X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
במה מצדיקים יוזמי מצעד הגאווה את קיום המצעד בירושלים? ביריבות כביכול עם הדתיים? יש לירושלים קדושה ומסורת משלה, בלי שום קשר למתגוררים בה. זו העת להיזכר ברומנסרו הספרדי הנפלא של יצחק נבון, אודות זוהרה המופקרת שכיבדה את ירושלים
▪  ▪  ▪

איני דתי ואין חילוני ממני. בת משפחתי שלא בדרגת קירבה ראשונה היא לסבית מוצהרת והיא יקרה לי מאוד, ובכך סיכמתי להבהיר שדברי להלן אינם נגועים בשיקולי דת, או התנגדות לתופעה. ובכל זאת, במשך אלפיים שנה וגם מתחת לחופה אמרנו "אם תישכח ירושלים תישכח ימיני".
לירושלים יש קדושה משלה וגם מסורת. לא כל מקום ראוי לכל מעשה בשם חופש הביטוי וראוי לירושלים שלא לקיים בה מצעד גאווה. המצעד הוא התרסה ופגיעה במורשת היהודית, בלי קשר לשאלה מי מתגורר בירושלים ואם יש או אין בה קהילות גאים/ות.
במקום להמשיך בהתפלמסות, אציג את מה שכבר כתב חכם וטוב ממני על קדושת ירושלים. כוונתי כמובן ליצחק נבון, נשיאנו (בדימ.), ברומנסרו הספרדי הנפלא שלו, אודות זוהרה המופקרת שגלתה מירושלים כדי שלא לפגוע בקדושת המקום, ותושבי המקום גמלו לה בכבוד (את הסיפור השמיע יהורם גאון, ואת הרב ויסטוזו גילם יוסי בנאי, האחד ואין בלתו).
זוהרה
בשנת 1903 שלח רבנו חיים וידאל אנג'ל אשר מלך בירושלים את רב מכלוף השמש לקרוא אליו את זוהרה המופקרת. משבאה אליו, רעולה, אמר לה: "בתי, ירושלים היא עיר קדושה ואין מבנותינו אף אחת משרכת את דרכיה אלא את. הריני גוזר עלייך לצאת את העיר ולא לחזור לכאן לעולם".
זוהרה נשמעה לפקודת רבנו הקדוש ועוד באותו יום צררה בגדיה וירדה ליפו, בה התגוררה עד יום מותה, במשך שלוש עשרה שנה. ויש מספרים כי כאשר מתה הביאוה אחיה לירושלים אך החברה קדישא סירבה לקוברה ובוודאי שלא להספידה. העיר נרעשה והימים ימי סליחות.
שמע רבנו אהרון ויסטוזו סגי נהור וציווה לערוך לה לוויה. ובא בעצמו להספיד לה, ליד בית אחיה הגדול שמעון. מסביב למיטתה רק שלושת אחיה והחברה קדישא. ומרחוק על הגגות והפתחים מציצים ונשקפים המוני יהודים. אנשים, נשים וטף. וככה הספיד רבנו אהרן ויסטוזו סגי נהור.
"בואנוס ג'ידיאוס, יהודים רחמנים, מורי ורבותי. הנה מר לי מר ולבי חמרמר ושיער בשר סמר כי אין מר ממר המוות. ומה קשה מן המוות? אם הברזל קשה - האש מפעפעת אותו. האש קשה - המים מכבים אותה. המים קשים - העננים סובלים אותם. העננים קשים - הרוח מפזרת אותם. אבל המוות? המוות קשה מכולם ואין עצה ואין תבונה נגדו.
"ולכם החוששים לקוברה מחשש גזרתו של רבנו הקדוש אומר: רבנו ציווה עליה שלא תבוא חיה ולא על אחיה שלא יביאוה מתה. היא קיימה את הנדר. זוהרה חסה על כבודה של ירושלים. מדוע לא תחוס ירושלים על כבודה של זוהרה? אם מצווה היא לקוברה שלכם המצווה. ואם עבירה - עלי. עלי יהיה עוון כולכם. יה ריבון העולמים, מי אני ומה אני? לפניך אני נחשב בעיני עצמי כגרגיר חרדל בים הגדול, כתולעת קטנה באדמה, פחות מחרס הנשבר. אם שטר חוב לי אצלך - פרע אותו בחסדך. לא לכבודי ולא לכבוד בית אבא אלא למען עירך הקדושה אני עושה את מעשי.
"ואתם, העומדים על הגגות והפתחים מרחוק. מי בכם אשר לא הרהר בה - יבוא וידבר. מי בכם אשר לא חשק בה ולא עלה על יצועה - יבוא וידבר. ומי מכם אישה אשר לא חירפה ולא גידפה את הנפטרת - תבוא גם היא לבית החיים ותשים אבן על קברה.
"יא זוהרה, אללי לך. אויה לך ואבוי עליך. לכי לגורלך, זוהרה, לקץ הימים, אל מקום אשר רחב תשכון בו וגומר בת דבליים אשר ציווה ה' את הושע הנביא לשאתה לאישה. ובזכות אשר קיימת את נדרך לרבנו הקדוש ובזכות חוסך על כבודה של ירושלים ובזכות ימי הסליחות האלה שאנו שרויים בהם ייסלחו לך כל חטאייך.
אשת חיל מי ימצא, ורחוק מפנינים מכרה
בטח בה לב בעלה, ושלל לא יחסר
גמלתהו טוב ולא רע, כל ימי חייה...".
יימצאו בוודאי מי שינסו למצוא הבדלים, לטעון שזה אחרת... עזבו!! הוויכוח שלכם הוא לא עם אנשי הדת וירושלים אינה רק שלהם. יש לכם ויכוח עם אנשים כמוני. אני לא אוהב את מה שאתם עושים וקשה לי לכבד אתכם.

