X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם היועץ המשפטי לממשלה יאשר את מה שיואב יצחק טוען לו, כלומר הוא יאשר שעו"ד ביניש מוחזק על ידו כחשוד בפלילים - או אז צפויה לבג"צ מבוכה לא פשוטה
▪  ▪  ▪

העיתונאי יואב יצחק עתר לבג"צ, בין היתר, כדי להביא לפסילת נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש מלשבת בהרכב שידון בעתירות שהוגשו נגד עיסקת הטיעון עם קצב.
נימוקיו של יואב יצחק הם בכך שעניינו האישי של עו"ד יחזקאל ביניש, בעלה של הנשיאה, תלוי ועומד ומצפה להכרעה אצל היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז – אותו מני מזוז העומד מלוא כובד משקלו ויוקרתו האישית מאחורי עיסקת הטיעון עם קצב המצפה להכרעת בג"צ בראשות הנשיאה - דבר המציב את הנשיאה ביניש בניגוד עניינים שמחייב פסילתה מההרכב.
העובדה שהשופט התורן של בית המשפט העליון לא העביר את העתירה להרכב שידון בה, מבלי לבקש תגובת המשיבים, אלא דרש תגובת היועץ המשפטי לממשלה קודם לדיון – עובדה זו מלמדת, לכאורה, שעתירתו של יואב יצחק מחזיקה מים - ככל שהיא נסמכת על התשתית העובדתית המפורטת בעתירה.
השאלה עתה היא כיצד ישיב היועץ המשפטי לממשלה לעתירה. ובמילים אחרות, השאלה היא אם היועץ המשפטי לממשלה, בתשובתו לבג"צ, יסמוך ידיו על העובדות כפי שטוען להן יואב יצחק באשר לעניינו האישי של עו"ד יחזקאל ביניש, והאם היועץ רואה בו חשוד בפלילים – כמפורט בעתירה.
היה והיועץ לא יסמוך ידיו על העובדות הנוגעות לחשדות נגד עו"ד ביניש כמפורט בעתירה, כי אז תידחה העתירה על-ידי בג"צ ללא היסוס.
אבל אם היועץ המשפטי לממשלה יאשר את מה שיואב יצחק טוען לו, כלומר הוא יאשר שעו"ד ביניש מוחזק על ידו כחשוד בפלילים - או אז צפוייה לבג"צ מבוכה לא פשוטה.
ראשית, וללא קשר לעתירה, אם היועץ המשפטי לממשלה יאשר בפה מלא, שבעלה של נשיאת בית המשפט העליון חשוד בפלילים, יהיה בכך כדי לגרום לטלטלה כה עזה בבית המשפט העליון – עד שספק רב אם הנשיאה תוכל להמשיך בתפקידה כתמול שלשום.
ושנית, ובקשר לעתירה, אם היועץ המשפטי יאשר את דבר החשדות נגד עו"ד ביניש, כי אז עתירתו של יואב יצחק לפסילת הנשיאה שוב לא תוכל להידחות בנימוקים אקרובטיים מהסוג שהיינו עדים לו בעתירה לפסילת השופט אור בזמנו – כך צריך לקוות.
ובכן, מה יהיה? ניסיון העבר מלמד שאין צורך להתרגש. כי מתגנבת תחושה בלב שהשופט התורן של בג"צ לא היה ממהר להעביר העתירה לתגובת היועץ – אלמלא ידע מה תשובה תהיה בפיו.

המאמר מתפרסם בבלוג של עו"ד יוסי דר
תאריך:  24/07/2007   |   עודכן:  24/07/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העתירה לפסילת ביניש
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מערכת המשפט
leagat  |  24/07/07 16:46
2
מערכת המשפט
leagat  |  24/07/07 17:00
3
אילו היו קוראים ליחזקאל בייניש
יחזקאל נתניהו  |  26/07/07 09:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בועז מושקוביץ
דוחות "בצלם" - הם תמיד חומר קריאה מרתק. הטקסטים שלהם - דוגמא ללוליינות מלים. הם יודעים לכתוב יפה, לשמור על חזות מהוגנת ולעולם להתחמק מאמירת אמת. הימין, כרגיל, עומד פעור פה
יואב עציון
לא העכבר אשם, החור אשם. הבעיה היא בנו, שבוחרים בכל פעם את אותם כושלים ונכשלים, את אותם האטדים ממשל יותם המבקשים כי נחסה בצל אשר הם אינם מטילים
חיים שיבי
מי שמוכר את עצמו כגלויה צבעונית שהיא מפתח לעתיד טוב יותר - שלא יקבול אם הוא נחשף, לעיתים רחוקות מדי, כסתם בן אדם על מעלותיו ועל חולשותיו
נחום דוניצה
מהפיכת האינטרנט היתה - ועודנה - החמצה מבחינת משרדי יחסי הציבור. עידן הווב 2.0 הביא עמו את הפוטנציאל לשינוי האמיתי, אך גם שקיפות מלאה, אינטימיות עם קהלי היעד, זיהוי מובילי דעת קהל חדשים לגמרי, וכן, גם עור של פיל
אהרון רול
כאן אנו דנים בגזענות של יהודים נגד יהודים ויש לנו קבלות על כך, גזענותו של עיתון הארץ נגד העם היהודי כולו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il