X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מפעם לפעם אנו מניפים את דגל "הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון" כמין אות הצטיינות שמטרתו להוכיח לערלים עד כמה אנו נאורים, סובלניים וחכמים. מעין "אור לגויים", מתנתו של האל היהודי לאנושות. הבעיה היא שהמראה בה אנו משתמשים משקפת דמות שונה לחלוטין - גטו יהודי במזרח התיכון שתושביו רחוקים מלהיות נאורים, סובלניים או חכמים
▪  ▪  ▪

הדמוקרטיה, מלמדים אותנו בבתי הספר התיכונים ובאוניברסיטאות, היא צורת השלטון ההוגנת ביותר והראויה ביותר לאדם המודרני. כזכור לנו, הנשיא בוש וצבאו הביאו כבר דמוקרטיה לאפגניסטן ולעירק, ואו-טו-טו הם ישליטו דמוקרטיה על כל המזרח התיכון. ב"פגוש את העיתונות" (האמריקנית, לא הישראלית) מספרים מפעם לפעם סנאטורים על הדמעות שעמדו בעיניהם כשראו את הנשים העירקיות שיצאו מהקלפיות עם אות ההצבעה - הבוהן הסגולה - סימן לשינויים הגדולים שמעצמה נאורה יכולה להעניק לילידים הצבעוניים באשר הם.
אך אלה שהם קצת יותר ציניים לא מתרגשים במיוחד מניצני הדמוקרטיה בארצות ערב, אולי משום שהם יודעים שדמוקרטיה אמיתית לא תגיע בעתיד הקרוב למדינות ערב, ושלמרות שטיפת המוח המתמדת היא גם לא קיימת, לא בארה"ב, לא בבריטניה ובוודאי שלא בישראל.
אפלטון, הפילוסוף היווני, כתב כבר לפני 2,400 שנים שמכל צורות השלטון השונות, השיטה הדמוקרטית היא אחת הגרועות ביותר. עבור דמאגוגים, כתב בספרו "הרפובליקה", קל מאוד לשלהב את דעת הציבור על-ידי השימוש בפחד, וכך מצליחים הם לגרור ממשלים דמוקרטים להרפתקאות צבאיות וכלכליות. דמאגוגיה? יש השוכחים שאדולף היטלר, האיש שעמד מאחר הפשעים הגדולים ביותר בתולדות האנושות, נבחר לתפקידו בבחירות דמוקרטיות והצליח להעביר את חוקי הגזע שלו ברייכסטאג תוך שימוש בתהליכים דמוקרטיים.
אפלטון חזה את היטלר, אוראטור ודמאגוג פאר-אקסלאנס, שהציג לגרמנים את העם היהודי כשליחי השטן החיים בקרבם. הוא חזה גם מנהיגי דמוקרטיה אחרים, כג'ורג' בוש, שהשתמשו בפחד מהג'יהאד האיסלאמי כעילה להתקפת מדינות מוסלמיות, והוא חזה גם את מנהיגות ישראל ב-40 השנים האחרונות, שהשתמשה בפחד מהאויב הערבי כדי להצדיק את הכיבוש.
השיטות השונות שבהן מנסות מדינות דמוקרטיות לתת יצוג הולם לכלל אזרחיהן - שיטת הבחירות היחסיות בארץ או הבחירות האזוריות בארה"ב - הוכיחו שגם כאן וגם שם יכול מיעוט דתי להטיל את האג'נדה שלו על כלל הציבור.
לנו, כמובן, זה לא מזיז. מפעם לפעם אנו מניפים את דגל "הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון" כמין אות הצטיינות שמטרתו להוכיח לערלים עד כמה אנו נאורים, סובלניים וחכמים. מעין "אור לגויים", מתנתו של האל היהודי לאנושות. הבעיה היא שהמראה בה אנו משתמשים משקפת דמות שונה לחלוטין - גטו יהודי במזרח התיכון שתושביו רחוקים מלהיות נאורים, סובלניים או חכמים. קריאת הטוקבקים באתרי העיתונים הישראלים מגלה מגמות לאומניות, שוביניסטיות והתעקשות על "טהרת הגזע" שאינן שונות מטוקבקים באתרים ניאו-פאשיסטיים ונאציים.
אז מה מפחיד אותנו עכשיו? על הפלשתינים כבר שמענו. גם על האתיופים. מה שמפחיד אותנו עכשיו היא בעיית המסתננים. כן. מגיעים לארץ, בדרכים לא דרכים, פליטים מדארפור, מהגנוסייד המתרחש שם. להוותם, אין הם מודעים למציאות הישראלית וללב הרחום היהודי. לבנים? כן. שחורים? לא. שחורים לא יהודים? בוודאי שלא. הם טוענים שהם פליטים מהגנוסייד בדארפור? אלף, שמצרים תטפל בהם, ובית, הם לא פליטים, הם מסתננים.
חיים נחמן ביאליק ציפה למאסר הזונה העברית הראשונה, "כדי להראות שאנו עם ככל העמים." אכן, זכינו והגענו לכך שאנו עם ככל העמים. אור לגויים כנראה כבר לא נהיה, אבל דמוקרטיה, יעני, יש לנו. ואולי כדי לשים את הכל בפרופורציה הנכונה, באה המימרה האמריקנית להזכיר לנו ש"עם הדמוקרטיה שלך ושני דולרים לא תוכל לקנות כוס קפה בסטארבאק'ס."

