X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תהיה עמדתו של כל אחד מאתנו על הנעשה בישראל אשר תהיה, אין ספק שבימים האחרונים אנו עדים לבעילה של הציבור שלא בהסכמה, על גבול אורגיה בפרהסיה ועל אלה, מספר הערות
▪  ▪  ▪

הערה ראשונה
על - פי הסקרים של יום שישי, 29.6.07, רוב מוחלט של הציבור איבד את האמון במערכת אכיפת חוק. זהו מצב מסוכן שאין כדוגמתו, והדרך לאנרכיה יכולה להיות קצרה ביותר. פרקליטות המדינה, הגם שיתכן והיא צודקת בעסקת הטיעון שלה עם נשיא המדינה, הרי שהיא ניהלה מערכה תקשורתית עלובה ומבזה. ראשי המערכת נגררו ללחצים ופעלו בשליפות מן המותן, הישלו את הציבור שכאן הולכת להיות רעידת אדמה, ולבסוף, עסקת טיעון המעלה סירחון של ביבים. כך מרגישים רבים מאזרחי ישראל, למרות שהם לא בקיאים בחומר הראיות הנמצא בתיק.
ההסברים של היועץ המשפטי לממשלה לא הועילו לחיזוק האמון של הציבור. בבליל הטיעונים המשפטיים של היועץ, היו הסברים המעלים סימני שאלה לגבי אמינות אמירותיו, גם אם במהות יתכן והוא צודק. כך הטיעון של "טובת המדינה" או תדמיתה של ישראל בעולם.
אינני משפטן ואינני מתיימר להבין בדקויות המשפט. יחד עם זאת, טיעון של "טובת המדינה" או תדמיתה של ישראל בעולם, הוא כה נלעג עד כדי בושה. פעם היינו רגילים לגיוס "טובת המדינה" לנושאים הקשורים לבטחון המדינה, אך להעלות זאת בהקשר של "פרשת הנשיא", זהו לעג לרש.
הערה שניה
מי שיעץ לא' להסביר את גרסתה בפני מצלמות הטלוויזיה, נתגלה כלא מקצועי, בלשון המעטה. המתלוננת א' פשוט כתבה, במו ידיה, את התשריט של הסרט הפורנוגרפי הבא. כל התיאורים העסיסיים פגמו מאוד באמון שהציבור אמור היה לתת במתלוננת. אין לי מושג אם גרסתה נכונה או לאו. יש בכוחה של מסיבת עיתונאים להשפיע על הציבור, אך מכאן ועד לתיאורים הפלסטיים של המעשים המיוחסים לנשיא, הדרך ארוכה מאוד. כדי לשכנע את הציבור מוטב לומר כל מה שעל לבה, אך סטריפטיז בשידור חי לא ראוי, לעניות דעתי הצנועה.
הערה שלישית
מוזר הוא שדווקא הפמיניסטיות לא יצאו נגד הדברים הלא הכרחיים שנאמרו אתמול במסיבת העיתונאים. אין ספק שהמתלוננת נמצאת במצב נפשי קשה מאוד. מסיבת העיתונאים לא תרמה, לעניות דעתי, לשיפור מצבה, אלא החמירה אותו. אם ארגוני הנשים היו רוצית לתרום תרומה סגולית, טוב היו עושים אם היו מתגייסים למשא ציבורי שאין בו מן התיאורים הלא ראויים לגבי המקום בו נאמרו.
כל מי שרוצה בטובן של נשים שנפגעו מינית, חייב להימנע מחשיפת הפרטים האינטימיים בציבור. הציבור חייב לדעת, אך אינו צריך להיחשף לפרטים אינטימיים כה מבישים.
הערה רביעית
כל אחד יודע לדקלם את האמרה ש"צדק ללא צריך רק להיעשות, אלא חייב גם להיראות. בפרשת הנשיא. כלל זה אבד מן העולם. העונש שעליו הוסכם בעסקת הטיעון מהווה פגיעה אנושה בשוויון בפני החוק ומקעקע את אחד היסודות החשובים של המשפט הישראלי.
גם אם הנשיא לא יואשם בכבדות שבאשמות, הרי בכל זאת יואשם בעבירות חמורות. על אלה מצא לנכון היועץ המשפטי לחתום כאשר בצדו של ההסכם, גם העונש שיושט על הנשיא.
