X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מן הראוי להקדים ולומר: הדרישה לשחרר את האחים עמיר היא דרישה לגיטימית והגיונית. אם רב מרצחים שידיו מגואלות בדם יהודי כמו מרוואן ברגותי הולך הביתה, אין כל סיבה שלא יעשו "מחוות" כלפי הצד השני ואסירים ביטחוניים יהודים ילכו הביתה
▪  ▪  ▪

כל פרסומאי או יועץ תקשורת מכיר את הרגע הזה. הרגע שבו אתה יודע שהקמפיין שלך הצליח. לי זה קרה כבר ביום שלישי בערב ולא אחרי קמפיין ארוך ומתיש, אלא אחרי מודעה קטנה בעיתון הארץ. מודעה שקראה לשחרר את יגאל וחגי עמיר ופרסומה עורר הדים נרחבים.
מן הראוי להקדים ולומר: הדרישה לשחרר את האחים עמיר היא דרישה לגיטימית והגיונית. אם רב מרצחים שידיו מגואלות בדם יהודי כמו מרוואן ברגותי הולך הביתה, אין כל סיבה שלא יעשו "מחוות" כלפי הצד השני ואסירים ביטחוניים יהודים ילכו הביתה.
יש להוסיף שבניגוד לברגותי ושות', יגאל עמיר ישב בכלא שנים ארוכות ולמעשה הוא כבר שילם את חובו לחברה. הדברים נכונים קל וחומר כלפי אחיו חגי, ועוד יותר כלפי יהודים כמו עמי פופר, שלומי דביר וירדן מורג - בניגוד למי שמתכננים לשחרר בצד השני, רוב האסירים היהודיים בבתי הכלא הם אסירים שאין להם דם על הידיים, ועדין לא דיברנו על המניעים והכוונות כאשר נדמה לי שגם מי שמתעב את כל אותם יהודים שהורשעו לא מטיל ספק כי כוונותיהם היו למען עם ישראל ולא למען מי שקם להשמידנו.
אלא שלא בכך עסקינן וניתן להשאיר טענות אלא בצריך עיון שהרי הצלחתו של הקמפיין - ואנו רק בתחילתו - לא רק הייתה בכך שפתאום על סדר היום הציבורי התחילו לדבר גם על שחרור הצד השני. ההצלחה הגדולה וההישג הכביר היה בכך ששוב נחשפה לה הצביעות וההתחסדות של חלקים בשמאל הישראלי המכנים את עצמם כאבירי חופש הביטוי ושוחרי הדמוקרטיה.
אותם נאורים שלא הרימו גבה למשמע שחרור רבי מרצחים, אותם יפי נפש שנלחמים על הזכויות של אסירי החמאס והפתח, אותם ליברלים שמגנים בחירוף נפש על הקרנת מחזות כמו "אפרים חזר לצבא" או סרטים כמו "ג'נין ג'נין" ועל הצגות כמו "חברון", בהם מוצגים חיילי צה"ל כקלגסים והמתנחלים כמתעללים, הם-הם שלא היו יכולים לעצור את פרץ הרגשות למראה המודעה הקטנה בעיתון הארץ שבה הקריאה לשחרור אסירים יהודים.
"רצחו לנו את הדמוקרטיה" - אמרה המאזינה דפנה בתוכנית הכל דיבורים והתכוונה לכך שלא יכול להיות שבעיתון שלה, במדינה שלה יפרסמו מודעה בניגוד להשקפתה. "אני אבטל את המנוי להארץ", כתב טוקבקיסט אחד ששמו אינו זכור לי אך טענתו כי "בעיתון שלנו אסור להביא דברים כאלה" זכורה לי גם זכורה.
והנה בזכות מודעה של מספר אינצ'ים נחשפת לה הצביעות ומופיעים להם "הליברלים" מהשמאל במלוא עליבותם.
אמנם את האמת יש לומר והיו גם דעות אחרות כמו דעתו של עמוס שוקן, שהזכיר כי חופש הביטוי הוא גם לצד השני. אכן, יש גם אנשי שמאל הוגנים. ואולם נדמה כי הקול השולט בשמאל הוא לא הקול של שוקן כי אם הקול שמבקש לסתום פיות, לאטום אוזניים ולזרוק את המודעה כלעומת שבאה. מודעה לשחרור ברגותי - מצויין, מודעה לשחרור מחבל שהרג משפחה שלמה - "זה ראוי גם אם זה כואב", אבל פרסום הקורא לשוויון ולמניעת אפליה - זה בוודאי שלא!!!
והמעניין יותר מכל הוא שמדובר באותם חלקים מהשמאל הישראלי שתמיד מספרים לנו כמה חשוב להיות ליברל. המסקרן ביותר שמדובר באותם אנשים שמצטטים ערב ובוקר מצעד הגאווה בירושלים את פסק דינו הידוע של השופט אהרן ברק כי חופש הביטוי הוא לא רק החופש של ילדים וזרי פרחים עמם להלך ברחובה של עיר, אלא גם החופש של אנשים שעצם צעידתם מכעיסה עד מאוד.
חופש הביטוי הוא אכן החופש לקומם, להרגיז ואפילו לסטות ולהגעיל את מי שנגעל.
כאשר מדובר במצעד הגאווה - "זה בסדר". כאשר מדובר בהפגנה של התנועה האיסלאמית - "זו בדיוק הדוגמה הנכונה לסבלנות ולסובלנות ועל-אף שהם קוראים להשמדת מדינת ישראל תנו להם להפגין". חופש הביטוי הוא הרי ציפור נפשה של הדמוקרטיה גם אם הוא מאיים לקום עליה ואולם כאשר מדובר במודעה שקוראת לשחרור יגאל עמיר - פתאום נעלם חופש הביטוי, נגמרת הסבלנות, מסתיימת הליבראליות ואנשי השמאל הופכים את עורם.
בוקר טוב אירן!!!

תאריך:  11/07/2007   |   עודכן:  06/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בוקר טוב אירן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לשמוע אותו, זה להבין את הטירוף
בני55  |  12/07/07 07:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
לטייל בגדה המערבית שוקקת החיים של נהר הריין ולבקר בשפע המוזיאונים הפרוסים ברחבי העיר בזל [צילום: מיקה]
יהונתן דחוח-הלוי
איגוד העיתונאים הבינלאומי קובע סטנדרטים חדשים בתחום העיתונות ומעניק חסינות לאנשי תקשורת העובדים מטעם ארגוני טרור.
בתיה קריגר
"אחיות חיות" כך התבטאה לפני שנים רבות אמה של חברתי הטובה כאשר כעסה על היחסים או ליתר דיוק על המלחמות הבלתי פוסקות שהיו חלקן התמידי בין שתי בנותיה    כמעט כל דבר הביא למריבות וויכוחים בין שתי הבנות
עידן יוסף
החתול השחור בין החרדים לדה-הרטוך לא החל היום. החרדים מתלוננים על רדיפה הולכת ומתמשכת שסוטרת בפניהם מדי יום. הסיבה להתנכלות לכאורה: דה-הרטוך חובש כיפה סרוגה
עו"ד אברהם פכטר
בדרך אל כסא היו"ר הנחשק, סילבן יורה לכל הכיוונים אך במיוחד על ביבי נתניהו. סילבן מאמין שהוא זה שיציל את הליכוד, כי ביבי לא עושה כלום. תוכנית סילבן ל"חיסול הליכוד" נכנסת להילוך מבצעי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il