X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הכנסה זקופה או שווי אינה שכר עבודה, אינה הכנסה ואינה רכיב שכר שיש להביאו בחשבון לצורך חישוב פיצויי פיטורים. לפיכך, טובות הנאה רבות שמקבל עובד ואשר בגינן משתלם מס, אינם רכיב לעניין חישוב פיצויי פיטורים
▪  ▪  ▪

בהתאם לתקנות פיצויי פיטורים, הרכיבים שיובאו בחשבון שכר עבודה לעניין פיצויי פיטורים הינם: שכר יסוד, תוספת ותק, תוספת יוקר מחיה, תוספת משפחה, תוספת מחלקתית, ותוספת מקצועית. מלבד רכיבים אלו, לא תובא "תוספת" אחרת בחשבון. כדי שסכום המשתלם כשכר עבודה יהווה "תוספת" ולא חלק מהשכר הכולל המשמש לחישוב פיצויי פיטורים, צריך שהתשלום יהיה מותנה בתנאי או במצב, כך שאם לא מתקיים התנאי או משתנה המצב - התשלום חדל.
  • שווי שימוש - הכנסה זקופה או שווי אינה שכר עבודה, אינה הכנסה ואינה רכיב שכר שיש להביאו בחשבון לצורך חישוב פיצויי פיטורים. לפיכך, טובות הנאה רבות שמקבל עובד ואשר בגינן משתלם מס, אינם רכיב לעניין חישוב פיצויי פיטורים.
  • גילום שווי שימוש - סכום מגולם שהוסף למשכורתו של העובד, בעקבות טובת הנאה שניתנת לעובד, הינו תוספת מותנית בתנאי, ונחשב כ"תוספת", ולכן אין להכליל רכיב זה בחישוב לעניין פיצויי פיטורים.
  • עמלות - עפ"י תקנה 9 לתקנות פיצויי פיטורים, לצורך חישוב הפיצויים שמגיעים לעובד ששכרו משתלם בעמלות, יש לקחת בחשבון את שיעורי משכורתו הבסיסית האחרונה בתוספת הממוצע של שיעורי עמלות שקיבל העובד במשכורתו במשך 12 חודשי עבודתו האחרונים.
  • משכורת 13 - לא תובא בחשבון לעניין חישובם של פיצויי פיטורים.
  • מענק - אם לעובד משולם מענק, יש לבחון האם המענק מותנה בדבר-מה, ואם המענק לא היה מותנה, הרי שרכיב זה יחשב כחלק משכר היסוד המשמש לחישוב פיצויי פיטורים.
  • אחזקת רכב - אחזקת רכב המשמשת להחזר בגין כיסוי הוצאות הרכב של העובד, לא תיחשב כחלק מהשכר לצורך חישוב פיצויי הפיטורים. אולם, אם יוכח כי תשלום זה היה למעשה חלק מהשכר הרגיל של העובד, ייחשב הוא כחלק מהשכר הרגיל לצורך חישוב הפיצויים.
  • שעות נוספות - בעיקרון אין לכלול תשלום שעות נוספות בחישוב פיצויי הפיטורים, היות ותשלום שעות נוספות מותנה בתנאי שהעובד עבד שעות נוספות. גם במצב שבו משתלמת לעובד תוספת שעות נוספות גלובלית, והעובד ביצע שעות נוספות בפועל, לא יבוא התשלום בגין השעות הנוספות הגלובליות בגין השעות הנוספות הגלובליות במסגרת "שכר היסוד" לצורך חישוב פיצויי פיטורים.
במקרה בו מדובר בתוספת פיקטיבית, דהיינו: עובד קיבל תוספת שעות נוספות כאשר בפועל הוא לא עבד כלל בשעות נוספות, הרי שמדובר בתשלום שאינו מותנה בתנאי כלשהו, ולפיכך יחשב כחלק משכר היסוד ולא כתוספת.
  • דמי הבראה - בעיקרון, דמי בראה לא יחשבו כחלק משכר היסוד לצורך חישוב פיצויי פיטורים וזאת אף אם שולמו מדי חודש בחודשו ובתנאי שהם משקפים תשלום דמי הבראה אמיתי ולא פיקטיבי.
  • תוספת משמרות - בחישוב פיצויי הפיטורים יש להביא בחשבון את השכר ששולם לעובד בעד שעות העבודה במשמרת לילה, אולם רק בגובה השכר הרגיל ללא תוספת העבודה במשמרת לילה.

הכותב הוא מנהל האתר לדיני עבודה
תאריך:  14/07/2007   |   עודכן:  14/07/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון בצלם מציג עדויות של פלשתינים על עינויים בידי כוחות הביטחון כאמת מוחלטת אך נמנע בכוונת מכוון מלצטט את תגובת גורמי הביטחון לטענות נגדו    בצלם טוען, כי אינו מחויב להביא את תגובת כוחות הביטחון כיוון שאינו "כלי תקשורת"    גישה חד-צדדית זו אינה מעניקה אמינות לדיווחי בצלם
עו"ד עוז גדות
אי-הבנת המגבלות והחולשות של הכנסת כוח הקרקעי ללבנון הם שהובילו לתוצאותיה העגומות ביותר של מלחמת לבנון השנייה
איילת פישביין
נציגי ציבור חושדים שדירות שיכון ציבורי לא חולקו כדי למוסרן למקורבים
אברהם (פריצי) פריד
והפעם על מנהיגות בריטית ומנהיגות ישראלית, על סטטיסטיקת המשפט הישראלי, על השותפים של אולמרט ומחנות הפליטים וגם על גימלאי מתחזה
נסים ישעיהו
איך יווצר מצב בו לא יהיה שם לא רעב ולא מלחמה ולא קנאה ותחרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il