X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אפשר לקבוע בוודאות שממשלת ישראל לא "עושה הכל" לשחרר את גלעד שליט. למעשה ישראל וממשלתה לא עושים כמעט דבר חוץ מלהתמקח על איוש רשימת המיועדים לשחרור. הרי כל מי שישוחרר, לבסוף, יהווה הישג לחמאס ותמריץ לחטיפה הבאה
▪  ▪  ▪

ערב מלחמת לבנון השנייה, כך על-פי ועדת וינוגרד, הבהירו בכירי צה"ל שאין דרך צבאית לשחרר את חטופינו. מלחמת לבנון השנייה לא היתה אלא מלחמת עונשין יקרה, בעיקר לנו, ודלת יצירתיות, שבסופה לא היה לנו באמתחתנו דבר שיש בו כדי להלחיץ את החיזבאללה - שבויים רבים, למשל. בהעדר מידע על מיקומו המדויק של גלעד שליט גם חילוצו מעזה במבצע צבאי נוסח אנטבה הוא קצת דמיוני. חילוצו שלא במבצע אנטבה הוא בהחלט בהישג ידנו.
השתלטות החמאס על עזה פטרה אותנו ממערכת השיקולים ההזויה שנועדה "לחזק את אבו מאזן". כעת החמאס בעזה אחראי מטוב ועד רע. כרגע זה נראה טוב. החשמל מישראל המיועדת להימחק, כך הם מקווים, ממשיך לזרום וגם המים. אספקת מזון חיוני לרעבים כדי למנוע אסון הומניטרי מגיעה כסדרה ושחרור של גלעד שליט מנותק מכל זה.
אין שום סיבה שישראל לא תנתק את החשמל בשיעור הולך וגדל עד שחרורו של גלעד שליט. כדי למנוע השבתת ציוד רפואי בבתי החולים הפלשתינים יש להודיע על ניתוק החשמל מראש כדי שמערכות החירום הרפואיות יוכנסו בעוד מועד לפעולה. אפשר להתחיל בחצי שעה ביום ולהאריך בעשר דקות כל יום שגלעד שליט לא בבית. גם את המים אפשר להפסיק, בהודעה מראש, לכמה שעות בכל יום, כתזכורת לכל פלשתיני בעזה שהחמאס טרם מצא לנכון לשחרר את שליט.
109 פלשתינים נחקרו בידי כוח צה"ל במבצע האחרון ברצועת עזה, כך על-פי מקורות זרים. 109 נחקרים - ואיש מהם לא נותר בידינו כבן ערובה לשחרור בשלום של גלעד שליט. חלקם ודאי חפים מכל פשע, לפחות מקצתם בהחלט מתאימים לשמש כבני ערובה ורצוי שמשפחותיהם ידעו היטב שהסיכוי שלהם לראות בקרוב את יקיריהם מותנה בממשלת החמאס שעדיין מחזיקה בגלעד שליט. כך צריך להיות גם במבצע הבא וזה שלאחריו.
אלפי פעילי החמאס שדנים כעת בינם לבין עצמם על רשימות המשוחררים ולשם כך מקיימים מהכלא הישראלי התקשרות ענפה עם עמיתיהם בעזה, בחו"ל ובגדה, היו צריכים כעת לשהות בבידוד איש מרעהו ומהעולם. מנותקים מקשר חיצוני, מטלוויזיה, מקרובי משפחה ומחדשות העולם. הם ומשפחותיהם היו חייבים לדעת שסדר חייהם יחזור על תיקונו ביום שמשפחת שליט תחבק את בנה. לא דקה לפני כן. מזונם של אסירי החמאס צריך להיות כמתחייב מהאמנות הבין לאומיות. כך גם הכסות לגופם והקורה מעל ראשם אבל לא דבר מעבר לזה.
יש לישראל אמצעי לחץ עצומים להפוך את שביו של גלעד שליט ל"תפוח אדמה לוהט" בידי החמאס ולמצוקה המרכזית שלו בהחזרת החיים בעזה לתיקונם. יש לישראל היכולת להפוך את גלעד שליט לבעיה הציבורית הקשה ביותר של ממשלת החמאס מבלי לשפוך דם שלנו ושלהם ומבלי לפרוץ את גבולות ההומניות הבסיסית שאנחנו מצווים לה, לדעתי בצדק, בחברה הישראלית.
אפשר לקבוע בוודאות שממשלת ישראל לא "עושה הכל" לשחרר את גלעד שליט. למעשה ישראל וממשלתה לא עושים כמעט דבר חוץ מלהתמקח על איוש רשימת המיועדים לשחרור. הרי כל מי שישוחרר, לבסוף, יהווה הישג לחמאס ותמריץ לחטיפה הבאה.
יש לישראל את כל האמצעים להביא לשחרורו המהיר של גלעד שליט באופן שאינו גובה חיי אדם, שאינו מתמרץ לחטיפות נוספות בעתיד, שיש בו מרכיב של עונשין ושבהפעלה שיטתית, עקשנית ומושכלת ירתיע גם מחטיפות עתידיות בכל הקשור לרצועת עזה. נראה שמאז מלחמת לבנון השנייה לא התחדש אצלנו דבר.

תאריך:  08/07/2007   |   עודכן:  08/07/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חגי הדס
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האפשרות הנוספת
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
I LOVE EVERY WORD YOU SAY ל"ת
BELL  |  8/07/07 11:49
2
משמאלני "נאור"
השכן  |  9/07/07 05:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יאיר גני
האם מערך האחסון שלך לא עומד בעומס שיוצר עליו מסד הנתונים? הידעתם שאפשר לטפל בבעיית ה-IOPS של מסד הנתונים מבלי לגעת במערך האחסון? הידעתם שיש פלטפורמות האפשרות להאיץ מסדי נתונים באופן ניכר ללא כוונון רצחני? אם ענית "לא" על אחת מהשאלות הנ"ל - מאמר זה בשבילך
איתן גנור
תופעת ראיונות תקשורתיים חסרי כל עמוד שדרה הפכה למכת התקשורת. נדרש שדרוג דחוף באתיקה העיתונאית. הראיון שהיה בערוץ 2 עם הנשיא לשעבר קצב הוכיח זאת מעל כל ספק
אסתר שניאורסון גרי
איזו דמוקרטיה היא זו שכל השרים מחויבים להצבעה? ומחויבים להסכים עם ראש הממשלה על שחרור הרוצחים לירדן כמחווה למלך... מדוע שהוא לא יעשה מחווה, לאחר שרוצחיו באו לכאן כדי לרצוח?
עו"ד יוסף פנדריך
לפני מספר שנים הייתי עד למקרה שדיין בי"ד רבני קיבל כסף ממזכירו, והדיין סירב להסביר את מעשיו. מזוז סירב להורות על חקירה נגדו ותחת זאת הורה לחקור אותי בתור חשוד בגלל שסיפרתי על כך באינטרנט
עו"ד משה מכנס
הכרזתו של ערן שנדר, כי הסדר הטיעון יבוטל אם קצב לא ימנה בבית המשפט את מעשיו, לקתה בשרירנות מיותרת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il