תאריך:  09/07/2007   |   עודכן:  09/07/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הדמוקרטיה כשטיפת מוח להמונים
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
ישראל זאת מדינת דיקטטורה שמאלנ
נה  |  9/07/07 08:56
2
ומה בדיוק עושה הימין ? כלום
מאיר דרום  |  9/07/07 11:05
3
מאמר התבכיינות חסר תועלת
איתן   |  9/07/07 12:07
4
מי אמר ששלטון דמוקרטי הוא
צלילה  |  9/07/07 13:14
5
בקורת ללא הצעת פתרון
אבי קרן  |  9/07/07 13:29
 
- תומך בתגובתך ומוסיף
שימי 1  |  9/07/07 22:35
6
הם לא פליטים מדארפור
הם מחפשי עבודה  |  9/07/07 21:46
7
Intellectual salad
ClearVision  |  9/07/07 23:41
8
הודות לדמוקרטיה הישראלית,
הניה  |  9/07/07 23:52
 
- האלוקים הוא בהחלט יהודי!
לובאביצ'ר  |  10/07/07 01:55
9
מה אתם רוצים מהכותב?
יוסי ימינה-שמאל  |  10/07/07 01:36
10
די לשטיפות המח לשנאה עצמית
אורן ברוש  |  10/07/07 03:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן ימרום
לאורך הדורות ניסו הפילוסופים להגדיר את מהות ה"רע" ו"הטוב", לקבוע אמות מידה למוסר והאתיקה. מהו ההבדל בין גישתה של היהדות לגישה של תורת המוסר ומה היא הסיבה לחולשותן של תורות פילוסופיות למיניהן אל מול המציאות?
יוסי עבדי
מי שיגלוש לאתר משרד הביטחון עלול לחשוב שבמדינת ישראל אין שר ביטחון, אין סגן שר, אין מנכ"ל משרד, ואין סדר-יום    תמונתו של ברק כנראה קשה להשגה, וקורות חייו נסתרים    אחרת, לא ניתן להסביר מדוע חלפו שבועות וימים ומחלקת האינטרנט טרם עשתה שימוש בעכבר שעל שולחנה
יהונתן דחוח-הלוי
פרשת שחרורו של אלן ג'ונסטון חושפת את שיתוף הפעולה בין החמאס לבין שלוחת אל-קאעידה ברצועת עזה    ממשלת החמאס, אשר הבטיחה קבל עם ועולם שלא תנקוט בכל צעדים נגד לוחמי הג'יהאד, מעניקה מספקת את התנאים להפיכת רצועת עזה לחממה לטרור האיסלאמי העולמי
ד"ר אבולפיה מיכאל
תהיה בריא אינה רק סתם ברכה למצב של משבר כלכלי    כיום ידוע שיש קשר ישיר בין משבר כלכלי לבין בריאות    כיצד תזהו את הסיפטומים הראשונים למשבר
אביתר בן-צדף
עוד פנינה מהמבול, שמגיע אלי בדואר האלקטרוני    תגובה מדהימה של "דרורה מהנגב", לסמר - ערבייה מחיפה, שטענה, כי ארץ-ישראל היא של העם הפלשתיני    את מכתבה של דרורה משרד החוץ של מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית, כנראה, לא יתרגם לעולם, כדי להפיצו בעולם - כיוון שהוא יותר מדי ציוני ופרו-יהודי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il