X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מליאת הכנסת אישרה את חוק הפיקוח על הבנקים אך ארבע הסתייגויות שהכניסה הממשלה ברגע האחרון לחוק, הקהו עד מאוד את חודו בתחילת השבוע ארגנו משפחות החטופים עצרת בגן הוורדים, ורק שתי חברות כנסת הגיעו, השאר תירצו וגם, הלוביסט החדש, נועם שליט, תרומת הדם למען המצלמה, ומה חושבים חברי הכנסת על החלטת היועץ המשפטי לממשלה בקשר למשה קצב המאה ועשרים
▪  ▪  ▪
נהרי. ארבע הסתייגויות

מליאת הכנסת אישרה, לאחר חודשי דיונים ארוכים, את חוק הפיקוח על עמלות הבנקים ברוב הוד והדר. יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ משה כחלון (ליכוד), אמר בראשית דבריו בהציגו את החוק במליאת הכנסת כי "הצעת החוק, בנוסח שגיבשה ועדת הכלכלה של הכנסת, תואמת את מסקנות ועדת הכלכלה בשבתה כוועדת חקירה פרלמנטרית בעניין עמלות הבנקים".
אולם ח"כ כחלון לא הזכיר את ארבע ההסתייגויות שהצליחה הממשלה להעביר ואשר מקהים עד מאוד את שיניו של החוק. ההסתייגות הראשונה מונעת מבנק ישראל לדווח אחת לרבעון על-סך העמלות שנגבו בחשבונם. הדיווח יעשה רק אחת לחצי שנה והשר משולם נהרי, שנימק את ההסתייגויות מעל דוכן מליאת הכנסת הסביר כי "משלוח של דיווחים מרוכז אחת לרבעון יוצר ריבוי לא רצוי של דיווחים, שלא מועיל ללקוח מחד-גיסא, ופוגע ביעילותה של המערכת הבנקאית מאידך-גיסא".
ההסתייגויות השנייה מונעת מהצרכן לקבל הודעה על העלאת סכום העמלה בשירות שהוכרז על פיקוח. השר נהרי טען כי "חובת משלוח הודעות לארגוני הצרכנים מכבידה ולא קיימת כל מקבילה לכך בחקיקה אחרת העוסקת בפיקוח על מחירים". ההסתייגות השלישית מאפשרת לבנקים לעכב העברה של חשבון מבנק לבנק אם ללקוח חוב לחברות האשראי וההסתייגות הרביעית מעניקה חופש פעולה רב לנגיד בנק ישראל.

שנה עברה וחברי הכנסת מתרצים

כמעט שכחנו, אבל ביום ראשון הייתה עצרת גדולה בגן הוורדים מול הכנסת למען החזרת החטופים. כמעט ששכחנו, אבל מתוך 120 חברי כנסת, רק שתיים מצאו את הזמן להגיע לאירוע החשוב בעוד אירוע המציג את חברי הכנסת באור חשוך. קולט אביטל ואסתרינה טרטמן מצאו את הזמן בשעה אחת עשרה בבוקר ביום ראשון להגיע לגן הוורדים. אחת עשרה בבוקר ביום ראשון זו שעה המתאימה במיוחד לחברי הכנסת, כך לפחות חשבו מארגני האירוע.
ביום בו אין פעילות של ועדות הכנסת ולא של מליאת הכנסת, באמצע היום, במקום שכל חברי הכנסת יודעים היכן הוא נמצא, ועדיין, הצליחו חברי הכנסת שלא להגיע. זלזול, חלם, רשעות, אדישות, כל אחד וההגדרה שלו. שנה עברה ממועד חטיפתו של גלעד שליט. כמעט שנה עברה מיום חטיפתם של אודי גולדווסר אלדד רגב. ומה עושים חברי הכנסת בנושא, מתרצים ביום שאחרי מדוע לא הגיעו לעצרת.

