X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כל הנחות-היסוד קרסו והתמוטטו, אך עדיין מסרבים להכיר בטעות. אם המגדל קרס, נבנה לו תומכות, ובלבד שלא להסיק את המסקנות המתבקשות
▪  ▪  ▪

בני-אדם עלולים לטעות. לא כל אדם ניחן ביכולת לחזות במדוייק את התהליכים. מנסים ללכת בכיוון מסויים, מתוך תקווה שהוא תביא אותנו אל היעד, ורק בדיעבד מגלים שהדרך הזאת סיבכה אותנו עוד יותר. אבל לפחות אחרי שהטעות מתבררת מתבקש להסיק מסקנות ולא להוסיף ולהסתבך.
לפני חמש-עשרה שנה פתחה ממשלת ישראל במהלך הרפתקני. היו שהזהירו כבר אז כי שום דבר טוב לא יושג מהרמת ארגון הטרור אש"ף מן הקרשים והענקת לגיטימציה בינלאומית לראשיו. היו שהתפלצו מעצם המחשבה להביא לכאן מתוניס את הרוצחים המתועבים, שידיהם מגואלות בדם יהודים, ולהפוך אותם לבני-שיח שעמם עושים הסכמי שלום. אך היו שהאמינו כי דווקא מהמהלך הזה תבוא בשורת השלום.
חלפו חמש-עשרה שנה והמהלך הזה נכשל כישלון חרוץ. במקום שלום ושלווה קיבלנו מרחץ-דמים שלא היה כמותו. אלפי משפחות אבלות ורבבות פצועים שילמו את המחיר הנורא ביותר בעבור הניסיון הזה. כל הנחות-היסוד שעמדו ביסודם של הסכמי אוסלו - קרסו והתמוטטו.
מהלך מוטעה מיסודו
מסרנו נשק לאש"ף כדי שיילחם במחבלים ("בלי בג"צ ובלי בצלם"), אך הנשק הזה הופנה נגדנו. ידענו כל השנים כי הרשות הפלשתינית מממנת את תעשיית הטרור ומכוונת אותה, ובוודאי לא עולה על דעתה להילחם במחבלים. ובכל-זאת שיחקנו את המשחק כאילו יש לנו 'פרטנר' לשלום.
עכשיו קרס מגדל-הקלפים הזה עד היסוד. בימי אוסלו זעקו יהודים "אל תיתנו להם רובים", ועכשיו נמצא כל הנשק הזה בידי החמאס. אנחנו במו-ידינו מסרנו נשק, ציוד צבאי וכלי מודיעין לידי אויבינו המבקשים להשמידנו, והקמנו את מדינת חמאסטן בפאתי אשקלון.
לפחות עכשיו מותר להגיע למסקנה שהמהלך הזה היה מוטעה מיסודו. בנינו מגדל על כרעי תרנגולת, ואין להתפלא על קריסתו. אבל למרבה התדהמה אנו רואים סירוב מוחלט להכיר בטעות. אם המגדל קרס, נבנה לו תומכות, ובלבד שלא להסיק את המסקנות המתבקשות.
וכך עינינו רואות ואוזנינו שומעות את המאמצים להפוך את מחבלי הפתח לצדיקים ול'טובים', שצריך רק לעזור להם להילחם ב'רעים'. אלה האנשים שבחמש-עשרה השנים האחרונות לא עשו דבר כדי ליצור תהליך אמיתי של שלום, אלא טיפחו והזינו ללא הרף את השנאה ואת אווירת המלחמה. פתאום מהם תבוא הישועה.
האבסורדים מגיעים לשיאים חדשים. כדי לסייע לחדלי-האישים של הפתח, מציעים לשחרר מהכלא רוצח נתעב, המרצה כמה מאסרי-עולם על רצח אנשים, נשים וילדים. וכי רוצח נשים וילדים הוא כמו אסיר פוליטי, שאפשר לשקול את שחרורו לצרכים פוליטיים?! איך בכלל עולה רעיון-עוועים כזה על הדעת?!
המגעים עצמם מסוכנים
ההבחנה בין פתח לחמאס אינה אלא אחיזת עיניים. מצטטים את אמנת החמאס, השוללת את זכות קיומה של ישראל. למה שוכחים את אמנת אש"ף (שמעולם לא שונתה, חוץ מאיזו הצגה לתקשורת), השוללת באותה מידה את זכות קיומנו? ומהם ראשי-התיבות אש"ף, אם לא ארגון לשחרור פלשתין - והכוונה ל'שחרור' ארץ-ישראל כולה מידי העם היהודי?
כשאך התחילו המגעים העקיפים עם אש"ף זעק הרבי מלובאוויטש כי עצם המגעים הללו מסכנים את חייהם של יהודים. הוא התנגד בחריפות לא רק לוויתורים למחבלים, אלא לעצם המשא-ומתן עמם. הוא הסביר, שמתן לגיטימציה לטרוריסטים מעודד טרור. שוב ושוב אנחנו רואים כמה צדק.
אז מה הפתרון? שואלים. אחד ויחיד: להיות בשטח, לשלוט שליטה מלאה בכל נושאי הביטחון, ולא להקים מדינות-אוייב בלבה של ארצנו. זו ארצנו, ואם נהיה נחושים להחזיק בה וליישבה - נראה את עזרתו של הקב"ה, כפי שראינו את ניסיו ונפלאותיו המלווים אותנו לאורך כל השנים.

