X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אזרח החולק על החלטת פקיד, לא פונה אל "בית משפט" אלא אל "ועדת-ערר" ערכאה שיפוטית זו היא אדירת ממדים, אבל, אופס...איש לא יודע אילו ועדות ערר פועלות בישראל ומיהם אלפי השופטים המכהנים בהן תופסים!? לפני שנה שילמתי אגרה לקבלת מידע, וטרם קיבלתי תמורה תחקיר
▪  ▪  ▪

ביום 24.5.07, פורסם כי בסקר בינלאומי נמצא ש- 37% מהציבור בישראל סוברים כי מערכת המשפט הישראלית מושחתת ו- 24% סוברים שיש לשחד גורם כלשהו במערכת המשפט על-מנת לזכות במשפט הוגן. היו מי שתמהו, ואפילו "נדהמו". אולם מי שיעיין בתחקיר שערכתי עלול לתמוה כיצד יש עדיין תמימים במספרים כה גבוהים? השופטים ברק וביניש קיבלו התראה על העומד להתרחש, כבר בשנת 99', אך העובדה היא שבין "כבוד המשפט" ו"כבוד החברים", הם העדיפו את החברים.

ועדות-ערר הן בתי משפט לכל דבר

ועדת-ערר הינה בית משפט, שאליו פונה אזרח החולק על החלטת פקיד. יש ועדות-ערר למיסים, רשיונות, הקצאות...אולי מאות סוגים, מי יודע? תעלומה!
ועדות-הערר מתחלקות לשני סוגים. 17 מהן מוגדרות כ"בתי-דין מינהליים" ומסתופפות תחת "חוק בתי-דין מינהליים" (ועדות-ערר למס-רכוש, מע"מ, מים, אימוץ ילדים ועוד). כל היתר, כגון ועדת-ערר לארנונה, הן פשוט "ועדות-ערר", שמעמדן נקבע בחוקים הרלוונטיים, אך לא ברור בדיוק באילו מסגרות הן פועלות ומי מפקח על פעילותן.
יש לי "היסטוריה" עם הנושא. עמותת נפגעי מס רכוש (נמר) שבראשה עמדתי, ניהלה בעבר שש עתירות נגד המתרחש בוועדות הערר למס רכוש. בעקבות הגילויים החמורים, נקבעו קריטריונים חדשים למינוי השופטים שבהן, ועשרות מהם פוטרו.
במהלך העתירות התברר שאין כל מידע במשרד המשפטים על המתרחש בוועדות-הערר בישראל. בעקבות זאת, הוחל בסוף 98' בעריכת סקר לגיבוש תשתית נתונים.
לפני שנה בדיוק, ביוני 2006, פניתי אל עו"ד יעל קוטיק, הממונה על חוק חופש המידע במשרד המשפטים. ביקשתי לברר אלו ועדות-ערר פועלות בישראל, לאלו עניינים, מתוקף אלו חוקים, מיהם החברים המכהנים בהן, כיצד התמנו ועוד. עד היום לא קיבלתי כל תשובות, כי פשוט אין.
ומסקנה לסיום: האזרח החולק על החלטת הרשות המבצעת, מופנה לבית משפט הנשלט על-ידי אותה רשות שכנגדה הוא טוען, ומגלה ששופטיו פועלים שם כמאכערים (למען הזהירות יאמר, שלא כולם). לאחר מכן, האחראים לכך "נדהמים" כשמסתבר להם שהציבור מאמין שצריך שוחד כדי לנהל הליך משפטי באופן סביר. הם גם לא נוטלים על עצמם את האחריות, אלא מאשימים שקריסת האימון הציבורי במערכות השלטוניות ובמערכת המשפט היא תוצאה של קמפיין שמנהלים עבריינים ופוליטיקאים.
מבחינת האזרח, המצב הקיים הוא אסון שיפוטי.
לתחקיר המלא באתר הכותב

תאריך:  24/06/2007   |   עודכן:  24/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האסון השיפוטי של האזרח
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מצער מאוד, אך אתה צודק בהחלט ל"ת
משה, עורך-דין  |  24/06/07 22:48
2
שבתאי: תשחד גם אתה וגמרנו
ואפילו תקבל מידע.  |  25/06/07 09:27
3
ומה עשית הלאה?
איתן  |  25/06/07 10:29
4
בארץ אפשר לשחד רק "חברים"
michael123  |  25/06/07 13:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אבי אודיז
התשובה לשאלה מדוע לגוף כל כך גדול ויוקרתי כמו לשכת עורכי הדין אין שום מעמד וכבוד בסיסי, נובעת מאיכות הייצוג של העומדים בראשו של ארגון זה
ענת קורץ
תבוסת מנגנוני הביטחון של הרשות הפלשתינית המאוישים על-ידי הפתח, מידי כוחות הזרוע הצבאית של החמאס, האיצה שינוי ביחסי הכוחות בזירה הפלשתינית שראשיתו בימי התקוממות הראשונה בשטחים
ד"ר צ'לו רוזנברג
האם עורכי המדיה נועדו להיות צנזורים של דעות, או שמא תפקידם לאפשר מגוון רחב של דעות גם אם הן לא תואמות את דעותיהם הפרטיות?
קובי לירז
במאמר קודם שלי, תחת הכותרת "המצב האמיתי" קראתי להנהגת המדינה להכיר במציאות ולהתאים את הפתרונות למצב המתמשך שאינו מאפשר התקדמות אמיתית לשלום    כעת הגיע הזמן להסביר, מדוע למרות שהמציאות טופחת על פני מנהיגינו כל הזמן, הם בכל זאת ממשיכים בלא לאות לגלות סימני שלום בכל מה שקורה
מנדי ספדי
פובליציסט ערבי פרסם ביום השתלטות החמאס על עזה מאמר ביקורת נוקב על חולשת הרשות הפלשתינית מול החמאס, ועל מעורבות אירן, סוריה ואל קעידה בהפעלתו    לדבריו, רק כיבוש ישראלי ומנדט בינלאומי יוכלו להציל את הפלשתינים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il