X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גם לאחר נפילת עזה לידי חמאס נותר הפתח יריב אידיאולוגי מר של ישראל שיעדיו אינם שונים באופן מהותי מבחינת ישראל עם זאת על ישראל להגדיר מחדש את מפת האינטרסים שלה על בסיס השינויים בשטח ושינוי מוקד המאבק ממדינת ישראל לרצועת עזה
▪  ▪  ▪

ההפיכה הצבאית של החמאס ברצועת עזה שינתה את נתוני היסוד בזירה הפלשתינית. הויכוח בין החמאס לפתח על שאלת הייצוג של העם הפלשתיני הפך למאבק קיומי בין שתי התנועות ולפיצול של העם הפלשתיני תחת שתי הנהגות בשני אזורים גיאוגרפיים שונים ונפרדים בפלשתין.
תנועת החמאס שינתה את האסטרטגיה שלה. מחתירה להשתלט על מוסדות אש"ף והרשות הפלשתינית מבפנים בתהליך ארוך טווח, אצה לה הדרך לשימוש בכוח על-מנת ליטול לידיה את עמדת ההנהגה של העם הפלשתיני. בכך הסירה תנועת החמאס את המסכה מעל פניה והיא אינה מותירה במסגרת אסטרטגיה זו כל מקום לשיתוף פעולה עם הפתח על בסיס של שותפות הוגנת.
המציאות בזירה הפלשתינית עולה על כל דמיון. המאבק הקיומי בין החמאס לפתח דחק את העיסוק בשאלת "הכיבוש הישראלי" ו"האויב הישראלי". המונחים "כיבוש" ו"אויב" קיבלו משמעות חדשה במילון הפלשתיני. ארגון החמאס מואשם עתה כ"כוח הכובש" ול"אויב" ובנות הברית האסטרטגיות של העם הפלשתיני בתקופת האינתיפאדה - אירן, וחיזבאללה - הפכו ביום אחד ל"שטן הגדול" המשמן את גלגלי מלחמת האחים הפלשתינית כחלק מתפיסת עולם רחבה יותר של מהפכה איסלאמית אזורית ועולמית.
ישראל אינה יכולה להישאר אדישה מול השתנות נתוני היסוד בזירה הפלשתינית. עליה להגדיר מחדש את מפת האינטרסים שלה ויעדיה לטווח הבינוני והארוך ולחפש בני ברית איתם תוכל לקדם יעדים אלה. עד ההפיכה הצבאית של החמאס לא יכלה ישראל לסמוך על אבו מאזן, וכוחות הפתח שבחרו בדרך של שיתוף-פעולה וחלוקת השלטון עם החמאס ולמעשה נתנו יד לטרור ואפשרו לחמאס לחזק את בסיס כוחו ברצועת עזה. מבחינה מדינית גם לאחר נפילת עזה לידי חמאס נותר הפתח יריב אידיאולוגי מר של ישראל ויעדיו אינם שונים מהותית בבסיסם מבחינתה של ישראל. הפתח בדומה לחמאס לא ויתר על שאיפתו לממש באופן מלא את שיבת הפליטים הפלשתינים והוא משתמש בזכות השיבה כאמצעי לחיסול מדינת ישראל כמדינה יהודית.
עם זאת, ממשלת ישראל צריכה, בבואה לגבש את מדיניותה העדכנית בזירה הפלשתינית, להכיר בעובדה שההפיכה הצבאית של החמאס סדרה מחדש את הקוביות במערכת האזורית. מדינות ערביות מרכזיות נמצאות כעת באותו צד של המתרס עם ישראל, הנתפסת כגורם היחיד היכול להוציא את הערמונים מן האש ולהחזיר את השלטון השפוי להנהגה הפלשתינית. יש הטוענים שאסור לחזור על "טעות אוסלו" ולהיזהר כמי שנכווה ברותחין מפני כל ברית מחודשת עם הפתח. צדק אידיאולוגי רב בטענה זו, ואולם בהתוויית מדיניות יש לקחת בחשבון גם שיקולים אחרים, לעיתים חשובים לא פחות לביטחון הלאומי.
המאבק הפלשתיני עתה אינו מתנהל על שחרור פלשתין אלא על שחרור עזה. המציאות יצרה בסיס לשיתוף פעולה עם התנועה הלאומית הפלשתינית, יריב מר של הציונות, נגד הכוח העולה החדש החמאס המייצג את הכוחות האיסלאמיים הקיצוניים המאיימים במהפכה איסלאמית בכל המזרח התיכון. הברית עם הפתח בתקופה זו, מבלי להתפשר בנושאי הביטחון, חיונית כדי להחזיר את השד האיסלאמי הקיצוני לבקבוק ולמנוע השפעתו השלילית על היציבות האזורית וחוסנם של המשטרים המתונים. זה האינטרס הישראלי העליון. סיבוב העימות הבא עם הפתח יכול לחכות.

תאריך:  23/06/2007   |   עודכן:  23/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אינטרס משותף נגד החמאס
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
רק יריב אידאולוגי?
פנחס  |  23/06/07 18:58
2
האיטרס של ישראל הוא אחד ויחיד
פנחס  |  23/06/07 19:00
3
תנוח דעתך,דובר החמאס אשר היום
הצודק  |  23/06/07 23:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
היועץ המשפטי לממשלה עומד להודיע בחודש יולי על החקירות הגדולות נגד אולמרט    ההערכה: פתיחת החקירות תוביל תוך זמן קצר לחילופי שלטון    מזוז עושה את ההכנות הדרושות להודעה הדרמטית
יוסי עבדי
הוא ברח מן הארץ ונמלט מזרועות החוק    אבל הוא לא דואג: כפרשן טלוויזיה מבוקש ועם תדמית של "פילוסוף" - הוא צוחק על כולנו מרחוק    למדינת ישראל, כנראה, זה לא מספיק    "הפרס": כ-200 אלף ש"ח מענק פרישה מהכנסת, ו-7000 ש"ח לפנסיה חודשית    התירוץ הרשמי: "זה לא אני, זה החוק"
רונן ליבוביץ
בשורה חשובה יצאה השבוע מהכנסת לניצולי השואה בדמות הכרזתה של יושבת ראש הכנסת, דליה איציק, על הצטרפותה למאבק למען הפניית משאבים לרווחתם    וגם מדוע התאכזב חסון ומלחמתה של הכנסת באלימות כלפי רופאים
ד"ר חיים משגב
גסות רוח תמיד הייתה חלק מאורחותיו של אהוד ברק. גם ארוגנטיות. דוחה. לא נעימה. מדיפה ריחות לא טובים. וזה האיש שאמור להוביל את המאבק נגד הטרור האיסלאמי
ד"ר מוטי גולן
דווקא בלעם הרשע שהיה לקוי ופגום מבחינה פיזית, דווקא הוא רואה, ובעיקר, מבין את המיוחדות הישראלית-יהודית מבחינה פיזית ומבחינה רוחנית מה שאין לכל אומה ולשון עלי אדמות; דווקא אותו רשע רואה שבמחנה ישראל שוררת ואמורה לשרור אוירה של קדושה, תמימות, התקדשות והיטהרות, בבחינת: "והיה מחנך - קדוש"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il