קישור למאמר באתר הכותב
הכותב הוא מהנדס תעשיה וניהול, לוביסט ויועץ לאסטרטגית הסברה ומאבקים ציבוריים, יו"ר נפגעי מס רכוש (נמ"ר).
תאריך:  20/06/2007   |   עודכן:  20/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זוהרה ומצעד הגאווה
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
גזען בתחפושת
מקשה הקושיות  |  20/06/07 11:18
 
- יש לכם בעיה?
מרכך הרכיכות  |  20/06/07 14:00
 
- אולי ???
ראובן ב.  |  20/06/07 14:31
 
- גזען?! אתה אדיוט או מתימר?
בן ימין  |  20/06/07 22:47
2
יפה מאד! ל"ת
מאמר יפה  |  20/06/07 11:32
3
לא דומה
ע.ג1  |  20/06/07 14:39
 
- לא הבהרת למה בירושלים
מבקש הסבר  |  20/06/07 15:35
 
- כי מותר בכל מקום
ע.ג1  |  20/06/07 19:07
4
שבתאי - הידרדרת ונחשפת
אתה חסר יושר  |  20/06/07 19:43
5
ברור שהמצעד בירושלים הוא התרסה
תמיר  |  20/06/07 23:38
6
ההומואים והלסביות
ברווז במטבח  |  21/06/07 01:35
7
זכות המחאה יש רק לך ?
שבתאי נתגלה.  |  21/06/07 08:38
8
מצעד הגאווה מציל חיים!
נדב-ירושלים  |  21/06/07 08:55
9
במצעד צועדים גם דתיים
צעדתי שם!  |  21/06/07 09:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טל רבינוביץ'
בזמן הקצר שנותר עד לכניסתי לתוך חדר המורים, הרהרתי על המפגש המוזר עם הבנות; שהרי, מעולם לא ביקשו ממני חתימה בצורה כה נואשת... ובעצם, מעולם לא ביקשו ממני חתימה! מה בעצם כל כך הקפיץ אותי? שמא הייתי נוקשה מדי?
ד"ר צ'לו רוזנברג
אין גבול לציניות ולבושה. כל מי שרוצה להילחם במה שהוא מכונה כיבוש, מוזמן לעשות זאת מארץ הקודש. יפעל בכל הדרכים הדמוקרטיות כדי להשיג את מבוקשו. אך, כדי לגור בלונדון, להסתובב באוקספורד סטרייט, או ללגום קפה בפיקאדילי, ולקרוא לחרם על אקדמאים ישראלים, צריך להיות כסיל
רפי לאופרט
הבעיות החיצוניות אינן פשוטות, אבל הבעיות הפנימיות חמורות הרבה יותר. בוודאי שיש להיערך מול האיומים מבחוץ, אבל ראש ממשלה ראוי ורציני בישראל חייב היה לטפל בארבעה גורמי-יסוד קיומיים
אסתר שניאורסון גרי
התקשורת בכללה קובעת את סדר היום הציבורי והקרב הוא על התודעה של ההמון, על יצירת דעת קהל, ולכן היא מפמפמת ללא הרף מה נכון וראוי ועובדת על האייטם הקבוע של מכירת המולדת בעסקה ששמה "שלום". כלב השמירה של הדמוקרטיה אינו אלא סרטן שפוזר בכל מקום והוא מכלה במהירות את המדינה. הוא נושך אותה למוות
יהונתן דחוח-הלוי
קריאת ארגון בצלם להנהגת החמאס ברצועת עזה: "לחקור את כל האירועים שהתרחשו במסגרת ההתנגשויות עם פתח", משולה לתרחיש שבו ארה"ב היתה קוראת לאל-קאעידה לחקור את אירועי ה-11 בספטמבר    קריאת בצלם מתעלמת מאחריות החמאס לרציחות בעזה ופוטרת אותו מאחריות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il