לוביסט חדש - נועם שליט

קשה היה לראות את נועם שליט, אביו של החייל החטוף גלעד, רץ במסדרונות הכנסת כלוביסט ומנסה לשכנע את חברי הכנסת לתמוך בשחרור אסירים למען שחרור בנו הכלוא בשבי החמאס שנה שלמה וארוכה. לאחר מפגש עם ח"כ יובל שטייניץ (ליכוד) וזבולון אורלב (איחוד לאומי-מפד"ל), מפגש מקרי עם ח"כ יוסי ביילין (מרצ-יחד) וישיבה במליאת הכנסת בזמן הדיון במליאת שנה לחטיפת בנו נכנס ללשכת יושב-ראש הכנסת לפגישה ארוכה.
איש נעים הליכות, מנומס מאוד, סגור ולא מוחצן הוא נועם שליט. בוודאי שלא היה לא קל לשמוע את דברי שטייניץ התומך בהשארת מחבלים בכלא, גם במחיר השארת בנו בשבי החמאס. בוודאי לא קל לא לתמרן בין הפוליטיקאים השונים והאינטרסים הרבים אשר הוא ומשפחתו הפכו לאחד מהם ומשמשים ככלי משחק על הלוח הפוליטי. יש לקוות רק שיבוא במהרה היום בו תצא משפחת שליט ושאר משפחות החטופים מהמשחק הפוליטי ושנועם שליט יפסיק עם הלובינג המרגיז כל כך שהוא צריך לעשות.

תרומה למען המצלמה

ביום רביעי הגיעה לכנסת ניידת תרומת דם. כל חברי הכנסת קיבלו מיילים בנושא ובמזנון נשמעו השאלות, תרמת דם, תתרום דם? אחד מחברי הכנסת שתרמו דם, אחד משלושה, התכונן לתרימת הדם שלו, אך לא סתם. דוברו הנאמן ארגן מבעוד מועד צלם וכתב שיתעדו את הרגע המכונן שבו אותו חבר כנסת יתרום דם למען מדינת ישראל. אותו חבר כנסת לא תרם דם עד אותו הרגע בו דוברו הנאמן אמר שהצלם הגיע, ואז מיהר כדי שהצלם לא יברח, חס וחלילה.
אומרים שבפעולתם, מציבים חברי הכנסת מראה בפני הציבור. האם כך אנו נראים? פועלים למען יראוני ויכבדוני? האם עשייה למען העשייה והרגשה טובה בעקבותיה היא תופעה שחלפה מהעולם?

חברי הכנסת, מה דעתכם?

ואי אפשר בלי מילה על החלטת היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בעניינו של משה קצב. לא ברור מה קרה, מני מזוז, אך התחושה היא שהתקפלת מול טייקוני המשפט הפלילי שקצב שכר לייצגו. דבר נוסף שאינו ברור הוא מדוע עיקר דברי הביקורת על החלטתו של מזוז נשמעים מנציגות המערכת הפוליטית. חברי הכנסת רן כהן (מרצ-יחד) וגדעון סער (ליכוד) הוציאו אומנם הודעות גינוי. ח"כ מיכאל איתן (ליכוד) פרסם הודעת תמיכה אך מה אם שאר חברי הכנסת.
כל חברות הכנסת התייחסו בכעס רב להחלטת היועץ המשפטי. היכן הקול הגברי המביע תרעומת על החלטתו. אולי שאר חברי הכנסת מסכימים עם החלטתו ואם כן, מדוע לא להודיע על כך כפי שהם יודעים לעשות כל כך טוב. דווקא בעניין רגיש כל כך, חשוב היה לשמוע את דעתם של רוב חברי הכנסת ולא של בודדים. חברי כנסת, לעיונכם.

תאריך:  29/06/2007   |   עודכן:  29/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם (פריצי) פריד
על גיל הפנסיה לשופטים    על מחשבים ניידים למורים    על פליטים מדרפור    וטיפטיפונת על משה קצב
עו"ד נורית אמיתי
הטענה לכבודו של משכן הנשיא אינה הסיבה העיקרית להנחת סוף העונה של היועץ המשפטי לנשיא הנבצר    אולי גם המשטרה התקשתה בגיבוש העובדות והפרקליטות בגיבושן לכתב אישום מרשיע    4 הערות קצובות
נסים ישעיהו
דומני כי אין צורך לערוך השוואה מפורשת בין פרשת השבוע לבין מה שקורה אצלנו    בשבוע בו מגיעים לעסקת טיעון עם מי שכיהן כמורם מעם, כמייצג סמלי של המדינה, על עבירות מאותו סוג הנזכר בפרשתנו, ובמקביל מבשר מי שמכהן כראש ממשלה לתושבי שדרות ובנותיה כי מדינת ישראל אינה יכולה להגן עליהם
ענבל בר-און
פרגמטיזם כרגע הינו צו השעה    אבו מאזן מבקש שחרור אסירים, לרבות ברגותי, כדי להתחזק    צו השעה הינו פרגמטיזם ללא רגשות של 'נעלבות' או הסתכלות על העבר.
טובה ספרא
התחזית האסטרולוגית רואה את חוסר היציבות החברה הפלשתינית    גם בלבנון לא מבשרים הכוכבים תקופה קלה לממשלה    לישראל ניתן לחזות בניצחונות צבאיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il