יסלחו לי הקוראים על בורותי, אך בטוחני שכל אדם אחר שהיה מואשם בעבירות "הקלות" שהנשיא יואשם, היה יושב בכלא ולא מקבל מאסר על - תנאי. בעבור עבירות הרבה יותר קלות אנשים שילמו מחירים כבדים. על היועץ המשפטי לבחון את התנהלותו, ולו רק למען תחושת הציבור.
הערה חמישית
ועתה לפרשה אחרת, אם כי לא בלתי קשורה לפרשת הנשיא. מזה כמה ימים מתנהלת מעל דפי העיתונים וגלי אתר מערכה עקובה מדם בין ראש המוסד לשעבר, צבי זמיר, לבין ראש אמ"ן לשעבר, אלי זעירא. יש כאן משקעים כבדים מן העבר, ושני האישים מנהלים קרבות קשים אחד נגד השני.
אלא שהנושא המדובר הוא כה רגיש מבחינה ביטחונית, עד כדי סכנת נפשות. נשוא הויכוח, אותו המרגל מצרי שהעביר מידע לישראל, שעות ספורות לפני פרוץ מלחמת יום הכיפורים, הד"ר אשרף מרוואן, שהיה סוכן מוסד בכיר. לפני יומיים הוא נמצא מת לאחר שנפל /הופל אל מותו בדירתו בלונדון.
לגיטימי ששני האישים המעורבים בסכסוך יילחמו על שמם הטוב. המקום הראוי לכך אינו דפי העיתונות, ולו מן הסיבה הפשוטה שהמדובר בסודות הכמוסים ביותר של המדינה.
המזל האיר לי פנים והצלחתי להכיר את שני האישים. אני משוכנע שאף אחד מהם לא היה רוצה לפגוע בבטחון המדינה. כל הדיונים הפומביים בנושא, הסיקור התקשורתי והפרשנויות, עלולים לסכן את ישראל בכלל, ואת שני האישים בפרט.
הצעתי הצנועה היא, להחזיר את הפרשה למסגרת הנכונה והמתאימה, לפטור את הציבור ממידע רגיש מאוד, ולנהל, אם רוצים בכך, את הויכוח ביניהם בחדרים סגורים. לא כל דבר ראוי שיתנהל בתקשורת ובפרהסיה.

הכותב הוא היסטוריון ומתמחה בביטחון לאומי.
תאריך:  29/06/2007   |   עודכן:  29/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בעילה ציבורית אסורה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אכן, שתי דוגמאות שונות, אך
הניה  |  29/06/07 15:11
2
בנוגע להערה השניה
אלון ה  |  29/06/07 15:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יצחק גאגולה
גדלותו של מנהיג נמדדת בהודאה בכישלון ובנטילת אחריות    דווקא שם בניגוד לאינסטינקט האנושי הטבעי, בו לא קל לו לאדם להודות בטעות ובוודאי לא קבל עם ועולם, שם נמדדת גדלותו ומנהיגותו
חיים שיבי
ברור כי דין אחד למשה קצב ודין אחר לאזרח שיהיה חשוד בהטרדת עוזרת בכירה    אזרח כזה יהיה זכאי עד להוכחת או אי הוכחת אשמתו אך טחנות הצדק יטחנו אותו עד דק
אלעזר לוין
משווק לא-ידוע יחסית מעורב לדבריו במכירת אלפי דירות    בדיקת Nfc מעלה: משווק כיום 1,250 דירות
רונן ליבוביץ
מליאת הכנסת אישרה את חוק הפיקוח על הבנקים אך ארבע הסתייגויות שהכניסה הממשלה ברגע האחרון לחוק, הקהו עד מאוד את חודו    בתחילת השבוע ארגנו משפחות החטופים עצרת בגן הוורדים, ורק שתי חברות כנסת הגיעו, השאר תירצו    וגם, הלוביסט החדש, נועם שליט, תרומת הדם למען המצלמה, ומה חושבים חברי הכנסת על החלטת היועץ המשפטי לממשלה בקשר למשה קצב    המאה ועשרים
אברהם (פריצי) פריד
על גיל הפנסיה לשופטים    על מחשבים ניידים למורים    על פליטים מדרפור    וטיפטיפונת על משה קצב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il