המאמר מתפרסם בגיליון 1069 של 'שיחת השבוע.
תאריך:  27/06/2007   |   עודכן:  27/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ובלבד שלא להכיר בטעות
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
עובדי אלילים
אבי קרן  |  27/06/07 11:50
 
- אכן דרוש מהפך יסודי. אין דרך  ל"ת
אחרת.  |  27/06/07 14:57
2
מאמר המציג את האמת בבהירות
ציון ששון  |  27/06/07 14:06
3
מי שלא ניחן ביכולת לחזות
צלילה  |  27/06/07 14:50
4
לנקודה הכי חשובה - למה, לא
התייחסת  |  27/06/07 21:15
5
מדהים
אולג  |  27/06/07 22:56
6
מסכים עם הניתוח, לא עם הפיתרון
דן מניו יורק  |  28/06/07 06:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעד אזולאי, גל שם-טוב
ראשית הבעיה נעוצה בכך שבמדינת ישראל של שנת 2007 אין חוק המחייב את המתכננים השונים לשמור על השטחים הפתוחים של כולנו, יש "תדריך". מה שמביא בפועל לכך שאת הריאות הירוקות החשובות לנו כ"כ יכולים מתכנן ערמומי וקבלן מקושר להמיר לטובת חניה למגדלי מגורים מפותחים
ד"ר דפנה קופלמן-רובין
הרבה לפני שמישהו פנה אליכם והסב את תשומת ליבכם שאולי קיים איזשהו קושי, סביר מאוד שבנכם/בתכם כבר החלו לשים לב לתפקודם השונה או לפער בינם ובין חבריהם    כיצד תוכלו לנצל את התהליך של אבחון פסיכו-דידקטי
עו"ד אליעזר גריסרו
התבגרות האוכלוסיה ושינויים במוסכמות החברתיות יצרו בשנים האחרונות שכבה גדלה והולכת של זוגות חדשים בני הגיל השלישי. לתופעה הזו קיימים צדדים חיוביים רבים, אך היא יוצרת פעמים רבות מציאות משפטית מורכבת, העלולה ליצור לחצים משפחתיים לא קלים. עו"ד אליעזר גריסרו סוקר את המורכבויות שיוצרת זוגיות מאוחרת, ומספק מספר פתרונות אפשריים
עמי דור-און
כל עוד לא ישוחרר גלעד שליט לעולם לא ישוחרר אפילו לא אחד מבין העצורים והאסירים הפלשתינים המרצים את עונשם בכלא הישראלי. לא כאלה שדם יהודי על ידיהם ולא כאלה ללא דם על ידיהם
ד"ר צ'לו רוזנברג
במשך ארבעה עשורים ישראל מנהלת מדיניות מאוד ברורה כלפי עזה, ללא שום קשר לצבע הממשלה המושלת: עזה היא מאגר בלתי נדלה לעסקים טובים עבור ישראלים רבים
רשימות נוספות
רצועת עזה: 12 פלשתינים נהרגו  /  ניר יהב
אולמרט: "לשפר את איכות החיים בשטחים"  /  מתי טוכפלד
צו נשיאותי אוסר נשק בגדה  /  עומר כרמון
אדריכלי השוקת השבורה   /  נרי אבנרי
החמאס בשירות ישראל  /  יהונתן דחוח-הלוי
ישראל מתגעגעת לעזה  /  ד"ר יוחאי סלע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il