X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
המבוטח החל את דרכו המקצועית כרואה חשבון. משך עשרות שנים התקדם בקריירה ושימש בתפקידי ניהול גבוהים כמנהל כספים ראשי בחברות גדולות. התאונה קטעה את הקריירה המפוארת בשיאה. המומחה הרפואי קבע כי המבוטח לא כשיר יותר לתפקידי ניהול אולם מסוגל לחזור ולעבוד כרואה חשבון, במשרה של 80%. האם חברת הביטוח רשאית להפנות את המבוטח לעבוד כרואה חשבון ולהשתחרר מכל תשלום?
▪  ▪  ▪

יהלי שפי משמש היום מנכ"ל חברת הביטוח הפניקס. שפי החל את דרכו כרואה חשבון במשרד ברייטמן אלמגור. שפי משתכר כיום כ-3,000,000 שקל בשנה. לזה יש להוסיף בונוס ואופציות בשווי כ- 15,000,000 שקל.
כאשר שפי החל את עבודתו כרואה חשבון, מספר האפסים בתלוש המשכורת שלו היה בוודאי פחות בהרבה. אנו לא מכירים את שפי אישית. הכול לקוח מהפרסומים שליוו את מינויו.
מכל מקום, אם שפי רכש בתחילת דרכו פוליסת ביטוח לאובדן כושר עבודה, כדאי שיבדוק היטב היכן הוא מבוטח. אם חס וחלילה כושרו לעבודה ייפגע והוא מבוטח בחברת הביטוח הפניקס, ראוי כי יגזור וישמור את פסק הדין שעליו ידובר מיד.
גם שלמה סלוצקי החל את הקריירה שלו כרואה חשבון. במהלך השנים התקדם עד שזכה להיות מנהל כספים ראשי, אחראי על חברות חו"ל של קבוצת גד זאבי. במסגרת תפקידו שימש סלוצקי באופן קבוע משנה למנכ"ל ולעתים המנכ"ל בעצמו. הוא היה מופקד על עשרות צוותי עובדים.
בגיל 55, בשיא הקריירה המקצועית שלו, הגיע סלוצקי לפגישה עסקית במשרדי עזריאלי בתל אביב. פגישה זו שינתה את חייו בטרם החלה.
בכניסה למשרדים, נתקל סלוצקי בדלת זכוכית אשר נדמתה להיות פתוחה. סלוצקי נחבל בפניו, באפו, בראשו וברגלו הימנית. לאחר התאונה, החל סלוצקי סובל מהגבלות ובעיות נפשיות. קשיים קוגניטיביים, חרדות, קשיים בריכוז ובזיכרון והפרעות קשב. אלה ואחרים היו מנת חלקו יום יום.
בעיותיו, סבלותיו וקשייו הבריאותיים של סלוצקי פגמו בכושרו הניהולי. סלוצקי פוטר מעבודתו בקבוצת זאבי. הוא ניסה למצוא עבודות שונות כעוזר למנהל כספים, אולם כשל גם באלה.
סלוצקי היה מבוטח בחברת הביטוח הפניקס מפני אובדן כושר עבודה. את הביטוח עשה כעשרים שנה לפני התאונה, כאשר עבודתו הסתכמה בראיית חשבון בלבד.
רמאי שכמוך, אמרה הפניקס לסלוצקי. מדוע לא דיווחת לי כי הפכת מרואה חשבון סתם למנהל כספים? הפניקס סירבה לשלם את התביעה וסלוצקי פנה לבית משפט השלום בתל אביב.
ד"ר חנינא קכל, מונה כמומחה רפואי מטעם בית המשפט. ד"ר קכל קבע כי סלוצקי איבד לחלוטין את כושרו לתפקד כמנהל כספים, אולם כרואה חשבון איבד סלוצקי רק חמישית מכושרו.
הנה כי כן, טענה הפניקס, סלוצקי התקבל לביטוח כרואה חשבון והוא יכול לשוב ולעבוד כרואה חשבון, מה לו כי יחפש תגמולי ביטוח מהפוליסה.
השופט אברהם קסירר לא קיבל טיעון זה. סלוצקי אכן התקבל לביטוח כרואה חשבון, אך במהלך השנים התקדם. הוא עוסק למעשה, מזה שנים רבות, בניהול מערכי כספים בחברות גדולות. תפקיד ניהולי זה נושא בחובו אחריות גדולה והוא מבוצע תחת לחץ.
סלוצקי הרחיב במשך השנים את היכולות התעסוקתיות שלו. הוא השיג תארים בכלכלה וחשבונאות ותואר שני במנהל עסקים בארה"ב. כך חתר והגיע לרמת מיומנות גבוהה ביותר אשר מתאימה ל"סוג התמחות" צר ביותר - מנהל או סגן מנהל כספים בחברות גדולות, כדוגמת קבוצת זאבי.
אשר על כן, ממשיך השופט קסירר, הפניקס לא זכאית לדרוש מסלוצקי לעסוק בראיית חשבון כתחליף לתפקידי הניהול בהם עסק. עיסוק בתפקיד של רואה חשבון, כפשוטו, מהווה פגיעה משמעותית בכושרו להשתכר, ביחס לעיסוקו בעבר.
במאמר מוסגר התייחס השופט לטענה כי סלוצקי לא גילה לה את העובדה כי במהלך השנים התקדם בעבודתו. "הפניקס לא הוכיחה כי לו היתה יודעת שהמבוטח עובד בפועל כחשב או כמנהל כספים ולא כרואה חשבון, היא היתה מסרבת לבטחו או לחילופין, מגדילה את הפרמיות או משנה את תנאי פוליסות הביטוח".
השופט קסירר חייב אפוא את הפניקס בתשלום תגמולי הביטוח במסגרת הכיסוי לאובדן כושר עבודה מוחלט.

תאריך:  12/07/2007   |   עודכן:  12/07/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמואל קופר
הממסד החילוני יוצא מכליו להלל ולשבח באמצעות המדיה המגויסת את דה-הרטוך על שהכה ח"כ ממפלגה המייצגת את ציבור החרדים לדבר ה´
אפרי הלפרין
יו"ר מועצת יד ושם, יוסף (טומי) לפיד סובר שאהוד ברק עוסק יותר מדי בפוליטיקה ופחות מדי בביטחון. מילא שהוא חושב כך, מעריב והרשות השנייה (ערוץ 10) נותנים לו במה פומבית
ראובן לייב
עיר הפיננסים והקניות השלווה והמונוטונית של שווייץ הפכה את עורה: בתום יום המסחר שוב אין היא הולכת לישון עם התרנגולות, אלא מתעוררת לחיים חדשים, והכל בזכות הרובע העתיק, שהשתלט עליה, לרווחת התיירים [צילומים: מיקה]
עידן יוסף
כ-20% מאוכלוסיית ישראל תהיה חרדית בשנת 2020. בעולם הפרסום והשיווק נערכים לבאות ומקבלים החלטות לשיווק מותאם לסקטור ההולך וגדל
נרי אבנרי
הנחתי את היסודות לשלום עם המדינות הערביות המתונות... זה שאולמרט אמר עלי שהייתי "קריקטורה של שר חוץ", אויש, גם את זה שכחתי. אוקיי - הצטלמתי עם שרון סטון. עכשיו נראה אתכם משכנעים את הנמר להתמודד מולי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il