X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
Nfc היום: "התוכנית: קיצוץ 8 מיליארד ש"ח בתקציב 2008". עוד אין כלל הצעת תקציב, אך כבר נקבע קיצוץ. השנתיים האחרונות נגמרו עם עודפי גביית מיסים ובקופת האוצר יתרות מזומנים גדולות, אך נקבע קיצוץ. משרד האוצר עובד על כולנו בעיניים
▪  ▪  ▪

משרד האוצר מוליך את השיח הציבורי כמו בעל בית קטן וצר אופקים, המתחיל כל שיחה במילים "אין לי". היום ממשלת ישראל תדון לראשונה בעיקרי תקציב 2008. מהיכן מתחיל הדיון? לא בהגדרת סדרי עדיפויות לאומיים, לא בדיון בהיבטים הכלכליים של נושא הביטחון, לא במצב הכלכלי הקשה של האוכלוסיה החלשה, לא בהשקעות לפיתוח המשק, אפילו לא במצב הכלכלי והכספי של מדינת ישראל.
הדיון מתחיל בקיצוץ. קיצוץ ממה? למה? לא ברור. מה שברור הוא שמשרד האוצר מנסה להתוות מראש את מסלול הדיון ואת סופו, ועכשיו שיריבו השרים ביניהם ממי לקצץ.
האם באמת אין? השנתיים האחרונות נגמרו בעודפי גבייה ובאי ביצוע מלא של תקציב המדינה. כאשר משרד ממשלתי אינו מוציא את מלוא התקציב שאושר זו עבירה על חוק התקציב. כאשר משרד חברתי אינו משתמש במלוא התקציב שאושר זו גזילה מהציבור. תפקיד משרדי הממשלה, הרווחה, החינוך ואחרים לרבות האוצר, הוא לבצע את חוק תקציב המדינה כלשונו וככתבו. חיסכון ברווחה משמעותו כספים לנכים ומובטלים שנגזלו מהם, חסכון בחינוך משמעותו שעות הוראה שנלקחו מהילדים.
מה מרוויח לכאורה משרד האוצר כאשר הוא מקדם קיצוץ בתקציב, כאשר בסופה של שנה יש ממילא עודפי כסף? לאן מגיעים עודפי הכסף? להקטנת חובות המדינה. האוצר פשוט מפקיע משרי הממשלה וחברי הכנסת את ההחלטה כמה כסף ילך להוצאות וכמה להחזר חובות, ומוליך אותם באף לאישור תקציב בו במקום כסף לפעילות ממשלתית הכסף הולך לצמצום חובות ללא כל החלטת ממשלה או חקיקת הכנסת!
אז כבוד שרי ממשלת ישראל, לפני שאתם דנים בקיצוץ "תקציב המדינה" לשנה הבאה, תשאלו למה? שאלה ששואל כל ילד בן שלוש. אם צפוי עודף גביית מיסים מעל התקציב לשנת 2008 אז למה לקצץ? למה לפגוע בשכבות החלשות? למה לתת יד להמשך הרס מערכת החינוך? למה? אם האוצר חושב שהכסף חשוב יותר להחזר חובות, בבקשה, שיביא נתונים, יטען וישכנע. די לשיטה של הונאת הציבור ונבחרי הציבור.
ולחברי הכנסת אומר, תקנו את חוק התקציב. תדרשו שדיוני התקציב בוועדת הכספים ובמליאת הכנסת יחלו כבר היום, לא שבוע לפני סוף השנה. תדרשו שיוותר לכם די זמן לדון בתקציב, לבדוק נושאים, להציב שאלות ולקבל תשובות. הפסיקו להיות חותמת גומי. כל עוד אתם נגררים אחרי שיטות אלו אתם אשמים. אתם נבחרי הציבור, אתם האחראים. לא פקידי האוצר.
ונושא אחרון - חוק ההסדרים. מה עוד לא נאמר. נשאר רק לסכם: ח"כ שנותן ידו לחוק ההסדרים הינו מפר את אמון הציבור, ומזלזל בחוקי המדינה. תואיל הכנסת ותודיע כבר עתה לאוצר: "אין חוק הסדרים". אם אין יכולת לבצע חוקים שנקבעו, שיבוא האוצר כבר עתה ויפעל לביטול החוקים, תוך דיון בכל חוק ומשמעותו.

תאריך:  15/07/2007   |   עודכן:  15/07/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בלהה פרבר
מחלקה כירורגית א' בבית חולים השרון היא דוגמא נהדרת לדרך שבה צריך לנהל מחלקה
יוסי עבדי
זה התחיל בטוב, נגמר ברע: הנה לכם תיאור של עיתונאי המנסה לאתר מידע על הכפר הפלשתיני בילעין    המטרה הייתה פשוטה: להתמודד מול הטיעונים הקשים של אנשי השמאל ולהציג את עמדת צה"ל    הרציונאל: הסברתי    אז האם מערכת ההסברה מתפקדת? הנה לכם כמה תשובות
רמי אושה
הרהורים לרגל ה"יורצייט" למלחמה הקודמת, ובעיקר לרגל המלחמה הבאה...
ד"ר מוטי חיימי
מחלת הסרטן אצל ילדים נדירה יחסית, ושכיחותה נמוכה מאוד בהשוואה לשכיחות גידולים ממאירים במבוגרים. רק כ-1% ממקרי הסרטן החדשים בארה"ב מופיעים אצל ילדים. בארץ - מאובחנים בין 400-300 מקרים חדשים בשנה בקרב ילדים
ד"ר צ'לו רוזנברג
עברו התקופות שאזרחים בכל מקום בעולם האמינו אמונה עיוורת במנהיגים. כיום, הם רוצים להיות בטוחים שהם לא מוסרים את חייהם לשווא. הדור הזה לא פחות טוב מדורו של מר בן ישי או דורי. נהפוך הוא. הם רק רוצים לדעת ולהיות בטוחים שהם מוסרים את נפשם למען ביטחון ישראל ולא למען גחמות חסרות כל שחר
רשימות נוספות
הוחלט: קיצוץ של חצי מיליארד  /  דרור מרום
"הקואליציה מכרה את הציבור לטובת החרדים"  /  רונן ליבוביץ
שרי העבודה ושס לחצו; אולמרט התקפל   /  מתי טוכפלד
גבי, אל תאיים עלי!  /  יוסי עבדי
גאה להציג תקציב מאוזן ואחראי  /  אברהם הירשזון
תקציב 2007  /  דוד קשני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il