטונית ברצועת עזה ולהחיל את משטר ההלכה האיסלאמי.
תהליך אוסלו קרס סופית ולא תהיה לו תקומה, כמו גם למפת הדרכים ולכל יוזמות השלום. בפני ישראל ניצב אויב נחוש שאינו בוחל באמצעים כדי להשיג את מטרותיו ויעדיו ברורים ומוצהרים: שחרור כל פלשתין מהים לנהר. נכונות החמאס להסכים למדינה פלשתינית בשטחי 67' מוצגת על-ידי בכירי הארגון כמקפצה לניהול המערכה המכריעה על שחרור שטחי 48'.
קולות הנשק הם של החמאס ואולם הידיים ידי אירן המדרבנת את המהפכה האיסלאמית בניסיון לפתוח חזית עימות נוספת מול ישראל ולעשות שימוש בחמאס כדגם ומודל לחיקוי לתנועות איסלאמיות אחרות במזרח התיכון, להן קוראת אירן להפיל בכוח את המשטרים "הבוגדים".
המזרח התיכון נמצא במציאות של שינוי וחוסר יציבות העלולה להרע את משמעותית את מצבה האסטרטגי של ישראל. ניצחון החמאס, והשפעתו על התנועות האיסלאמיות החזקות במרחב, סותם את הגולל על הסיכוי לחידוש התהליך המדיני ויגביר את הלחץ מבית על המשטרים שחתמו הסכמי שלום עם ישראל (ירדן, מצרים). האינטרסים המערביים במזרח התיכון עלולים להיות בסכנה.
המשך העמידה הישראלית מן הצד תקנה אולי שקט זמני, ואולם לאורך זמן ההערכה הסבירה היא ששלוחות ארגון אל-קאעידה הפועלות ברצועת עזה תרחבנה בחסות החמאס את תשתיותיהן ואלה יהוו איום חמור לביטחון. חשוב להזכיר - ארגון החמאס שיתף פעולה עם שני ארגונים הקשורים לאל-קאעידה (ועדות ההתנגדות העממית וצבא האיסלאם) בפיגוע חטיפת החייל גלעד שליט.
בישראל צוטטו בסוף השבוע "גורמים ביטחוניים" הסבורים, כי במצב החדש הזדמנות לישראל, שכן ברצועת עזה הוקם שלטון יציב ותהיה סוף סוף כתובת שלטונית אחת. דברים אלה מבטאים בראש ובראשונה את בעייתו המרכזית של הממסד הפוליטי והביטחוני בישראל, והוא חוסר הנכונות להודות בטעויות בניתוח הערכת המצב ובהמלצות האסטרטגיות. ביצוע ההינתקות החד-צדדית מרצועת עזה בדרך שבוצעה (ואני מדגיש בדרך שבוצעה) שמטה כל הישגים מדיניים מאבו מאזן ו"הגורמים הפרגמאטיים" בפתח והכשירה את הקרקע להשתלטות החמאס על השלטון ברצועת עזה. האם זו הייתה מטרת רה"מ שרון בעת שהגה את תוכנית ההינתקות? האומנם ההינתקות שיפרה את המצב הביטחוני של מדינת ישראל כפי שהבטיחו מעצביה?
גם האמריקנים כשלו באופן מוחלט בהבנת המציאות ברצועת עזה. ב-1 ביוני 2007 דיווח המתאם הביטחוני האמריקני לרשות הפלשתינית, גנרל קית דייטון, בדיווח שמסר לקונגרס ולמשרד החוץ האמריקני, כי "חמאס נחלש מול כוחותיו של יו"ר הרשות הפלשתינית". לדבריו, כוחות הביטחון הנשיאותיים שבשליטת עבאס הוכיחו יכולת מבצעית משופרת בעימותים האחרונים מול חמאס וביצעו כמה פעולות חיוביות של הכוחות, בהן בלימת מתקפת חמאס במעברים וסגירת שתי מנהרות להברחת נשק ממצרים.
אל לישראל לשמוח מהניתוק של רצועת עזה מהגדה המערבית. בניגוד להערכות, שילובה של תנועת החמאס לא מיתן את התנועה ואת שאיפותיה להשיג שליטה מלאה ברשות הפלשתינית. תקוות המערב שהתהליך הדמוקרטי יצור חברה אזרחית פלשתינית חדשה נכזבו. מבחינת החמאס זו הייתה קרקע בשלה לקידום המהפכה האיסלאמית שנועדה לנצל את הדמוקרטיה כדי להשמידה מבפנים. באופן פרדוקסאלי, גורמים בשמאל הפלשתיני שחברו לחמאס, רואים בישראל היום את הגורם היחיד היכול לחלץ את הפלשתינים ממעגל האלימות והטרור הפנימי. לכך יידרש מבצע צבאי מקיף ברצועת עזה בדומה לכיבוש אפגניסטן ע"י ארה"ב וכוחות הברית שהביא למיגור שלטון הטליבן.

תאריך:  18/06/2007   |   עודכן:  18/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משמעויות ניצחון החמאס
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שהאמריקנים כשלו בהבנת המתרחש
צלילה  |  18/06/07 17:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהרון רול
ניתן להמשיל את מצבו של החמאס לאותו משקה מוגז בלחץ גבוה מדי בתוך בקבוק פלסטיק בעל דפנות דקות מדי
שלמה אידן
אין לי ספק, שרוב הציבור הדתי-לאומי סולד מהשנאה הפתולוגית שמגלים מעטים מתוכו כלפי השונים. סטייתם של המטיחים נגד ה"גאים" כי התורה דנה אותם לסקילה, חמורה בעיני הרבה יותר מזאת של האחרונים. אסור שקולות כאלה יישמעו בשם ומטעם "המטה הכתום". אל תתנו להם לנכס לעצמם את המאבק. אל תאפשרו להם לגרום לי להסיר הסרט הכתום מהאנטנה. אין לי סרט אחר
ראובן לייב
מדענים אמריקנים וגרמניים גורסים כי לתורשה יש השפעה מכרעת על אורח-חייו של האדם
ד"ר גרגורי ב. שפארד
הטיפול עוזר למבוגרים ליהנות משנות הזהב שלהם
קובי לירז
ההתרחשויות האחרונות בעזה מהוות קריסה של עוד נדבך בתפיסת המציאות של אנשי השמאל, אך אל תצפו שזה יגרום להם לעצור ולחשוב "איפה טעינו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il